Wortelkanaalbehandeling

Wie heeft er ook al eens een wortelkanaalbehandeling gehad?

Hoe lang kan de napijn duren? Oef, wat heb ik een pijn!!! Vorige week woensdag geholpen, dan vrijdag noodvulling eruit en opnieuw schoongemaakt, maandag nieuwe noodvulling erop en straks ff om een nieuw receptje Brufen… :wall:

Vannacht ook bijna niet geslapen (wilde het zonder pijnstillers proberen maar om 5 uur toch bezweken en een poedertje gepakt).

heb tijdens me zwaangerschap een wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan was er erg bang voor iedereen zei dat het zo’n zeer deed.

Maar moet bekennen heb daarna nergens last van gehad

ik heb al verschillende wortelkanaalbehandelingen gehad …

enne ik moet bekennen :shifty:

Na de behandeling heb ik nergens geen last van gehad …

:thumbup:

kreeg van de tandarts zelfs ibu 600 mee maar die heb ik niet hoeven te gebruiken :slight_smile:

lieverd heel erg veel sterkte :hug:

Enne je hebt er al een behoorlijke poos last van … zou het niet ontstoken zijn ???

Ja mss ligt het er ook aan hoe erg het onstoken is?

De tandarts zei dat het wel een hele lastige was die van mij dus dat het ‘normaal’ was dat het zoveel pijn deed en als ik het echt niet meer uithield ik gewoon moest bellen.

Dus ik kijk het nu ff aan met een nieuw recept pijnstillers, zakt het nog niet af tegen het weekend (of erna) dan bel ik opnieuw.

Op 5 november maken ze de behandeling iig af (met een echte vulling erop en zo).

@mukkemuk wrote:

ik heb al verschillende wortelkanaalbehandelingen gehad …

enne ik moet bekennen :shifty:

Na de behandeling heb ik nergens geen last van gehad …

:thumbup:

kreeg van de tandarts zelfs ibu 600 mee maar die heb ik niet hoeven te gebruiken :slight_smile:

lieverd heel erg veel sterkte :hug:

Enne je hebt er al een behoorlijke poos last van … zou het niet ontstoken zijn ???

Ik dacht dat het altijd onstoken was bij een wortelkanaalbehandeling :think:

Bij mij dus inderdaad wel, heb ook antibiotica meegehad voor 5 dagen, die zijn nu op.

Mijn vriend had toevallig vorige week een wortelkanaalbehandeling, maar ook geen pijn nadat de verdoving was uitgewerkt… denk echt dat het de ontsteking is hoor meis :hug: en dat doet HEEL veel pijn… (mijn verstandskiezen werden per 2 getrokken en gingen daarna allemaal onsteken :cry: JEMIG wat een pijn!)

Sterkte ermee! :-*

Ik heb het zelfs al een paar keer gehad, en moet eerlijk zeggen dat de napijn wel meeviel :think:

Paar dagen gevoelig, maar heb eigenlijk zelden pijnstillers nodig gehad.

Eén keer heb ik wel enorm veel pijn gehad, maar toen bleek dat er een stukje zenuw was achtergebleven :eh:

Mijn tandarts doet het niet als het ontstoken is, ik kreeg eerst een kuur om de ontsteking weg te halen, en daarna pas de behandeling…misschien scheelt dat wat betreft de pijn??

Iig, heel veel sterkte, kiespijn is echt erg :evil: :hug:

En de behandeling zelf? (ik moet er misschien ook aan geloven :? )

Je wordt wel heel flink verdoofd hoor, voel je niks van :wink:

Ik vind wel die verdovingsprikken altijd vervelend, en dat het zo lang duurt :?

Ik ga er altijd bevend heen, maar als ik wegloop viel het me vaak wel mee.

@Mekkie wrote:

Wie heeft er ook al eens een wortelkanaalbehandeling gehad?

Hoe lang kan de napijn duren? Oef, wat heb ik een pijn!!! Vorige week woensdag geholpen, dan vrijdag noodvulling eruit en opnieuw schoongemaakt, maandag nieuwe noodvulling erop en straks ff om een nieuw receptje Brufen… :wall:

Vannacht ook bijna niet geslapen (wilde het zonder pijnstillers proberen maar om 5 uur toch bezweken en een poedertje gepakt).

Heb er twee keer eentje gehad en beide keren nauwelijks pijn gehad. Twee daagjes ofzo, en met paracetamol had ik er eigenlijk zo goed als geen last van. Bij mij was het ook ontstoken en ik vond het juist zo lekker dat die rottige kiespijn gewoon weg was na de behandeling. Ik zou toch even de tandarts bellen.

Trouwens, waarom zou je het zonder pijnstillers willen doen? :wink:

Mysterylady: de behandeling zelf stelde bij mij geen fluit voor. Helemaal niks van gevoeld. Okee, het duurt een tijdje, dus heel comfortabel is het niet. Maar pijn, nee, niet gehad.

geen pijn gehad tijdens en na de behandeling maar toch laat ik het nooit meer doen…

(kosten 273 euro) en de kies moest er alsnog na 2 maanden uit… (54 euro)…

Dus de volgende keer gaat er bij gelijk de kies eruit…

gr patricia

Uhm, even terug naar de tandarts en opnieuw open laten maken…zo te lezen is de ontsteking er nog niet helemaal uit en wordt het zo van kwaad tot erger en zal die pijn niet over gaan. Bij mij hebben ze ook al eens de kies 4 keer opnieuw moeten openmaken omdat het zo lastig was. Het moet niet nodig zijn met zo n pijn rond te lopen. Veel sterkte en even de tandarts bellen voor een afspraak.

Heb al vaker een wortelkanaalbehandling gehad en ik moet

eerlijk zeggen dat ik geen napijn heb gehad (ik ben toch een

pieper hoor als het op de tandarts en kiespijn enzo aankomt)

Idd, als het goed hebben ze de ontsteking en de zenuw er helemaal uitgehaald en is het nu schoon. Bovendien: waar geen zenuw zit, kun je in principe ook niks voelen. Dus wie weet zit er toch nog spul dat er niet hoort te zitten?

Ik ben zoals enkelen weten nu na een enorme panische angt eindelijk ook weer bij de tandarts. Ben nog druk bezig met allerlei behandelingen. En vorige week heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad. En als ik een dag later nog mega pijn had moest ik echt direct bellen. Ik heb eigenlijk alleen toen de verdoving uitgewerkt was wat gevoeld. Meer omdat hij zo heeft moeten wroeten, maar in minder dan een halve dag was dat over…

Dat wat jij hebt klinkt me eerlijk gezegd niet goed…

ja helaas hier ok al menig wortel kanaal behandeling mee gemaakt.

Tijdens de behadeling voel je eignelijk niks (en anders moet je echt meer verdoving vragen). Heel even doet het erg zeer. volgens mij als ze bij de ontsteking komen ofzo :think:

Daarna eigenlijk nooit ergens last van. ben altijd heel blij omdat je dan van de pijn van de ontsteking af bent…

Heb rtrouwens ook een kies waarbij de ontsteking maar niet over ging. Toien moest ik naar de kaakchirurg en dei maakt dan een sneetje aan de zijkant ofzo…men dat deed zeer, daarna dan hoor… :sick:

die kies is er nu trouwens uit, was neit meer te redden na 4 jaar ontstekingen e.d.

dus succes, neem echt een pijnstileler en vraag zonodig nog een zwaardere aan de tandarts, helpt echt!!

heb ik gehad alleen waren mijn zenuwen al dood dus ik heb er niks van gevoeld :slight_smile:

Ze heeft t pas bij mij gedaan, zonder wat te zeggen…ik dacht wat duurt dat uitboren toch lang. Ik kijk haar zo quai aan, zegt ze; ooww doe gelijk ff wortelkanaalbehandeling. Nou dat is altijd mijn grootste nachtmerrie geweest.

Ik heb dus niks nada naks van de behandeling gevoelt, maar die napijn :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: . Ben dik 2 weken wel bezig geweest hoor…goeiedag dat was echt hel

Op aanraden van jullie ben ik toch teruggegaan.

Bedankt voor alle reacties trouwens!

Toen ik het recept voor de Brufen op moest halen, heb ik het nog eens gemeld. Ik mocht meteen bij de tandarts komen en het moest inderdaad wéér open :roll:

De pijn is nu meteen een stuk minder. De tandarts had het erover dat de druk door het vullen van het gaatje te groot wordt. Iets wat niet zo vaak voorkomt, maar dat ik dus nu heb.

Maandag moet het weer dicht (mag eigenlijk maar 2-3 dagen open blijven maar ze waren bang dat als ze het vrijdag gingen dichten, het weer pijn zou doen en dan zit ik er het hele weekend mee).

Wel een gedoe zeg hoor!! En dan zit mijn tandarts nog eens 35 km verderop, dus ik rijd me suf :frowning:

hey meis… wat fijn dat de druk en pijn nu in elk geval minder is… heb je ook ab gekregen???(wil ook nog wel eens goed helpen…) Denk je er wel aan dat je regelmatig spoelt, met dan wel zout oplossing danwel verdunde waterstofperoxide(werkt ook heerlijk moet ik zeggen… bruist alles lekker schoon en doet geen zeer…

Je kunt daarvoor eventueel nog een krom spuitje halen bij de tandarts…

dikke knuf voor jou meis :hug: