wordt er gek van

onze dochter is ruim 4.



en plast de hele dag door in de broek. wat kunnen we ermee.



niets helpt.

Vervelend :hug:



Heeft ze dit sinds kort of is ze nog niet zindelijk geweest?

Je ziet het wel vaker met net 4 jarigen. Naar school, nieuwe indrukken ook al zijn ze al jaren zindelijk.

Wij merkten het ook op de bso, gaat eerst heel goed maar na een maand komt er een terug val

Knollie, hier exact hetzelfde verhaal, ze schelen maan een maandje nietwaar??



afgelopen week weer drie hele dagen droog gebleven, maar daarna weer drama… merk dat het me steeds hoger begint te zitten. mede doordat de oudste ook nog steeds regelmatig nat is.



een beetje het gevoel van falen…dat ik het ergens niet goed doe

heeft ze geen blaasontsteking? dit had het dochtertje van mijn vriendin ook namelijk

Nee vorige week nog niet…toen laten testen ivm erge buikpijn

@ Fietje dat heb ik idd ook, dat falen,



met y.ouri hebben we net jarenlange ellende afgesloten daar gaat het nu redelijk mee, maar hij heeft echt bij het ziekenhuis gelopen voor zijn probleem.



en nu begint de ellende opnieuw.

en echt wel 6x per dag de broek nat, niet normaal.

en als ik zeg dat ze naar de wc moet gaan, hebben we een heibel in de tent van heb ik jou daar, dus dat heb ik al opgegeven.



op dit momen laat ik haar in haar natte kleding lopen. gisteren heeft ze gewoon de halve dag met een natte broek gelopen. het lijkt haar neits te doen

Nou denk ik gewoon even met jou mee… maar zou het niet juist averechts werken dat je haar in haar broek laat lopen?



Hier heeft Michel heeeel lang diarree gehad. (zijn ernu achter wat de oorzaak was) en Ruud mijn man, sprak hierover zijn walging uit… maar achteraf bleek mies daardoor het idee te krijgen dat wat hij deed en eigelijk normaal was, helemaal niet normaal was en dat papa er steeds erg boos en walgend over deed. Ruud is er op gaan letten en we zijn hem juist steeds gerust gaan stellen. De druk van de ketel…En nu is hij ineens wel zindelijk.



Zeker bij wat gevoeligere kinderen, die ogenschijnlijk vol bravoure overal lak aan lijken te hebben, kan het toch zijn dat dit stress gerelateerd is.



Kun je evt gewoon afspraken met haar maken? op luchtige toon… ala "mama heeft gemerkt dat je momenteel blijkbaar zo druk bent in je hoofd dat plassen niet op de wc lukt, je bent steeds nat, dat lijkt me ook niet erg prettig voor zo’n grote meid. Zullen we een schemaatje maken dat je op vaste tijden naar de wc gaat en dat mama jou helpt herinneren? En dan op een whiteboard ofzo een keer of 6 a 7 inplannen, haar belonen als het haar lukt en als het niet wil, negeren en aangeven dat ze nog zo jong is en je het wel begrijpt?



En hoewel ze vorige week geen blaasontsteking had, zou ik toch alert zijn hierop. Ik heb zelf met 4 een niervergiftiging gehad door een verwaarloosde blaasontsteking. Achteraf liep ik er al 5 maanden mee… bij controles kwam er zelden wat uit, maar bij het op kweek zetten, uiteindelijk dus wel.



Lastig hoor… sterkte ermee… :hug:

vanmiddag een afspraak met de huisarts

Hier een vergelijkbaar probleem en zelfs bij de Pipo poli geweest ( plas en poeppoli voor kinderen). Daar was de diagnose verstopping van de darmen. Klonk eerst helemaal niet logisch maar uiteindelijk blijkt dat wel degelijk een oorzaak te kunnen zijn van broekplassen. Omdat de darmen zo op de blaas drukken had hij dan ineens een enorme drang om te plassen en redde het niet meer naar de wc. De verstopping werd opgelost en het ging eigenlijk best goed een tijdje. Af en toe nog een ongelukje maar ja op deze leeftijd hoort dat er nog wel bij.



Echter nu sinds 3 weken naar de basisschool hebben we nu het volgende probleem. Als hij op school is plast hij niet in zijn broek. Daar gaat hij op tijd naar de wc en komt elke dag thuis met droge broek. Echter dan begint de ellende. Thuis en in elke andere vertrouwde omgeving plast hij vervolgens broek na broek nat. Soms lijkt het wel alsof het hem totaal niet interesseert en lacht er soms zelf een beetje om…

We weten nu dat het dit keer geen verstopping is want anders zou hij op school ook zijn broek vol plassen. Helaas dus stress en waarschijnlijk doet hij dat niet op school omdat hij niet wil onderdoen voor de andere kindjes en omdat hij weet dat hij geen droge kleding mee naar school krijgt. Nu maar hopen dat het binnenkort weer goed gaat dus…we besteden er zo min mogelijk aandacht aan…

naar de ha geweest



volgens de ha komt het door obstipatie (al vond ze de darmen wel soepel aanvoelen) maar ze heeft wel harde ontlasting.

nu 2x daags forlax gebruiken en over 3 weken terug komen.



@ Pearl: hier ook op school droog en thuis echt wel 3 a 4 keer in de broek plassen