Wonen in Arnhem e.o.

Wegens re-organisatie in het bedrijf waar mijn verloofde werkt moeten/kunnen wij verhuizen naar Arnhem of omgeving. Echter hebben wij geen idee hoe het wonen daar is, wat een gemiddelde prijs is voor een eengezinswoning… eigenlijk wil ik gewoon weten wat jullie ervaring (negatief of positief) is met het wonen in de omgeving van Arnhem! Wij wonen nu in Leiden en willen daar zowiezo graag weg :wink:



Er zijn vast KOKkers die daar in de buurt wonen dus kom maar op! :lol:

ik kom uit arnhem, woon er nu niet meer en zal er ook niet zo gauw meer naar toegaan

enige optie voor mij daar is de schuytgraaf.



persoonlijk zou ik meer in de dorpjes er omheen gaan kijken. Westervoort, duiven, zevenaar en didam zijn bijv hle goede plaatsen met zeer betaalbare huizen

woon zelf in duiven…met bijzonder veel plezier!!!



huizenprijs 1 gezinswoning; tussen de 160 en 2 ton met gemak

Ik heb er 6 1/2jaar gewoond (2001-2007) Ik vond Arnhem een hele mooie plaats, je kunt er heerlijk wandelen op de veluwe. En winkelen is super. Wij woonden in Arnhem-noord zodat manlief snel op de snelweg zat. Maar daar is het veel duurder dan in zuid. In zuid moet je goed kijken in welke wijk je gaat zitten, daar zitten wel slechte wijken bij. Dan is schuytgraaf idd een goede optie (nieuwbouwwijk). De dorpjes eromheen zijn idd ook leuk. Dan zou ik persoonlijk voor Velp gaan. Erg gezellig, leuke huisjes en je bent toch zo in Arnhem, ook met de fiets. Bovendien zit je dan qua snelweg ook aan de goede kant :thumbup:

tip: ga niet op een heuvel wonen :roll: daar word je gek van met de fiets, I know… :wink:

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik begrijp dus dat we het beste in de dorpjes eromheen kunnen gaan kijken :slight_smile:



Meer ervaringen zijn altijd welkom :smiley:

Mijn nichtje woont in Duiven, met veel plezier!

En schoonzus en zwager wonen sinds kort in Zevenaar. Zij zijn er vanuit Nijmegen heen verhuisd en hebben het er prima naar hun zin. Lekker rustig en kindvriendelijk.

Kindvriendelijk is zeker een must, maar ik denk dat dat in veel van die dorpjes wel is? En een mooie omgeving zou ik ook heerlijk vinden. Ben al druk aan het rondkijken op Funda enzo 8)

Wij hebben vrienden in Duiven wonen, wonen daar ook met veel plezier! Wonen daar ook heel leuk en met veel uitvalsmogelijkheden met werk enzo.

Ik heb persoonlijk meer met de kleinere plaatsen rond Arnhem dan Arnhem zelf… Komt mischien door het stadse waar ik niet zo van hou…

Ik woon in Arnhem, nog altijd met veel plezier. (ik kom ook niet hier vandaan en woon er sinds 2001).



Ik woon in Arnhem noord, en woon echt heel mooi, toch gaan we in december verhuizen naar schuytgraaf simpel om het feit dat we daar groter kunnen gaan wonen en vlak en nieuwbouw :angel: .

Arnhem noord is over het algemeen duurder als Zuid. Je moet erg uitkijken met de wijken.

Er is veel verschil in de diverse wijken, dus als je een huisje/wijk op het oog hebt zou ik het even chekken bij de kenners :wink:



Ik heb dan weer meer met Arnhem zelf als met de omliggende dorpen :shifty: Meer ook vanwege de voorzieningen en ons werk, vooral dit laaste is erg belangrijk i.v.m. treinverbinding en ik werk zelf midden in de stad.

Bedankt allemaal dat jullie je ervaringen vertellen :mrgreen: Heb ik erg veel aan! Ben al her en der op Funda aan het kijken maar vind het heel lastig :think:

@alex wrote:

Ik woon in Arnhem, nog altijd met veel plezier. (ik kom ook niet hier vandaan en woon er sinds 2001).



Ik woon in Arnhem noord, en woon echt heel mooi, toch gaan we in december verhuizen naar schuytgraaf simpel om het feit dat we daar groter kunnen gaan wonen en vlak en nieuwbouw :angel: .

Arnhem noord is over het algemeen duurder als Zuid. Je moet erg uitkijken met de wijken.

Er is veel verschil in de diverse wijken, dus als je een huisje/wijk op het oog hebt zou ik het even chekken bij de kenners :wink:



Ik heb dan weer meer met Arnhem zelf als met de omliggende dorpen :shifty: Meer ook vanwege de voorzieningen en ons werk, vooral dit laaste is erg belangrijk i.v.m. treinverbinding en ik werk zelf midden in de stad.




Ik heb ook meer met Arnhem, ik hou gewoon van de stad! Ik ben in Arnhem geboren en woon er nu ook weer gelukkig (ik heb een tijdje in Zevenaar gewoont, dat was helemaal niets voor mij). Arnhem Noord is toppie maar toen Noor geboren werd zijn we naar een wat rustigere wijk verhuisd…



Succes met je keuze!



Mocht je vragen hebben, ik werk ook voor de gemeente Arnhem en ben ook bezig met de verbeteringen in de vijf probleem wijken in Arnhem…

Ik woon in Arnhem zuid in de wijk Vredenburg Dat is voor Arnhem zuid een prima wijk op zich. niet de beste, niet de slechtste Ouwe nieuwbouw zeg maar.



IN de straat hebben we de arts, de tandarts de fysio , de apotheek, een sporthal, op 10 min de kinderboerderij op 5 minuten het zwembad op 5 fsmin. winkelcentrum kronenburg (groot) 3 minuten van de snelweg ri doetinchem 5 autominuten van de andere snelwegen

aan het eind van de straat voortgezet onderwijs en halverwege de straat 3 basisscholen.



tussen de huizen loopt een enorme groenstrook met allerlei speeltoestellen en een "waterspeeltuintje"Ja , ok kindvriendelijk tot en met …



en toch wil ik weg. Ik wil gewoon geen buurvrouw zien als ik in de woonkamer zit. en ik wil tussen die snelwegen uit. Ik vind de stad leuk, maar dan wel in het centrum en dat is geen optie met 2 kinders. Arnhem noord is idd ontzettend leuk soms, maar daar betaal je ook wel voor



De huizen mijn wijk liggen tussen de 159.000 ( oude huurwoning) en de 209.000 ongeveer.





De wijk hierachter ( holthuizen) is ook mooi , daar betaal je wel weer wat meer , maar dat ligt ook weer iets meer in het groen.



Elst is wel een leuk dorp op zich, Het is wel Groot geworden, maar gezien je uit leiden komt vind je dat msischien wel prettig. Kijk daar in de nieuwbouwwijk de Aam als je op zoek ben naar jonge gezinnen.



Nb vind ik de schuitgraaf ook Erg mooi geworden, ik hou niet zo van nieuwbouw maar dat vind ik mooi.!





Over duiven heb ik goede verhalen gehoord, zevenaar schijnt het beste uit de bus te komen als we het hebben over prijzen/voorzieningen/ en dat soort zaken



Succes met zoeken!

@Jubbes wrote:

en toch wil ik weg.




Ben benieuwd waar je heen wilt/ gaat

wij wonen ook in arnhem, leuke stad dat zeker, maar wonen is best duur hier. wij huren toevallig, maar we hebben wel naar koop gekeken. en idd tussen de 150000 - 200000 kun je wel een aardig huisje krijgen, maar de dorpjes eromheen zijn oko erg leuk en je komt makkelijk en snel in arnhem.

mijn ouders wonen in elst in de nieuwbouwwijk de aam, heb ik ook nog even gewoont, erg leuk en kindvriendelijk. in verschillende prijsklassen trouwens… ze zijn nog aan het bouwen aan de nieuwe wijk.

Wawa,





Ik wil graag "terug"naar een dorp, het liefst ga ik een stukje de achterhoek in, maar het moet natuurlijk met het ook op later ook wel een beetje te doen zijn naar de middelbare scholen.



Maar ja met de huidige huizenmarkt zitten we hier nog wel een tijdje,

Ach, misschien went het nog :lol:

Ach … kom gewoon in Nijmegen wonen ! :lol: :lol: :lol:

Heb dus geen verstand van wonen in Arnhem of dat leuk is, wel vind ik winkelen daar leuk en probeer er regelmatig ook wel eens te komen. Kennissen van ons wonen daar ook hun hele leven al in Arnhem en bevalt hun juist weer heel goed.



Maar Lent / Oosterhout is ook erg mooi om te wonen, veel nieuwe huis etc. Ligt tussen Nijmegen en Arnhem.



Heel veel succes !

Lent en Oosterhout(Gld) zijn veel nieuwbouwhuizen gebouwd de afgelopen jaren. Erg leuk. Vrienden van ons wonen in Bemmel en Huizen. Ook erg leuke dorpen.

Ik ben geboren en getogen in Arnhem :smiley:



Ik heb ook meer met de stad zelf dan met de dorpen er omheen.

Zelf heb ik altijd in Arnhem zuid gewoond met veel plezier.

@Jubbes wrote:

Wawa,





Ik wil graag "terug"naar een dorp, het liefst ga ik een stukje de achterhoek in, maar het moet natuurlijk met het ook op later ook wel een beetje te doen zijn naar de middelbare scholen.



Maar ja met de huidige huizenmarkt zitten we hier nog wel een tijdje,

Ach, misschien went het nog :lol:




Kan ik me goed voorstellen. Ik ben ook meer een type voor een dorp :wink:

@Suuzeke wrote:

Ben al her en der op Funda aan het kijken maar vind het heel lastig :think:


Ik zou kijken of je er eens een dagje aan kan wagen om wat rond te kijken in wat plaatsen. Zevenaar/Duiven is wel leuk, maar je staat elke dag in de file naar Arnhem toe. (Tenminste, over de Pleyroute toch wel.)



@juudje wrote:
Lent en Oosterhout(Gld) zijn veel nieuwbouwhuizen gebouwd de afgelopen jaren. Erg leuk. Vrienden van ons wonen in Bemmel en Huizen. Ook erg leuke dorpen.


Niet Huizen, dat ligt volgens mij bij Amsterdam. Hier is het Huissen (spreek uit: Huussen)! :wink:



Ik woon zelf tussen Arnhem en Nijmegen, tussen de Waal en de Rijn, dat doet landelijker aan dan de andere kant van de Rijn (Westervoort, Duiven, Zevenaar). Meer een dorps karakter zeg maar. Elst is ook erg leuk en meer stads. Huissen is ook iets stadser.