Hey dames!
Onze kleine man heeft heel veel last van krampjes door lucht. En laatst had hij ook nog eens een buikgriep daarover heen!
Nu hadden we in het begin het advies gekregen om cinababy te proberen tegen de darmkrampjes. Nu werkt dat op zich niet bij hem, omdat het door lucht komt en niet door voedsel ofzo. MAAR, hij vindt de druppeltjes zo goddelijk lekker, dat als hij er ook maar 1 op zijn fop krijgt hij een kwartier lang gelukzalig voor zich uitstaart en de fop compleet vergeten is!
Zou ik de druppels ook meenemen naar zijn eerste prikjes volgende week???
X Do
:mrgreen: hier nog zo’n verslaafde in huis :thumbup:
zodra ze ze ruikt, wordt ze al rustiger :inlove:
ja joh! gewoon doen, het zijn homeopatische druppels, kan geen kwaad. Als hij er lekker rustig van wordt… :thumbup:
Finn was in het begin ook cina verslaafde.
Succes met de 1e prikjes!!
Ik denk dat ze rustig worden door de alcohol die er in zit…
alcohol in cinababy??? :?
yep, maar ienieminie hoeveelheid hoor. Net als in alle homeopathise druppeltjes.
Zo was Lucas ontzettend verslaafd van de chamodent (druppeltjes bij doorkomende tandjes) maar hij moest er echt van afkicken, want net als bij een echte verslaving wilde hij steeds meer en steeds vaker druppeltjes op zijn speen. Ook 's nachts :roll: dus we hebben het toen snel afgebouwd.
@Moosje wrote:
Ik denk dat ze rustig worden door de alcohol die er in zit…
Hahahaha :mrgreen: Je haalt de woorden uit mijn mond.
Liefs Moirah
Volgens vsm komt het door chamomilla (echte kamille), dit kan bij jonge baby’s zeer snel effect hebben. Na een half jaar zou het effect minder kunnen worden.
Om nog even te laten zien hoe goed het bij hem werkt, hier een serie foto’s van zijn twee eerste prikjes! Zelfs op het CB waren ze helemaal verbaasd hoe goed het werkt! Let wel, de foto’s zijn echt seconden na elkaar gemaakt!
Prachtig om dat zo te zien!!!
Het helpt zeker!!! :thumbup:
Ik ben van mening dat al dat soort dingen erbij horen. Krampjes en ook de prikjes. Ja het is vervelend voor zo’n kleintje maar als hij later zichzelf pijn doet of wat dan ook dan kun je 'm ook gewoon troosten met ‘moederliefde’ of niet?
Uiteindelijk doet iedereen het op z’n eigen manier lijkt me. Maar naar mijn idee zijn zulk soort middeltjes helemaal niet nodig.
Ik vond nog het volgende hierover op internet:
Cinababy is een homeopathisch product tegen darmkrampjes. In tegenstelling tot ABC Dophilus zitten er geen micro-organismen in om de darmflora te stimuleren; het product is vooral bedoeld om de symptomen te bestrijden.
De overeenkomst tussen ABC Dophilus en Cinababy is dat het allebei middelen zijn die inspelen op de neiging van ouders om iets te willen doen aan krampjes. Bedenk echter dat krampjes een normaal onderdeel vormen van de ontwikkeling van een baby, en dat ze meestal belastender voor de ouders dan voor het kind zijn.
Mocht je tóch iets aan die krampjes willen doen, dan zou ik eerder willen pleiten voor (gratis) handelingen dan voor dure middeltjes waarvan je niet precies weet wat ze doen.
Alternatieven
De volgende handelingen kunnen verlichting brengen bij krampjes:
verwarm de buik van de baby met een (niet te hete!) kruik of met warme doeken;
doe de baby in een warm badje;
draag de baby rond op uw onderarm, zodanig dat hij met zijn buik op de muis van uw hand ligt (de druk op zijn buik is prettig);
draag de baby over uw schouder, zodanig dat de schouder druk uitoefent op zijn buik.
Krampjes en prikjes zijn 2 verschillende dingen.
Prikjes: wat is er verkeerd aan om afleiding te bieden tijdens een vervelend onbegrijpelijk moment voor een pasgeboren baby?
Zelfs als een kind later valt en gehecht moet worden probeer je het toch ook af te leiden? Met iets lekkers, een cadeautje, aandacht als dat lukt, etc. en het kind zal ook worden verdoofd (eerder dan een volwassene!).
Krampjes: Bij onze kleine man waren het krampen door lucht en op een gegeven moment ook buikgriep. Zijn buik was dan zo hard dat de huisarts niet eens kon voelen. De genoemde hulp, hielp bij hem niet, ook troost van mama hielp niet. Aanleggen aan de borst gig niet eens meer, zo hard was hij aan het huilen. 1 druppel cinababy haalt zijn aandacht van de krampen af waardoor hij ontspant en de kramp verholpen kan worden.
Het is niet zo dat hij niet mag huilen, maar zo erg als hij het heeft gehad vind ik gewoon zielig. Hij was compleet over zijn toeren en bleef je hulpeloos aankijken. Nu leert hij steeds beter met de lucht in zijn darmen om te gaan. En wij doen alles om die lucht te voorkomen. Cinababy is dus slechts nog af en toe nodig.
Ha,
Hier ook een fan van Cinababy.
Moet wel eerlijk zeggen, dat ik ik eerste instantie schrok van de snelle werking en ben ook op zoek gegaan naar een reden hiervoor. Maar ik ben geen reden tegengekomen om het middel niet te geven.
Vind de (gratis) tips leuk bedacht, maar als die niet meer helpen, dan is Cinababy dé uitkomst. En aan Teun’s huiltje te horen waren de krampjes voor hem ook belastend zat. Van mij hoeft hij niet onnodig pijn te lijden ‘omdat het er nou eenmaal bij hoort’.