Wortelkanaalbehandeling (6 weken zwanger)

Wie heeft ook in het eerste trimester een wortelkanaalbehandeling gehad? Ik moest afgelopen nacht en ik maak me zo’n zorgen voor de gevolgen van het kleintje in mijn buik. Ik heb een flinke verdoving gehad (was pas 5 uur later uitgewerkt) en ze hebben in een amalgaamvulling geboord (waarbij oa kwik vrij komt). De dienstdoende tandarts zei dat het allemaal geen kwaad kon, maar ik maak me toch ongerust. Mijn eigen tandarts ken ik al heel lang en het was heel anders geweest als ik bij hem geweest was. Op internet las ik heel tegenstrijdige dingen.

Wie heeft tijdens een vroege zwangerschap ook een wortelkanaalbehandeling gehad? Die mag me even blij maken met verhalen over een blakende baby… :wink:

Ik kan je blij maken!! 2 weken geleden ben ik bevallen van een knappe dochter, ondanks de wortelkanaalbehandeling met (volgens mij) 9 weken zwangerschap…

Als je het niet vertrouwd kun je het altijd aan je vk vragen en anders bel je je eigen tandarts even op.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!!

Toen ik zwanger was moest ik tandsteen laten verwijderen, ook met verdoving.

Is mij toen afgeraden !!

Heb ik toen ook niet gedaan.

Nog steeds niet trouwens :lol:

floris ziet er prima uit na 2 kanaalbehandelingen in de eerste 3 maand :wink:

Hier ook positieve verhalen.

Ik had ook rond 6 weken een gaatje. (mijn eerste :cry: )

Op dat moment was ik toevallig bij een tandarts aan het kramen die net bevallen was van een prachtige dochter. Zij had ook een wortelkanaalbehandeling gehad in het vroege stadium van haar zwangerschap.

Zij gaf toen aan dat ik nergens bang voor moest zijn voor verdovingen ofwat dan ook…dus maak je geen zorgen!

Ik heb echter mijn gaatje toch zonder verdoving laten vullen…omdat ik het nog nooit eerder had moeten ondergaan. We probeerde het dus eerst zonder…en ik heb dr niks van gevoeld…dus een verdoving was gewoon niet nodig…

Bedankt! Ik ben alweer een stuk gerustgesteld!

veegt opgelucht het laatste restje angstzweet van haar voorhoofd

ik zelf niet maar weet iemand hier ook op forum weet f niet meer wie maar die heeft ook gedaan en is ook bevallen van een gezond kindje.

een collega van mij die was gewoon gek die heeft kiezen laten trekken zonder verdoving.

wel echte moederliefde :inlove:

Maar wel GEK :shock:

Heb ook verdoving gehad bij mijn vorige zwangerschap. Het is lidocaine en plaatselijk. Vrij mild en je lichaam ruimt het goed op.

Geen fotootjes laten nemen, want dat kan meer kwaad.

En vraag anders idd even na bij je vk of gyn…

Heel veel succes (sterkte) met je wortelkanaal (moet toch gebeuren :frowning: )

ik kan je ook blij maken…

Ik heb ook een kanaalbehandeling gehad toen ik zwanger was… alleen wist ik toen nog niet dat ik zwanger was… ook zelfs een foto gemaakt van mn kies…! zonder loodschort…

had ook een beste verdoving, en achteraf met mn tandarts over gehad maar ze zegt dat het geen kwaad kan, al doen ze het liever niet in de eerste 3 maanden van de zwangerschap omdat het de vrucht zou kunnen schaden… de foto maken zonder schort is natuurlijk nooit goed…!!!

Maar ben alweer 21 weken en alles is goed met ons kindje hoor… ik was toen rond de 6 weken zwanger…

probeer je maar niet zo druk te maken meid, zolang je geen bloed verliest en krampen hebt groeit je kleintje gewoon door hoor…

Bedankt! Het helpt echt om jullie verhalen te horen.

Ik moet eigenlijk binnen 6 weken naar de tandarts voor de 2e behandeling. Daarbij moeten foto’s gemaakt worden. Ik ga dinsdag even met mijn eigen tandarts overleggen. Misschien kunnen we het iets doorschuiven.