Wordt ie nou wel of niet vergoed?

De 20 weken echo…



Jajajaja in principe wordt ie vergoed, MAAR er is nu een eigen bijdrage in de zorgverzekering gebouwd van 150 euro.



Gaat de echo daar vanaf ja of nee?



Zorgverzekering heb ik zojuist nog maar es gebeld: ZE WETEN HET ZELF NIET MEER :roll:

Ik heb het 4 weken geleden gedeclareerd, en sindsdien zijn ze nogal van slag daar bij DeltaLloyd.



Dussssss zijn er al mensen dit jaar voor de 20 weken echo geweest die het bedrag terug hebben?

Ik heb geen cent betaald voor de 20 weken echo, bij mijn verzekering word ie gewoon vergoed.

Naar mijn weten zit dat ook gewoon in de basisverzekering hoor, het is namelijk een medische echo.

ja en alles wat met verloskundige te maken heeftwordt toch volledig vergoed…

Ben ook erg benieuwd naar het resultaat …

Maar die regeling is pas sinds 2008 hé meiden, dus eerder werd ie gewoon vergoed, maar nu?



Gaat ie van de no claim af of niet???

Nee hoor dat gaat niet van je no-claim af !

@Anita wrote:

Maar die regeling is pas sinds 2008 hé meiden, dus eerder werd ie gewoon vergoed, maar nu?



Gaat ie van de no claim af of niet???




Nee, de 20 weken echo (ook wel SEO structureel echoscopisch onderzoek) valt gewoon onder verloskundige zorg en dus onder de basisverzekering.

Dit valt dus niet onder het eigen risico (no claim bestaat niet meer)



Hier staat er iets meer over klikkerdeklik

Nee maar je hebt een eigen risico van 150 euro, dat bedoelde ik sorry. :shifty:

Heb geen idee…



Ik krijg hem ook nog straks.



Nu met dat eigen-risico weet ik het ook allemaal even niet meer.

Ik wacht het allemaal maar af.



Maar jij hebt hem dus eerst zelf moeten betalen?



Zit nu bij CZ, en het kraampakket + kraamhulp aanvragen, valt ook niet echt mee, merk ik al.

Bij Robin zat ik bij het VGZ, en was het zo geregeld.

Ik zit ook bij het CZ en het kraampakket heb ik al enige tijd binnen terwijl ik nu 31 weken ben. Verder wordt hij volgens mij gewoon vergoed en gaat het niet van je eigen risico af.



Gr

Karlijn

Het enige wat ik me kan bedenken is dat het echobureau waar je geweest bent geen contract heeft met Delta Lloyd en dat je daarom eerst een rekening hebt gehad.

Deze moet je wel gewoon declareren.

Het staat namelijk in de zorgverzekeringswet dat de 20 weken echo gewoon vergoed word.

Ik heb m gedeclareerd. Vier weken geleden. En nu weten ze het dus zelf niet meer of ie vergoed gaat worden :evil:



Anneke ik hem het dus inderdaad eerst zelf moeten betalen omdat Vita (= echobureau ) geen contract heeft met DL.

En wat nou als je nog geen 36 jaar bent?!

@Eddepet wrote:

En wat nou als je nog geen 36 jaar bent?!




Je verwart dit met de prenatale screening (tripletest/combinatietest e.d) de 20 weken echo is voor iedere zwangere een standaard controle :-*

Maar ook dat is niet altijd zo geweest, toch?



Toen ik zwanger was van Robin, heb ik alleen een termijnecho gekregen.

De 20 weken echo kreeg je toen alleen bij 36 jaar of ouder.



Inmiddels is dat veranderd, en krijgt iedereen een 20 weken echo, als ik me niet vergis.



En dat vind ik ook een goede zaak!



Met 36 of ouder is er natuurlijk een hoger risico, maar dat betekent niet dat er onder die leeftijd niets fout kan gaan.



En het is natuurlijk leuk om nog een keer te kunnen kijken… :inlove:

@Anneke wrote:

Maar ook dat is niet altijd zo geweest, toch?



Toen ik zwanger was van Robin, heb ik alleen een termijnecho gekregen.

De 20 weken echo kreeg je toen alleen bij 36 jaar of ouder.



Inmiddels is dat veranderd, en krijgt iedereen een 20 weken echo, als ik me niet vergis.



En dat vind ik ook een goede zaak!



Met 36 of ouder is er natuurlijk een hoger risico, maar dat betekent niet dat er onder die leeftijd niets fout kan gaan.



En het is natuurlijk leuk om nog een keer te kunnen kijken… :inlove:




Klopt, de echo is sinds 1 januari 2006 opgenomen :slight_smile:

Ik kreeg nog voor ik geweest was de rekening al van de 20 weken echo.

In de brief die erbij zat stond dat hij NIET vergoed word door de basisverzekering maar soms wel door aanvullende verzekeringen. Dit moest ik dan echter zelf terugvragen van de verzekering.

De verzekering was ook onduidelijk dus ik heb hem betaald en gewoon opgestuurd naar de verzekering. Ik zie wel wat eruit komt.



De echo is niet verplicht maar wordt je aangeboden. Het is een eigen KEUZE voor zover ik weet en daarom zit hij ook niet in de basisverzekering.



Dit is hoe ik het heb begrepen maar het is wel onduidelijk op deze manier want volgens mij krijgt iedereen wat anders te horen.

@Danielle_M wrote:

Ik kreeg nog voor ik geweest was de rekening al van de 20 weken echo.

In de brief die erbij zat stond dat hij NIET vergoed word door de basisverzekering maar soms wel door aanvullende verzekeringen. Dit moest ik dan echter zelf terugvragen van de verzekering.

De verzekering was ook onduidelijk dus ik heb hem betaald en gewoon opgestuurd naar de verzekering. Ik zie wel wat eruit komt.



De echo is niet verplicht maar wordt je aangeboden. Het is een eigen KEUZE voor zover ik weet en daarom zit hij ook niet in de basisverzekering.



Dit is hoe ik het heb begrepen maar het is wel onduidelijk op deze manier want volgens mij krijgt iedereen wat anders te horen.




Hier staat echter iets héél anders dan jij nu verteld: klikkerdeklik

En de echo is idd niet verplicht echter word zo’n beetje iedere zwangere doorverwezen door de vk voor deze echo.

En elke echo waar je voor word doorverwezen word vergoed.

Zoals je in de link kunt lezen heeft de overheid besloten dat deze echo in de basisverzekering thuishoort dus als jij een slecht geinformeerde medewerker hebt getroffen zou ik er maar achteraan gaan :slight_smile: