woordjes en zinnen blijven herhalen

hallo,



ilse heeft de laatste weken dat ze de woorden en zinnen blijft herhalen. soms wel meer dan 20 keer.

bv een zin van ik heb een barbie. dan zit ze op de bank en kan ze het tich keren achter elkaar zegen. ook als je er aantwoord op geef gaat ze gewoon door.



hoort dit er bij, weer een fase ofzo.

Ik weet niet bij welke leeftijd dit hoort maar mijn zoontje is een vrij vroege prater en doet dit ook al 2 dagen heel de dag door hetzelfde zeggen… op dit moment is het:



-papa niet thuis, papa wejken… papa niet thuis, papa wejken en 5 minuten later…


  • mama mooie haren :inlove:



    en dit kan rustig een uur achtereen om en om gezegd worden en dan gaat hij weer iets anders oefenen.



    het is heel lief maar ik wordt er knettergek van af en toe…



    (heb de uitknop al geprobeerd maar die is vast kapot :mrgreen: )



    succes met dit gebabbel weerstaan, ik ga er maar niet teveel op in dan gaat het vast weer over.



    Natas

Mijn dochter herhaald ook vaak haar zinnen, het is niet een uur achter elkaar maar ze kan soms zomaar weer ineens dezelfde vraag stellen als een uur of 2 uur geleden.

Bijv. als mijn man naar zijn werk is gegaan of als opa en oma weg zijn gegaan, vraagt ze heel vaak: is papa nou? Is opa/oma nou?

Het is waarschijnlijk gewoon oefenen en niet raar. Amélie is dus ook een vroege prater (van wie zou ze dat nou hebben? :mrgreen: )

Hoort erbij volgens mij… Sinds Kaylee een aflevering van de teletubbies heeft gezien waarin alles blauw was, is alles hier ook blauw. Dus op een dag hebben wij wel een keer of tien een gesprek wat als volgt gaat:



“auto blauw!!!”

“nee Kaylee, die auto is rood!”

“blauw”

“nee, rood”

“blauw”

“nee schat, die auto is rood… en die bal is ook rood!”

“blauw!”

“nee Kaylee, rood”

“neeeeeeee mama, blauw blauw blauw”

“nee Kaylee, rood!”

“blauw”



etc… tot ze het zat is… of ik t zat ben en gewoon niet meer reageer :lol:

Ik moest aan dit item denken toen ik vandaag terugreed met de auto met lasse achterin bij de GO vandaan.



Poes weg, poes nou gebleven. Poes kwijt.

Ik had geen idee waar hij het over had, over onze poes of die van GO

Poes weg, poes nou gebleven, Poes kwijt.



Het hield hem blijkbaar erg bezig en hij bleef het maar herhalen maar ja ik kon hem ook geen antwoord geven wat geen idee waar het over ging. Eenmaal thuis begon hij tegen zijn vader. Poes weg, poes nou gebleven. Poes kwijt. Poooeeeeees!!



Donderdag maar eens aan GO vragen of daar iets met een poes is voorgevallen (een echte of misschien zelfs een speelgoed iets)

hihihi herkenbaar



Senna zegt steeds papa,mama,maris,aibo (onze hond) nijnties (onze konijnen) en dat gaat soms de hele tijd door



in bad zegt hij papa bad mama bad maris bad nijntie bad



zelfs in bed zegt hij ons gezin op :inlove:

hoort erbij hoor,

is gewoon bevestiging vragen.

op een gegeven moment hebben ze het door, dat het al eens (of een paar keer gezegd is) en dat ze het zelf goed kunnen onthouden. Dan zullen ze het minder doen, want dan is het gewoon allemaal duidelijker voor ze.

herhaling is de kracht van de boodschap… :mrgreen:

Ik merk bij Myrthe dat ze haar boodschappen soms blijft herhalen tot ze begrepen heeft dat ik haar heb gehoord. En dat betekent dat ik niet kan antwoorden met ‘ja, dat heb ik gezien’, maar dat ik moet zeggen: ‘ja, je hebt een barbie’ (dus letterlijk haar boodschap herhalen.

Hier ook zo S@nne! Als ik alleen zeg ‘ja ik zie het’ dan blijft ze het net zo lang herhalen totdat ik ook letterlijk benoem wat ze verteld heeft.



Overigens hier nu bijna elke avond het riedeltje ‘maan kwijt, waar is maan nou, maaaaaan waar ben je, maan verstopt achter de wolken, hoog in de lucht’ nou en dat zo 10 x achter elkaar behalve als de maan wel schijnt dan is het ‘saap lekker maan’ :inlove:

ik heb nu ook de zinnen herhaald die ze zegt. en het is duidelijk minder geworden.



bedankt voor de tip.



groetejs henny

Fijn! :smiley:

Gelukkig. Want het is schattig, maar soms ook rete-irritant.



Zo lopen we in de straat altijd langs een huis met een grote nummer 5 aan de muur. Maar volgens Nancy blijft het een 6 en ze blijft net zo lang staan zeuren totdat ik zeg ‘ja hoor schat, het is een zes’ voor die tijd wil ze geen stap meer verzetten.