Hoi hoi
Yara wist al een tijdje te vertellen dat ze JAJA heette als je vroeg hoe heet jij?
Maar we zeggen denk ik vaak JIJ moet nog drinken en dat is voor JOU en JIJ bent lief!
Nu wil het geval dat ze nu denkt dat ze jij of jou heet.
Ze zegt nu woordjes/zinnetjes als
Das voor JIJ
Jij eten
Jou bal
Jij in badje
enz enz
Hoe kunnen we dit weer recht breien??? Iemand ervaring mee???
We letten er al erg op dat we haar niet meer aanspreken met JIJ en JOU,maar knap lastig is het wel.
Herkent iemand dit???
bij alles haar naam noemen?
dus niet: jij gaat eten
maar: yara gaat eten
en ook niet over jezelf ‘ik’ zeggen, maar: mama gaat…
Ja dank je Ziet,maar we zijn druk aan het oefenen en vinden het knap lastig hoor.
Maar zijn we nu de enigsten die zo dom tegen ons kind praten???
Denk misschien zijn er wel meerderen en anders om mensen alvast te waarschuwen. Whahahaah
Dank je voor je snelle reactie Ziet! :thumbup:
Ja ik herken het :mrgreen: Maar vind het geen probleem. Vindt ht eerder schattig :inlove:
De beer moet altijd " naast jou" op de bank. En dan bedoelt hij echt niet dat de beer naast mij moet zitten.
En als ik van de psz weg ga dan wordt juf gevraagt om " naast jou" te zitten
:inlove:
Ik denk dat je goed bezig bent door minder vaak jij en jou te gebruiken. Ze praten vanzelf meer en beter en snappen dan ook wat en waarom ze iets zeggen. Als je kindje dit nog doet als ze dit 3 is dan word het een beetje anders maar ik denk dat dat niet het geval zal zijn
Wat misschein wel leuuk is om te doen is al die kromme zinnen en woorden opschrijven. Altijd leuk om terug te lezen. Want er gaan nog veel meer leuke woorden en zinnen komen. `En als ze gaan leren lezen en schrijven weer :inlove: :inlove:
mja, ik weet niet of het ‘dom’ praten tegen je kind is…
op een gegeven moment leren ze toch het verschil tussen ik en jij
dus op zich is het ook wel schattig en goed dat ze doorheeft dat er altijd jij tegen haar gezegd wordt, toch? :inlove:
Ja zit ook weer wat in Ariel en Ziet :thumbup:
Wel knap dat ze weet dat het dan over haar gaat zo kan je het ook zien idd.
Nee echt zorgen maak ik me niet,maar vond het niet herkenbaar en vriendinnen ook niet en dacht ik plaats hier eens even een vraag over en wie weet hebben er meer last van en kunnen misschien wel aangeven wat zij gedaan hebben enz enz.
Ja de woordjes opschrijven is idd erg leuk Ariel!
En nu ben ik naar bed toe,ga lekker met mijn geheim het bed in,want zere rug en morgenvroeg weer om half 6 op,dus als ik niet reageer meer dan weten jullie waar ik uithang
groetjes en slaap lekker straks!!!
misschien zou ik het zelfs nog allebei doen, zit ik net te bedenken…
bijvoorbeeld: het koekje is voor jou, voor yara
Ik zeg altijd tegen Stein.
Stein moet even drinken
Stein moet zijn schoenen aan
mama vindt Stein lief.
Ik benoem bijna alle JIJ en JOU met het woord Stein.
Nu vraagt hij zelf om SSSSStein eten? SSSSStein drinkuh enzo.
Ik denk dat als je haar dat wil leren dat je ook heel vaak Yara haar naam moet zeggen
Dank je voor antwoorden,maar het gekke vind ik dat ze dat eerder altijd wel wist. Toen zei ze JAja ook eten enz enz.
Zijn wij nu zo anders gaan praten of zou ze dingen beter oppikken nu??
Lekker vroeg op alweer he???
Prettige dag allemaal
Ik las overlaatst dat het op deze leeftijd belangrijk si te beginnen met ik en jij en wij ipv alles met de voornaam te benoemen. Ze moeten tenslotte ook voornaamwoorden leren.
Dus denk dat je goed bezig bent schoen. Misschien idd zeggen, dat is voor jou, Yara.
:inlove: O, wat heerlijk! Lekker van genieten en je er niet al te druk over maken. Voor haar 16e weet ze echt wel hoe ze heet.
Maar even serieus: Ik vind het een goeie tip om te blijven praten zoals je praat, maar vaak haar naam erbij te zeggen (aan het begin of eind van de zin).
Wij hebben altijd gezegd: “Wil Myrthe eten?” en we zijn nu bewust aan het overstappen op “Wil je eten, Myrthe?”
Ik denk dat het gewoon bij deze leeftijd hoort.
Ben het helemaal met Sanne eens, is gewoon kindertaal, hoe het straks werkelijk eraan toe gaat leren ze vanzelf als ze wat ouder worden, vooral zodra ze peuterspeelzalen en kleuterscholen gaat bezoeken…gewoon zo laten en niet teveel moeite doen om het te verbeteren.
Komt vanzelf allemaal goed…
:lol:
Klinkt erg schattig iig.
mmmm, hier het omgekeerde het geval… :think: Tijs zegt nu nog steeds alles met zijn eigen naam. “dat is voor Tijs” En als ik dan zeg: “jij moet zeggen ‘dat is voor mij’” Wordt hij boos en zegt: Nee, dat is voor Tijs, niet voor jou!" :lol: Jou snapt hij dus wel en soms gebruikt hij zelf ook ik, maar zijn voorkeur heeft toch vooral nog zijn eigen naam. Maar volgens mij is het inderdaad allemaal normaal. Gewoon proberen zoveel mogelijk normaal te praten en dan komt het vanzelf allemaal wel goed.
Ik zou dus denk ik ook gaan voor: dat is voor jou, Yara.
groet Judith
Haha, ik vind het wel schetig. Isabel heeft het niet, het enige wat zij wel heeft is met “naast jou” Dan zet ze haar poppen naast zich en zegt dan “Naast jou!” Waarop wij dan weer zeggen “Nee, naast jóu!” maar da’s ook niet helemaal duidelijk natuurlijk… :roll:
haar veel bij haar eigen naam noemen
doet me denken aan een tv programa voor kinderen dat ging oIrsa dat meisje dacht dat zei ook zo hete ipv Irsa de ouders en broetjes en zusjes zeiden altijd oirsa
We zijn druk aan het oefenen met jij Yara en voor jou Yara enz enz.
We kenden dat van vrienden. Wij Yoni heel bewust niet jij en je noemen. Maar blijkbaar deden we het toch nog niet goed :think:
Toen ze 1 was noemde ze zichzelf ‘mij’. Wat ze bedoelde werd al snel duidelijk. Op een pak hagelslag wees ze een meisje aan en zei: ‘mij’.
(niet dat ze het verschil tussen jongentje en meisje wist, maar beppe had dat steeds aangewezen en meisje gezegd)
En inderdaad, wij zeiden vaak meisje tegen haar. Ze dacht dat ze meisje heette. :mrgreen: