Wollen onderdeken

Ik zag toevallig in de folder van ALDI een wollen onderdeken te staan van 100% texelse schapenwol. Nu leek me dit wel wat voor ons en mijn oudste dochtertje.

Maar ben eens benieuwd naar ervaringen.

Slaapt lekker ?

Niet te warm ?

Kriebelt het ?

Makkelijk schoon te houden en maken ?

Mijn dcohter heeft er in de winter een. Het ligt op haar matras, molton en laken er nog over, dus het blijft wel schoon en kriebelt niet. Zij vindt het heerlojk warm!

Maar wat voor meerwaarde heeft het dan als je er nog een molton en hoeslaken over doet, enigste dat ik me kan bedenken dat het dan wat zachter slaapt ?

Nee wol houd warmte goed vast

@~Melanie~ wrote:

Nee wol houd warmte goed vast

Klopt maar of het nog werkt, als je het afsluit met een molton en hoeslaken :think:

Ja hoor, laagjes zijn goed juist en wol daar wil je echt niet op liggen zonder dat er iets tussen ligt.

Bij jullie zal het echt schelen omdat het koud wordt op je slaapkamers toch?

@~Melanie~ wrote:

Ja hoor, laagjes zijn goed juist en wol daar wil je echt niet op liggen zonder dat er iets tussen ligt.

Bij jullie zal het echt schelen omdat het koud wordt op je slaapkamers toch?

Mmhh oke, dacht dat het vrijwel hetzelfde was als een schapenvachtje. Daar liggen de kindjes toch ook gewoon op¨.

Maar echt koud tsja geen idee, normaal gesproken staat de verwarming aan op 18 graden. Nu willen we dat dit jaar niet doen i.v.m eczeemhuidje van mijn jongste. Dus geen idee hoe koud het kan worden, maar als ik overal hoor over de strenge winter etc :shifty:

Het houdt idd warmte vast, echt bedoeld om zo te gebruiken.

Hier gaan over schapenvachtjes in wieg ook lakentjes nog trouwens, lijkt me niet zo fris zonder.

Wij hebben ook allemaal een wollen onderdeken, alleen Peet niet, die heeft Astma dus voor hem beter niet.

Wol is gewoon goed warmteregulerend en zonder, krijgen wij (manlief en ik) pijn in de rug.

Het neemt ook goed vocht op, dus het slaapt heerlijk.

Maar er zijn ook veel matrassen met een wollen laag, een zogenaamde “winterzijde” dus als dat al is, zal het wellicht weinig toevoegen.

Er zo op slapen doen we niet, maar we hebben hem wel direct onder het hoeslaken liggen en hij word elke 2 dagen wel even uitgehangen.

Die van ons gaan gewoon in de wasmachine op het 20 graden programma… die van de kinderen brengen we 1x per half jaar (na de winter eigelijk) naar de stomerij

Ik heb um ook!, ik heb dan matras, molton, wollie, en dan (katoenen) hoeslaken.

Lekker warm hoor, hij is te ruw om zo op te liggen vind ik. Maar je ziet idd wel eens wollen onderdekens, maar dat zijn dan denk ik andere wol dekens.