Word zwangerschapsgym vergoed door Menzis ??

Ik schrok me een hoedje wat is de zwangerschapsgym duur geworden in de jaren.



Bij mijn zoon 4,5 jaar geleden melde ik mij aan voor 39 euro, nu vond ik het bij mijn dochter ook al aardig gestegen 1,5 jaar geleden voor 60 euro.



Maar nu het toppunt wou me weer aanmelden maar nu kost het dus even 142 euro voor nog steeds dezelfde lessen.



Is het niet een beetje bespottelijk ??? Maar word dit dan deels vergoed door de ziekefonds ???



Zijn dit nu echt woeker prijzen bij ons ?? Wat vinden jullie hiervan?



Groetjes Zasje

Ik had een eigen bijdrage van 30 euro, voor zover ik weet kan je dat niet door menzis laten betalen :think:

Misschien ff bellen? Ik vind het bij jullie erg duur hoor!

Ik vind het ook bespottelijk dat het ook in zo’n korte tijd zo duur kan worden.

dat heb ik met lucas ook betaald, vandaar dat ik bij de volgende zwangerschappen niet meer ging :wink:

Bij ons gaat de zwangerschapsgym via de GGD en is het gratis. Ik ga nu zwanger totaal doen en dit wordt vergoed via de aanvullende verzekering van de zorgverzekering.

Kimmetje23 inderdaad zo’n gevoel heb ik er nu ook meer bij.



Vind het echt te duur zoveel geld dat kan ik me gewoon niet meer veroorloven.

Je kan idd het beste menzis bellen en vragen hoe of wat.



Bij ons was het (nog) gratis, maar voor mij was dat eigenlijk ook de enige reden dat ik bij mijn laastste zwangerschap zw-gym heb gedaan :oops:

We hebben deze laatste zwangerschap ook haptotherapie gedaan. In 2008 (toen begon ik) werd het nog volledig vergoed, maar in 2009 moest ik opeens nog een stukje zelf betalen, maar vond dat meevallen.

Wat ik weet is om dat vergoed te krijgen moest het aan 1 van de volgende 2 voorwaardes voldoen.

  • haptotherapeut moest lid zijn van vvh of (vergoeding via alternatieve geneeswijze :think: eh nouja in elkgeval alternatief)
  • haptotherapie moest een onderdeel zijn van de fysiotherapie (soms zit de haptotherapeut daar bij-in) (vergoeding via fysio)



    Hier heb je natuurlijk niets aan wat betreft de zw-gym, maar wilde gewoon even melden dat je soms via een omweggetje ook vergoeding kan krijgen.



    :-* Liefs, Evelien :vlinder:

Zal eens contact op nemen met de Menzis.



Op de website kan ik er nog niks van vinden.



Bedankt

LET OP
U krijgt geen vergoeding voor: conditietraining, medische fitness, hydrotherapie, zwangerschapsgymnastiek, preventieve behandelingen.
Gaat u naar een fysiotherapeut die met Menzis geen contract heeft? Dan krijgt u geen vergoeding uit de aanvullende verzekeringen.



http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Vergoedingen/ZoekenOpVergoeding2008/Fysiotherapie1.htm

ik ben lid geworden van carinova, en omdat ik de cursus daar volgde en lid was was het (toen) voor mij gratis :slight_smile: