Wordt je wakker van koortstuipen van je kindje?

Ik zit me af te vragen of je wakker wordt van je kindje als het koortstuipen heeft?

Ik bedoel als het snachts gebeurd, als ik lig te slapen.

Gaan ze eerst huilen of komt zoiets opeens?



Niet dat Sanna koorts heeft hoor maar ik vroeg het me gewoon af, ik vind het altijd een eng idee om te gaan slapen als zij koorts heeft.

Ik ben ook altijd een beetje huiverig met paracetamol geven omdat dat dat koorts onderdrukt maar dat die daarna ook wel weer hard op kan lopen.

er is mij in het ziekenhuis verteld (toen Tygo een stuip had gehad) dat de meeste koortstuipen 's avonds laat of 's morgens gebeuren.

's nachts als je kleine slaapt, dan zal de koorts ook afnemen.

wanneer hij/zij wakker wordt, zal de koorts weer omhoog gaan.

als het 's nachts gebeurd, dan zal je je kindje eerst wakker horen worden. Maar ook ik vind dit een heel eng idee… je hoort ook andere verhalen… :frowning:





qua geven van paracetamol:

of je geeft het,

of je geeft het niet.

als je het geeft kun je het beste de maximale dosis per dag aanhouden en dat het liefst nog een dagje langer geven dan dat de koorts duurt.

Dat ligt er heel erg aan wat voor stuip je kindje heeft.



Rhodé heeft stuipen gehad waarbij ze gekke geluiden maakte, maar ook stuipen dat ze helemaal verkrampte, of stuipen waarbij ze dooooooooood stil bleef liggen.



Ik denk eerlijk gezegd niet dat je er wakker van wordt…Maar Rhodé heeft er echt al heel veel gehad, en die gebeuren altijd als wij nog wakker zijn.

We hebben soms wel gedacht dat ze misschien een stuip heeft gehad (dat merk je dan aan haar gedrag als je haar uit bed haal) maar daar kom je gewoon niet meer achter…



Als Rhodé ziek wordt begint haar ziekteperiode vaak met een stuip, en daarom hebben wij ook standaard de babyfoon hard aan staan in de woonkamer…het kan zomaar gebeuren :frowning:

onze dokter geeft ons het advies mee om overdag aan te modderen als kinderen koorts hbben, om vervolgens snachts drie keer een zetpil te geven, ook om te voorkomen, als ze wakker worden ze dan een koortstuip krijgen!



dus gewoon de wekker en dan om de vier/ vijf uur een zetpil geven.

ik denk niet dat je er wakker van wordt.



lente is ook vaak ziek geweest en kreeg ook vaak 's nachts koorts.



na de eerste keer dat dat gebeurde zet ik 's nachts altijd de wekker om even te kijken bij haar, ook als ze niet ziek is, gewoon altijd.

dan voel ik me prettiger als ik weet dat ze oke is.



en dan kijk ik gelijk even bij de andere 2 :mrgreen:



liefs van rose :-*