Ik heb vandaag een feestelijke wortelkanaalbehandeling ondergaan. :silenced: Maar nu begint de napijn lekker op te zetten want de verdoving raakt uitgewerkt. Nu heb ik vandaag al niet veel gegeten, maar ik denk dat het de komende dagen niet veel meer zal worden ( als ik de verhalen op internet mag geloven).
Nu de vraag: dit lijkt me niet goed voor de borstvoeding en de samenstelling of heb ik het (hopenlijk) mis?
Heh jakkes, dat zijn van die akelige dingen idd
Dat je enkele dagen minder eet, heeft niet direct invloed op de samenstelling van je melk. Je kunt dus gerust gewoon blijven voeden. Verder is het denk ik goed om te weten, dat bepaalde pijnstillers veilig kunnen worden gebruikt tijdens de borstvoedingsperiode:
bv.com-bv en medicijnen 1
bv.com-medicijnlijst
Bij gebruik van pijnstillers lukt het je misschien ook om wat beter te kunnen eten.
Sterkte en beterschap!
Aaaaah yvonne, altijd een super antwoord! Tnx meid! :thumbup:
Yvonne, nog even een vraagje op die lijst staat diclofenac als L2 wat veilig betekend. Maar op de bijsluiter staat dat het niet mag. Wat zou jij doen?
Wat zou ik doen… Ik check dan ook graag elders, zoals:
Apotheek.nl-Medicijnen D (meerdere soorten Diclofenac van verschillende samenstellingen en met verschillende daarop afgestemde adviezen)
Borstvoedingsforum-gezocht op Diclofenac (ervaringsverhalen van andere moeders en reacties van deskundigen)
Kun je daar iets mee?
Anders is het misschien een overweging waard om je medicijnvraag voor te leggen aan een lk? Een vrijgevestigde lk zal kosten in rekening brengen voor een consult. Veel zorgverzekeraars vergoeden deze kosten geheel of gedeeltelijk. In de voorwaarden van je zorgverzekeraar is terug te vinden hoe dit bij hen is geregeld.
Bedankt Hoor! Ik lees ook altijd je advies bij anderen en ik vind dat je altijd zo de tijd neemt om een goede reactie te plaatsten. Merci!
Ik red het nog met paracetamol, ik zal de sites bekijken. Maar ik hoop dat het niet nodig blijkt te zijn. :-*
:oops: Wat een lieve reactie, dank je wel
Hopelijk zijn die paar molletjes voldoende en is het ergste leed gauw geleden…