wonderolie

Wat is dat?



Wat doet dat precies?



Wat zijn de voor en nadelen ervan?



Wat zijn jullie ervaringen ermee?



Wanneer heb je het gebruikt?



Groetjes Dreamer

niemand???

ho ho dreamer… geef ons ff iets meer tijd, hahaha… je hebt je vraag een uurtje geleden pas gesteld…





Ik heb zelf geen ervaring met wonderolie, maar ze zeggen dat het de bevalling op gang kan brengen. Of het in het rijtje hoort van ananaskern en kinine, sex hebben etc weet ik niet, maar vermoed ik wel. Allemaal bakerpraatjes. De enkele keer dat het wel werkt, zou ook gewoon toeval kunnen zijn, want wie zegt dat de bevalling niet evengoed ook op gang zou zijn gekomen zonder het innemen van die wonderolie???



Klinkt heel stom, maar de natuur laat zich niet dwingen, je kindje komt als ie er klaar voor is!!!

ik heb er geen ervaring mee.

maar mijn tante heeft het vroeger gebruikt.

het is om de bevalling op te wekken als je bijvb overtijd bent.

het is niet aan te raden want je schijnt er nog al vresselijke rommelige darmen van te krijgen en dat is erg naar schijnt, of het schadelijk is weet ik niet maar wordt niet geadviseert door verloskundigen naar mijn weten.

ik kreeg wel het advies om hoeopatische druppeltjes te gebruiken weet niet meer de naam.

en ja of het helpt dat weet ik niet want misschien zou ik evengoed wel bevallen.

maar misschien heeft het wel net voor het laatste zetje gezorgd.

@Dreamer wrote:

Wat is dat?




pure olie :sick: (je kan net zo goed een hap vloeibare frituur olie gebruiken)



@Dreamer wrote:
Wat doet dat precies?




het zorgt ervoor dat je krampen krijgt in je darmen (je raakt er ontzettend van aan de dunne)



@Dreamer wrote:
Wat zijn de voor en nadelen ervan?




je krijgt veel last van harde buiken die soms echt heel vervelend kunnen zijn en je krijgt last van je darmen



soms helpt het net het laaste zetje te geven voor een beginnende bevalling omdat je darmen zo geiriteerd zijn (je kan beter sex hebben met je man, is 1 veel leuker en 2 het is niet vies :mrgreen: :wink:



@Dreamer wrote:
Wat zijn jullie ervaringen ermee?




ik vond het vies, moest er bijna van spugen, de olie blijft in je keel hangen en je hebt de hele dag een vieze smaak in je mond





@Dreamer wrote:
Wanneer heb je het gebruikt?




ik heb het gebruikt met de zwangerschap van thomas toen ik net over tijd was geloof ik zo ongeveer, thomas is overigens tot 42 weken blijven zitten

[/quote]

kan het trouwens kwaad voor de kleine?

niet dat ik weet, dat zul je echt aan de ha of vk moeten vragen

Voor zover ik weet helpt wonderolie alleen maar als de bevalling er toch al zat aan te komen.

Maar gezien de bijwerkingen bets vervelend zijn zou ik er geen gebruik van maken. Je maakt het jezelf misschien alleen maar lastiger. Darmkrampen en diarree is niet echt fijn.



Was je van plan het te gebruiken of vraag je het uit nieuwsgierigheid?

Even op google gezocht:



Weeën katalysators:

Als je écht over tijd bent, dus een dikke 40 weken zwanger bent, kun je kijken of een van deze ‘middeltjes’ de bevalling op weg kan helpen. Bedenk je wel dat een bevalling alleen maar kan beginnen als de buik er ook klaar voor is. Zo’n middeltje werkt alleen maar als een eerste aanzetje.



Strippen. Als je 41 weken zwanger bent zou de verloskundige je baarmoeder kunnen strippen. Dat is een pijnloze en ongevaarlijke ingreep. Ze vraagt je om te gaan liggen met de knieën omhoog en de onderbroek uit. Voorzichtig zal ze met enkele vingers de vliezen proberen los te maken van de baarmoedermond. Dit gaat alleen als de baarmoedermond hier aan toe is. Soms moet het enkele malen herhaald worden en kun je een beetje bloed verliezen.

Wonderolie. Een middeltje uit grootmoederstijd is wonderolie. Ze verkopen het bij de drogisterij en bij de reformwinkel. Eigenlijk werkt wonderolie op de darmen. Binnen een paar uur na het innemen gaan de darmen samentrekken. Omdat de baarmoeder zo dicht tegen de darmen aan ligt, neemt deze vaak deze samentrekkende bewegingen over. En die bewegingen worden weeën. Wonderolie kan absoluut geen kwaad. Het smaakt alleen niet zo lekker. Wat siroop erdoor verbetert de smaak.

Vrijen. Soms wil een orgasme de weeën ook doen opwekken. Met het orgasme spant je buik zich aan en die beweging kan overgenomen worden door de baarmoeder. De eerste wee zal beginnen.

@Dreamer wrote:

kan het trouwens kwaad voor de kleine?




Ja, er is een kans dat niet alleen jij, maar ook de kleine last kan krijgen van zijn darmen…Dan zou hij in het vruchtwater kunnen poepen…



Ik hoorde dit na het gebruik van wonderolie bij mijn eerste, bij de 2e ook niet gedaan.



Mateo is overigens 20 uur na het innemen geboren…

Oh, en ik zie dat jij nog geen 38 weken bent, dan werkt het sowieso niet en heb je er alleen maar last van. Het kan alleen helpen als je baarmoedermond al verstreken is en het is juist het extra zetje…



Maar dat geldt dus niet voor bijvoorbeeld Kimmetje…



Mateo is geboren met 41w3d

@monique wrote:

of het schadelijk is weet ik niet maar wordt niet geadviseert door verloskundigen naar mijn weten.


Een vriendin heeft op advies van de verloskundige wonderolie genomen toen de vliezen gebroken waren, maar de weeën nog niet op gang kwamen. Ze wilde graag thuis bevallen en moest dus binnen 24 uur bevallen en dat is uiteindelijk ook gebeurd. Zelf hoop ik het niet nodig te hebben :sick: .

Heb dit laatst bij mijn gyn voorgelegd en die wees op hetzelfde risico wat Marlous omschrijft… in de praktijk blijkt dat veel meer kindjes in het vruchtwater gepoept hebben dan bij vrouwen die geen wonderolie hebben genomen. En kindjes die volgepoept vruchtwater binnenkrijgen lopen best wat extra risico’s. Ik persoonlijk zou het niet durven, laat de natuur z’n gang maar gaan, maar weet van een aantal moeders hier dat ze het wel hebben gedaan en dat het inderdaad dat extra zetje heeft gegeven.

@Renee74 wrote:

@monique wrote:
of het schadelijk is weet ik niet maar wordt niet geadviseert door verloskundigen naar mijn weten.


Een vriendin heeft op advies van de verloskundige wonderolie genomen toen de vliezen gebroken waren, maar de weeën nog niet op gang kwamen. Ze wilde graag thuis bevallen en moest dus binnen 24 uur bevallen en dat is uiteindelijk ook gebeurd. Zelf hoop ik het niet nodig te hebben :sick: .




ik had iets homeopatische advies gekregen. bepaalde druppeltjes.

die totaal geen ongemakken geeft, geen last van darmen enz.

ik wilde graag met 40 weken bevallen of eerder want mijn oudste was 2 weken later jarig en wilde toch niet dat ze op dezelfde dag jarig zouden zijn :mrgreen:

Dank voor alle antwoorden :slight_smile:

Toch even leuk om hier nog op te reageren :smiley:



Ik was 39 wk zwanger van de jongste en heb met wonderolie mijn bevalling opgewekt en hij heeft goed doorgezet :smiley: Nu al weer 3,5 jaar geleden :wink:

toch maar eens over nadenken dan die wonderolie



ik vind het alleen het risico dat de beeb in het vruchtwater poept best groot



misschien laxeermiddel gebruiken daar gaan je darmen toch ook tekeer van :mrgreen:

nou, maar laxeermiddel lijkt me voor de baby ook niet fijn…