Wordt het dan toch nog zomer?

‘Extreem nat weer is voorbij’

AMSTERDAM – Er is plotseling een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Meteorologen van Weerplaza voorspellen op de lange termijn zelfs een flinke verbetering van het weer.

Foto: NU.nl/Peter van Renen Er zou vandaag een regengebied uit Frankrijk naar Oost-Nederland en West-Duitsland trekken. Door noodweer in Zuid-Frankrijk is de koers echter gewijzigd, stelt meteoroloog Michiel Severin van Weerplaza.nl.

In Nederland schijnt vandaag de zon geregeld en valt er verspreid over het land een enkele bui. Het droge weer overheerst en het wordt vandaag 20 of 21 graden. Morgen kan het 23 graden worden.

Tot begin volgende week blijft het licht wisselvallig weer en kunnen er elke dag buien vallen. Maar op de langere termijn kan het beter worden. Halverwege volgende week neemt de kans op regen af, krijgt de zon meer ruimte en kan de temperatuur stijgen naar 20 tot 25 graden.

Noodweer

Het zuiden van Frankrijk heeft vandaag last van noodweer. Zeer zware regen-, hagel- en onweersbuien trekken in de loop van de dag via de Provence en Rivièra naar Zwitserland en Noord-Italië.

In twaalf uur tijd kan er tot dicht bij de 100 millimeter regen vallen. En in de bergen zal vanavond en vannacht boven 2000 meter zelfs sneeuw vallen, voorspelt Weerplaza.

ik hoop het zo!!

voor de kids wel leuker natuurlijk, als ze mooi weer hebben tijdens hun vakantie.

En we hebben donderdag en vrijdag een BSO feest bij ons, en het hoeft niet heel warm te worden (is ook niet te doen want we slapen van vrijdag op zaterdag in de gymzaal :mrgreen: )

maar het mag wel droog blijven! :pray:

Ik hoop het, ikheb nl vanaf volgende week 3 weken vanakntie :pray:

Ik ben zo blij dat ik nu niet in Frankrijk zit.

Gisteren keek ik naar de 5-dagen verwachting van de plaats waar wij heen gaan. Alle dagen regen en maar 16 graden.

En als ik nu kijk … vandaag 15 graden met regen en daarna 26 graden en zon :dance: Nu maar hopen dat het over drie weken ook nog lekker is.

ja hoor tuurlijk… als mijn vakantie voorbij is word t lekker weer… :thumbup: :mrgreen:

vandaag dan hopelijk een voorproefje op een HELE mooie augustusmaand…ben echt dit jaar zo blij dat we laat vakantie hebben…je zal maar nu op een camping zitten zeg …brrr

@faizaa wrote:

ja hoor tuurlijk… als mijn vakantie voorbij is word t lekker weer… :thumbup: :mrgreen:

Wil je wel even op tijd melden wanneer je volgend jaar op vakantie gaat? Dan kunnen we er rekening mee houden :mrgreen:

Gelukkig!

Anique moet deze week nog naar school en heeft dan vakantie! Heerlijk als het weer dan iets mooier is :dance:

Ik ben wel aan droog weer toe zeg :hand: , je kon de afgelopen week niet eens meer fatsoenljk fietsen en wandelen, laat staan er normaal uit met een baby :thumbdown: :thumbdown:

@juulke wrote:

@faizaa wrote:

Wil je wel even op tijd melden wanneer je volgend jaar op vakantie gaat? Dan kunnen we er rekening mee houden :mrgreen:

Ha! Doe ik… :lol:

Ik teken ervoor!!

Y.eline heeft vrijdagmiddag vakantie en wij gaan over 2 weken weg dus van mij mag het mooi weer zijn!!

Of in iedergeval droog dan vermaken we ons ook wel :lol:

Dus ik moet mijn plantjes buiten weer zelf water gaan geven?

@faizaa wrote:

Hier net zo… :thumbdown:

Maar gelukkig werk ik in de kinderopvang en mag ik dan nog flink van het mooie weer genieten tijdens mijn werk :mrgreen: :mrgreen:

@Gab wrote:

jij moet echt niks zeggen he, met je voorspellingen en regendansjes :lol: 8)

Je moet maar zo denken: kunnen we dadelijk lekker in de tuin zitten met ons 3, met een rosetje :mrgreen:

@Cin. wrote:

@Gab wrote:

Je moet maar zo denken: kunnen we dadelijk lekker in de tuin zitten met ons 3, met een rosetje :mrgreen:

oh jaa, was ik weer vergeten :liar:

maar die rose klinkt wel erg lekker :angel:

@Gab wrote:

@Cin. wrote:
@Gab wrote:

oh jaa, was ik weer vergeten :liar:

maar die rose klinkt wel erg lekker :angel:

Ja toch, jum jum :drool: :mrgreen:

de voorspellingen voor de komende weken waren SLECHT!

Nou als het de komende weken net zulk slecht weer is als vandaag, dan vind ik het wel prima :wink: .

@mamaMarije wrote:

de voorspellingen voor de komende weken waren SLECHT!

Nou als het de komende weken net zulk slecht weer is als vandaag, dan vind ik het wel prima :wink: .

ja precies!

Dames ik voorspel na volgende week een hittegolf. Ik moet namelijk vanaf maandag weer werken, en als ik vakantie heb te vroeg in het jaar dan is het altijd flutweer dusssss… Waarom heb ik nou geen vakantie in augustus genomen :wall: (om een collega te matsen :doh: ).

@Tante Soesa wrote:

Dames ik voorspel na volgende week een hittegolf. Ik moet namelijk vanaf maandag weer werken, en als ik vakantie heb te vroeg in het jaar dan is het altijd flutweer dusssss… Waarom heb ik nou geen vakantie in augustus genomen :wall: (om een collega te matsen :doh: ).

wat lief ik heb dan namelijk vakantie en wij zijn er heeeeel hard aan toe… 8)