WW gerechten en dag menu's!

Zooo



ik ben vandaag aan de WW begonnen! ik ben best benieuwd of hier nog mensen die aan de WW zitten en ik dacht laten we gerechtjes delen.



Sins ik nog niet erg bekend ben in de WW wereld is dat mss wel interestant :stuck_out_tongue:





Dus vandaag heb ik kip met tomaat in de oven met mozzarella. nu heb ik zelf nog nooit mozzarella geeten … :think: hierbij 100gr pasta en groenten en dan heb ik een maaltijd van 8 punten …



wat zou lekker zijn in de plaats van mozzarella?

mmmm klinkt lekker, maar hoe maak je dat klaar? Heb overigens geen recepten voor je voor wat betreft de WW.

@Formally known as Vuegje wrote:

Dus vandaag heb ik kip met tomaat in de oven met mozzarella. nu heb ik zelf nog nooit mozzarella geeten … :think: hierbij 100gr pasta en groenten en dan heb ik een maaltijd van 8 punten …



wat zou lekker zijn in de plaats van mozzarella?




Ik zou zeggen doe eens gek en probeer mozzarella! Als je het nog nooit gegeten hebt weet je toch ook niet of het lekker is ? Geluk bij een ongeluk, mozzarella smaakt eigenlijk naar niets :mrgreen: Naar heeeeeeeeeeeeeel jonge kaas zeg maar…

Allereerst succes!!! Ik ben dus ook een WW-er… Inmiddels wel thuis en niet meer op cursus, maar toch gaat ie weer lekker! (Na eerste zw.sch. begonnen op de cursus, ging :thumbup: en na nummer twee thuis gaat ook weer :thumbup: )



Zal wel eens eventjes zoeken voor je tussen mijn spulletjes.



Wij hebben laatst trouwens van honig of knorr een pak met kiphamrolletjes (met tomaat) uit de oven gehad. Hier moest gekookte ham bij, maar dat heb ik vervangen voor beenham, was heerlijk. Best kans dat je de mozzarella ook voor zoiets kunt vervangen. Geeft iets meer “bite” aan het eten qua smaak.

Hoe gaat het nu? Inmiddels alweer een week verder en je hebt de eerste keer wegen dus ook achter de rug… Hoeveel points mag je eigenlijk?



Even zien, ik heb mijn mapje erbij gepakt. En ik heb gevonden…



Groentemuffins (lijk mij niets, maar alla… voor 3 pnt per muffin)

Groentewok met runderreepjes (6 pnt)

Nasigoreng (6,5 pnt)

Oosterse zalm (7 pnt)

Salade van kip en veldsla (5,5 pnt)



Kom nu een boekje tegen met een hele week lentemenu’s van vorig jaar… Dus ontbijt, lunch, diner en dat allemaal voor 18 pnt per dag. Kan je specificeren wat voor soort “eten” je wil? Oosters, Hollands, Frans, Italiaans???



Oh lekker :drool: kippenreepjes met groenten :drool: (6 pnt)

of een smoothie van rode bessen en kokosmelk :shifty: , maar 2 pnt per glas… of een gevulde paprika voor 6 pnt.



Moet toch vaker gaan bladeren… :think: :mrgreen:



Laat maar wat weten dan kan ik iets gerichter zoeken voor je.

ooh dat klinkt allemaal heeerlijk!!



ben -2 kilo kwijt op week 1 :dance: gaat de goede kant op!



ik vind eigenlijk alles lekker, behalve zalm ahahaha.



vandaag heb ik varkenslapjes in prei-champignon saus met rijst gemaakt! 8pt per portie!



ik mag in totaal 24 punten hebben :thumbup:

ooh en die smoothie wil ik het recept wel eens van hoor!!



kippenreepjes met groenten klinkt ook lekker … ook en de kip salade …



heb graag kip, is het te merken :lol: 8) :thumbup:

Shirley mag ik het recept voor die nasi goreng ? lijk me wel lekker en datvoor maar 6,5 punt

Heb je de ww website geprobeerd(t?)?

Nasi Goreng (recept voor 1 persoon)



Snijd 1 ui, 1 paprika, 2 lente-uitjes en 1 sneetje magere ham (25 gr) in stukjes. Fruit 1 uitgeperst teentje knoflook met de ui in 1 koffielepel olie. Voeg de ham, 50 gr krabvlees (misschien met garnaaltjes ook lekker :shifty: … alleen punten herberekenen), de lente-uitjes, 100 gr gekookte rijst en de paprikastukjes toe en laat alles kort meestoven. Breng op smaak met sojasaus, sambal oelek, Chinese kruiden, zout en peper. Klop 1 ei los, schenk het over de nasi goreng en roer tot het ei stolt. Serveer meteen na bereiding.



Smakelijk!

@Formally known as Vuegje wrote:

ooh dat klinkt allemaal heeerlijk!!



ben -2 kilo kwijt op week 1 :dance: gaat de goede kant op!




:clap: :clap: :clap:

Salade van kip met veldsla (voor 1 persoon)



Kook 200 gr kipfilet in 250 ml groentenbouillon (zou persoonlijk voor gegrilde kipfilet gaan… maar wie ben ik :roll: :mrgreen: ) en snijd de kip vervolgens in stukjes. Laat 75 gr (diepgevroren) erwten 4 minuten koken. Snijd 100 gr asperges (uit blik) en twee ringen ananas (uit blik op sap) in stukjes. Meng 3 koffielepels mayonaise 40% vg met currypoeder, zout, peper en een beetje ananassap en aspergevocht. Meng de saus voorzichtig door de ingrediënten van de salade. Garneer met gehakte peterselie en kerstomaatjes en serveer met handvol veldsla.



:think: Volgens mij wel echt iets waar je van moet houden dit recept…

Kippenreepjes met groenten (1 persoon - 6 pnt)



Verdeel 200 gr broccoli in roosjes en snijd 2 wortelen, 1 middelgrote aardappel en 1 lente-ui in stukjes. Halveer 50 gr peultjes, blancheer ze in gezouten water en laat ze schrikken onder de koudwaterkraan. Snijd 200 gr kipfilet in reepjes en bak ze in 1 koffielepel olie. Voeg de groenten toe en breng op smaak met zout, peper en kerriepoeder. Blus met 150 ml groentenbouillon en laat 8 minuten sudderen. Roer 1 eetlepel verse kruidenkaas (type Philadelphia light) door het stoofpotje. Breng op smaak met 1 koffielepel citroensap, zout, peper en kerriepoeder en bind met een halve eetlepel lichte sausbinder. Garneer met 1 eetlepel bieslookringetjes en gehakte peterselie.



Klinkt niet verkeerd toch?

Nog even snel de smoothie en de rest is voor een andere keer :wink:



Voor 1 glas:



Mix 100 gr bessen (diepvries of vers) met 1 eetlepel kokosmelk (geconcentreerd om te koken), 75 gr yoghurt 0% vg, 100 ml magere melk, een beetje citroensap en 4 fijngehakte ijsblokjes.



Dit was het weer eventjes vanuit Shirley’s keukentje :wink:

wat is WW?

Weight watchers

net heerlijk gegeten!

pangasius filet (3pt verzadigend) dit doe je in ovenschaal met cherry tomaat, bosui, wortel, peultjes (0pt)

Daarover heen witte creme saus light van maagi (0,5 pt per portie 63ml)



Dit 20 minuten in de oven, serveren met 2 aardappels a 2.5pt en je bent maar 6 punten verder maar hebt heerlijk gegeten!!!

klinkt :drool: