We kregen vandaag van school een brief mee met een aanbieding van ambrasoft woordstart. Een blok met prentenboek en cd-rom met allerlei opdrachten erbij kost dan 29,95, nu met korting 24,95. De hele serie bestaat uit 3 blokken.
heb net even op de site gekeken maar weet niet of het Merijn zal aanspreken.
Hij is momenteel erg bezig met taal. Gebruikt mijn pc om woordjes te typen, zoals namen van klasgenootjes e.d.
Ik ben dus op zoek naar een leuk pakket, maar dit ambrasoft gebeuren spreekt me niet zo heel erg aan. heb de demo bekeken en denk, nee niet leuk…
Wie heeft er ervaring met een leuke serie CD-roms waarmee kleuters op weg worden geholpen in de wereld van taal? En die wel passen bij huidige taal onderwijs natuurlijk.
bij ons op school gebruiken ze zwijsen. Op hun website staan veel leuke dingen, maar of het bij jouw kind past of dat het bij school past weet ik niet, dus kijk eens op de site. Succes
@kico wrote:
bij ons op school gebruiken ze zwijsen. Op hun website staan veel leuke dingen, maar of het bij jouw kind past of dat het bij school past weet ik niet, dus kijk eens op de site. Succes
Bij Anne op school gebruiken ze ook Zwijsen. De Schatkist met Pompom, erg leuk. Maar thuis laten we Anne gewoon lekker typen en schrijven op de anieren zoals het nu gaat zonder nog extra aandacht eraan te geven.
@mama van anne wrote:
Maar thuis laten we Anne gewoon lekker typen en schrijven op de anieren zoals het nu gaat zonder nog extra aandacht eraan te geven.
Merijn vraagt er zelf om of er ook spellen zijn met letters enzo… Dus vandaar dat hem me leuk leek. Ik ben zelf verre van het pushen dus daar is hier ook geen sprake van…
@jet wrote:
@mama van anne wrote:Maar thuis laten we Anne gewoon lekker typen en schrijven op de anieren zoals het nu gaat zonder nog extra aandacht eraan te geven.
Merijn vraagt er zelf om of er ook spellen zijn met letters enzo… Dus vandaar dat hem me leuk leek. Ik ben zelf verre van het pushen dus daar is hier ook geen sprake van…
O sorry, bedoelde niet dat je hem zou puchen. Anne is nml al heel lang met schrijven enzo bezig, dus als het daarop aan komt dan weet ik er het mijne vanaf

Ik bedoel alleen te zeggen dat wij er geen ‘schooldingen’ bij halen. Het enige waar we echt rekening mee houden is dat ze het zo leert als het op school moet. Dus kleine letters en (nog) geen hoofdletters. Ook heeft Anne ’ ik leer schrijven’ en ’ ik leer lezen’ van jumbo. Op de pc typt ze wat ze wilt en vraagt ze vaak an mij hoe ze een woord schrijft, dan proberen we samen te spellen of als het te moeilijk is schrijf ik het voor haar op en dan schrijft of typt ze het na.
Misschien komt zij ook nog op het punt dat ze er spelletjes voor wilt, maar vooralsnog vind ze Putt-putt en aankleed/nagelstyliste spelletjes het leukst.
haha ok :thumbup:
Zo doe ik het met Merijn ook, dat ik opnieuw welke letter enzo, dan schrijft hij het… Het enige jammere vind ik dat letters op toetsenbord wel hoofdletters zijn. Dus voor de herkenning van wat hij indrukt en wat op het scherm verschijnt klopt dat dan niet… maar goed, het is niet anders.
Ik heb “Bobo gaat naar school” liggen. Een Pc spel dus.
Daar zitten kleur,getal,vorm,letter,geluiden spellen op.
Heel eerlijk…de meeste nogal simpel voor Jo (je kan wel niveau verhogen,maar als je kind de getallen,vormen en kleuren al kent,dan valt er niet veel te vehogen, het spelgenot is er natuurlijk wel). Maar het letterspel hebben we nog niet vaak gespeeld, mag eigenlijk wel weer eens…die zag er wel leuk uit.
Er staat bijvoorbeeld een woord en je kind moet letters uit een balk verslepen om datzelfde woord te vormen.
Ik heb de cd-rom toevallig gekregen,maar was niet zelf op zoek.
Jo heeft van de Sint (niet ons) een laptop gehad waar heeeeel veel opzit.
Dus ook veel letterspellen…deze gaan hem nu best goed af. Zelf woorden typen,dan ziet hij nog niet,maar v.d. week speelde hij een spel waarbij er een voorwerp staat en de comp het woord zegt…hij hoefde alleen de eerste letter te raden…dat ging wel aardig zag ik…
Misschien zoiets?
Het heet Laptronics…althans…dat staat er op…
De telspellen zijn hier en daar een tikkie te hoog gegrepen en het duurt even voordat je de bedoeling snapt,maar het is te doen…
@jet wrote:
haha ok :thumbup:
Zo doe ik het met Merijn ook, dat ik opnieuw welke letter enzo, dan schrijft hij het… Het enige jammere vind ik dat letters op toetsenbord wel hoofdletters zijn. Dus voor de herkenning van wat hij indrukt en wat op het scherm verschijnt klopt dat dan niet… maar goed, het is niet anders.
Dat is ook zo wat…merkte ik ook,maar toch…dan leert hij dat ook meteen. Hij hoeft het overigens niet van ons…hij pakt zelf zn laptop als hij zin heeft en kiest zelf het spel.
Er zitten 99 spellen op. Cijfers,letters,spellen en muziek.
Elk spel zet je aan daar de code in te geven.
Bijv: spel 1 t/m 22 zijn letterspellen.
23 t/m blablabla zijn getallen…
enz.enz…precies weet ik het niet. Het lastige is wel dat er geen index is,maar ook wel weer geinig dat Jo bepaalde codes al kent…