Wonen in de Beemster

Tja de titel zegt eigenlijk al genoeg, ik heb echt een superleuk huisje gezien in Middenbeemster, in de polder tussen midden en noordbeemster. Hub komt uit Amsterdam (Noord) dus kent er niet veel van. Hoe is het daar wonen, zijn er een beetje voorzieningen in de omliggende dorpen (kdv, scholen). Iemand ervaringen?

Tja, hangt er vanaf, wil je alles op de fiets gaan doen, of ook met de auto? Je zit natuurlijk relatief dicht bij Purmerend, een heuse stad :wink: (bijna 90.000 inwoners) Daar stikt het van de scholen, kdven, winkels, bieb, theaters, de hele mikmak. Met de fiets is dat trouwens ook wel te doen, voor de sportieveling, of een gezellig middagje, maar mij lijken dat toch meer auto-afstanden als je denkt aan dagelijks naar school brengen :wink:

Hoe het in Midden-Beemster zelf voorzien is, weet ik niet qua scholen enzo. Winkels heb je er in sumiere mate, wat buurtsupertjes enzo, maar niet de AH XL die we hier hebben :wink:

Uit mijn schooltijd weet ik dat onze klas bestond uit kinderen uit Purmerend en omstreken, er zaten ook voldoende kindjes tussen uit omliggende durpjes :wink: Blijkbaar is dat dus iig een veelgemaakte keuze voor mensen uit die regio, of het een ‘moeten of kunnen’ is (keuze om kids naar P’end te sturen, of geen keuze hebben daarin, omdat er inde buurt simpelweg niks is), weet ik niet :shifty:

Heb je zeker veel aan, zo’n vaag, chaotisch antwoord? :mrgreen:

Hoe chaotisch ook klopt wel! :angel:

Ik weet weinig van de Midden Beemster zelf, maar weet wel dat het relatief dicht bij Alkmaar ligt. En Alkmaar heeft dan weer zo ongeveer alles.

Maar een dorp blijft een dorp wat voorzieningen betreft. Ik zelf woon ook in een dorp en ga bijvoorbeeld naar de consultatie buro bus :think: hahahaha, dus voor alles is een oplossing. Maar ik denk wel dat je van fietsen met tegenwind moet houden in de Midden Beemster :wink:

@Mip wrote:

Ik weet weinig van de Midden Beemster zelf, maar weet wel dat het relatief dicht bij Alkmaar ligt. En Alkmaar heeft dan weer zo ongeveer alles.

Alkmaar heeft inderdaad véél, er zijn ook scholen in de beemster (google maar is op Middenbeemster/scholen.) maar toch is alkmaar wel 18 km, dus niet om zo even snel te fietsen, maar dat betreft wel dichtbij om even de auto te pakken.

Het ligt er ook aan wat je van een dorp wilt. Als je een groot winkel centrum met alle gemakken voorzien zoekt denk ik niet dat het de juiste plek is.
Maar verwacht je dat alles relatief met de auto te doen is, dan kan je daar goed terecht.

Purmerend en Zaandam liggen een stuk dichterbij :wink:

Scholen heb je er gewoon en een kdv ook (skbeemster met alles er voor en achter :wink: )

Purmerend is genoeg te doen, is ook best groot.

Verder moet je wel echt van het dorpse leven houden. Ikzelf kan er echt niet tegen. Ik ben opgegroeid in een klein dorp en zou dus echt niet terug willen.

Nu dus in een iets groter dorp :mrgreen: en ik vind het prima!

Maar dan kom je maar eens op visite :lol:

Bedankt voor jullie antwoorden! Het is niks geworden helaas. We zijn er even naartoe gereden gisteren (nou ja even, toch nog ruim 50 km vanaf Utrecht) maar het huis is echt heel leuk, staat alleen op een stuk grond met 4 andere huizen er net niet tegenaan. Een gezamenlijke oprit, is op zich niet erg, maar dus ook niet echt een privé tuin. En met twee van die kleine jongens aan een toch best gevaarlijke weg vind ik dat wel heel belangrijk. Echt jammer, maar goed wie weet! Stonden genoeg huizen te koop in de omgeving, alleen denk ik niet dat de bank daaraan wil meewerken :mrgreen: . Hub wil ook eigenlijk gewoon hier blijven werken en dan is het best een eindje reizen nog… We hebben geen haast, blijven gewoon rond kijken!