Wonderolie, wie heeft er ook ervaring mee?

Ik liep met 41 weken en 5 dagen nog lekker rond te hobbelen en ons meisje had nog geen zin om te komen.

's morgens (maandag) nog naar het ziekenhuis geweest voor de nodige controles als je overtijd loopt. Inwendig onderzoek gehad en volgens de Gyn zal alles nog potdicht, baarmoedermond stond nog ver naar achteren dus een spontane bevalling zou er binnen 3 dagen niet meer inzitten (ik zou donderdags ingeleid worden)

Gebeld met mn VK en haar verteld dat ik ingeleid zou worden, ze gaf me toen als tip om wonderolie te gaan proberen. Ze had gebeld met de drogist en ik ik heb het opgehaald. Om 14 uur een eetlepel (heel smerig) en om 15 uur nog een eetlepel. Mn darmen begonnen erg te rommelen en raakte al snel heftig aan de diaree.

Ik had een hard hoofd in de “wonderolie” maar tot mijn grote verbazing braken om 18 uur mn vliezen en de weeen kwamen gelijk op gang.

Bij mij heeft het dus echt wel effect gehad!

Ik ben benieuwd of meer dames hier ervaring mee hebben?

Meestal werkt het niet, wat ik zo hoor, hier adviseerd de VK het niet eens…

Zo is mijn schoonmoeder dus ook bevallen van alle 4 haar zonen!

's morgens wonderolie en 'smiddags/'s avonds begon de bevalling.

Dus bij haar heeft het wel echt geholpen maar of dat ook bij iedereen is…

Volgens de gyn helpt het alleen als je BM er echt klaar voor is/rijp is. Wonderolie werkt alleen op je darmen en je darmen gaan dan zo hard werken dat je BM er ook krampen van krijgt en in het beste geval zet dat de bevalling in gang.

Het gebruik van wonderolie wordt niet aangeraden als de baarmoedermond nog niet rijp is. Dat veroorzaakt een hoop kramp en last maar geeft geen garantie dat de bevalling in gang wordt gezet.

Ik spreek beetje uit ervaring ;). Ben met 40 weken ingeleid (gel om de bmm rijp te maken) maar dat zette niet door! Uiteindelijk na 2 weken in het zkh te hebben gelegen en bijna alle “hulpmiddeltjes” te hebben gebruikt (van het hart van een ananas t/m bitter lemon) moest ik met 42 weken opnieuw ingeleid worden. Dat zette gelukkig wel door.

Zo heb ik me ook door de verpleegkundigen laten vertellen dat sperma hetzelfde “middeltje” bevat als de gel die bij de inleiding wordt gebruikt. Maar ook dat is helaas niet altijd een wondermiddel ;).

Ik heb er ervaring mee. Achteraf had ik het nooit gedaan als ik toen wist wat ik nu weet.

Ik was het met 41w4d ook zat. Heb wonderolie genomen en de volgende dag was mijn zoon daar.

Maar wonderolie werkt dus zonder zwangerschap om je darmen te stimuleren. Helaas als je zwanger betn ook de darmen van je baby en het kan zo zijn dat de baby door de olie in het vruchtwater gaat poepen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik raad het dus af, maar ik begrijp je frustratie, ik kende het…

Schijnt zelf gevaarlijk te kunnen zijn…je kindje geeft aan wanneer je moet bevallen…die scheidt een "stress"hormoon af en zet de bevalling in gang…

Zowel je lichaam,baarmoeder ALS kind zijn er dan klaar voor…door wonderolie te nemen neem je het risico op een te snelle bevalling terwijl kind en baarmoeder er nog niet klaar voor zijn…met alle gevolgen van dien…(zoals inderdaad kindje wat zich niet lekker meer voelt en gaat poepen e.d.).

Ook van darmkrampen bij de moeder kan het kind het moeilijk krijgen…dan is het maar te hopen dat de weeen ook daadwerkelijk komen…

Dus…voor zover ik weet wordt t echt niet snel aangeraden…eerder sterk afgeraden…

Vind het wel raar dat mijn Vk me dit aangeraden heeft als ik jullie verhalen zo lees :think:

Gelukkig hier geen erge complicaties hierdoor, maar wist niet dat het je in de problemen kon brengen…

Ja als je VK het adviseert neem je aan dat het veilig is toch?

Wil niemand hierdoor op gedachten brengen ofzo hoor, was gewoon benieuwd