Woest ben ik!!!

Op die brutale rotkoters die overal maling aan hebben!!!



Ik zal even uitleggen wat er aan de hand is :shifty:



Wij hebben hier in de wijk een voetgangerspad en daar mogen dus geen fietsers op uiteraard. Maarrrrrr, onze halve wijk fietst hier toch, moeders met kinderen en ook de wat oudere kinderen alleen. Ik laat Valentijn ook hier fietsen omdat hij nog maar net naar school gaat en hij moet van mij aan de grasrand blijven en bij mij. Hij moet het nog leren en ik durf hem dan niet in de straatjes te laten fietsen met mezelf met kinderwagen op de stoep, ik kan dan niet snel genoeg ingrijpen als dat nodig is. Maar goed, op zich vervelend dat er zo massaal een verkeersregel overtreden wordt, want sommige fietsers denken echt dat zij daar MOGEN fietsen en komen ook luid bellend en geïrriteerd zuchtend en kijken voorbij scheuren als jij daar gewoon met je kinderen wandelt :hand: Ik zeg ook steeds tegen Valentijn dat hij daar eigenlijk niet mag fietsen en dat als hij eenmaal echt goed kan fietsen, dat wil zeggen het verkeer bekijken en ook fietsen :wink: dan moet hij gewoon op de weg (er is geen apart fietspad verder) dus hij is zich daar wel van bewust. Maar goed andere kinderen leren dus verkeerd gedrag aan, want die denken dat je daar MAG fietsen want iedereen doet het toch :think:



Zonet heb ik Valentijn uit school gehaald, Valentijn op de fiets en ik lopend ernaast met Jonathan in de kinderwagen. Toen werd ik dus bijna voor mijn sokken gereden door 2 gastjes van een jaar of 9 a 10 :eh: Een op de fiets, de ander op een waveboard… Zij schieten zo van de weg (waar zij horen!) het voetgangerspad op en gaan bijna op hun smurf omdat ik gewoon doorloop… Dus ik zeg nog gewoon een beetje grappend “je had ook even kunnen wachten”. Nouhhhhh :shock: :shock: “Jij kan ook gewoon ff voor ons stoppen he!” :shock: :shock: :shock: Wat JIJ?! Dat zei ik overigens niet eens :wink: Maar goed toen zei ik dus dat zij hier überhaupt helemaal niet mochten fietsen dus dat dat geen discussie is… “En iedereen fietst hier toch, dus hoe kom je erbij dat het niet mag!!” “nou, omdat er een verkeersbord aan het begin staat waar een voetganger opstaat, krijgen jullie geen verkeersles op school?” “Je moet je bek houden!” :shock: :shock: En ze rijden door en ik kan het niet laten om te zeggen “sorry hou eens even je grote mond zeg!” Dus na 5 meter stoppen de graftakjes nog even en schreeuwen “jij moet gewoon je bek houden vuile hoer!” :shock: Nou ik was helemaal flabbergasted gewoon en sta dan te koken van woede!!! Allemaal andere kinderen en ouders erbij in de buurt en niemand verblikt of verbloost! En ik woon toch niet in een achterbuurt ofzo :shifty: De brutaliteit van dat soort gastjes om een volwassen iemand en publique voor dat soort dingen uit te maken schokt mij best wel, helemaal omdat ook mijn eigen kinderen erbij waren! En ja ik weet dat dit gebeurt, mijn eigen nichtjes zijn helaas ook niet altijd even netjes :thumbdown: En ik ben niet naïef hierin, maar ben zelf nog nooit zo op straat uitgescholden en de tranen van woede glimmen in mijn ogen!!! Ik wilde ze eigenlijk bij hun arm grijpen en weten waar hun ouders wonen, maar dat doe je niet natuurlijk :oops: Dan wordt jij nog aangeklaagd voor het aanraken van andermans kinderen…



Overigens heeft een wijkbewoonster al eens een klacht ingediend bij de wijkraad over al die fietsers op dat pad en de wijkagent zegt er niks mee te doen omdat de fietsers ook alleen maar veilig willen fietsen :shock: :shock: :shock: :shock: Zorg dan voor een fietspad of haal het bord weg waarop staat dat het alleen voor voetgangers is, want dit is gewoon het niet handhaven van de bestaande regels, waar ben je in godsnaam agent voor zeg :hand: :hand:







Zo dat moest ik even kwijt hoor!!!

:shock: dat meen je niet! Verschrikkelijk zeg. Het gebeurt hier in de wijk ook veel, je wordt zomaar voor rotte vis uitgemaakt als je iemand aanspreekt op regels. Belachelijk he! :evil:

Wel vreemd dat de wijkagent zo’n reactie geeft hoor. Kun je hiermee niet terecht bij de gemeente?



:hug:

Jee zeg, wat erg! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook vaak versteld sta van wat kids (onder de 10 jaar nb :shock: ) uitkramen! Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit deed toen ik zo oud was. We moeten wel eens lachen om de ouderen die het altijd hebben over “vroeger” en “de jeugd van tegenwoordig” , maar ze hebben wel gelijk. De mentaliteit veranderd langzaam, dus laten wij er in ieder geval voor zorgen dat onze kids niet zo worden :wink: .



Groetjes Ellen

Ja het is ook bezopen! Hierbij even een stukje gekopieerd uit de klacht van de bewuste bewoner:



Toen ik daar bij de gemeente Haarlemmermeer en de wijkraad Getsewoud een klacht over indiende, kreeg ik ongeveer hetzelfde antwoord dat een paar weken later in de Wijkkrant Getsewoud stond. De wijkraad ‘begrijpt deze fietsers en ook de wijkagent gaf aan hierop geen actie te ondernemen’ (!!) (omdat de ‘ouders-met-kinderen’ veilige routes kiezen om naar school te komen). Een vreemd argument om het massaal en blijvend overtreden van de wet goed te keuren. Kennelijk voelt geen enkele fietser zich veilig op de normale fietspaden, want het voetpad wordt gedurende de hele dag en avond gebruikt door fietsers van allerlei pluimage. Dus niet alleen door de angstige ‘ouders-met-kinderen’. Heel vreemd dat een wijkagent zijn eigen plan kan trekken en zelf mag beslissen of en wanneer hij al dan niet de wet handhaaft. Mijns inziens mag je dit als agent niet door je persoonlijke mening laten bepalen. Om het voor ‘oom agent’ niet te ingewikkeld te maken, zijn er wetten in het leven geroepen die hij behoort te handhaven. Verbods- en gebodsborden worden niet neergezet om ze massaal te laten negeren. Haal ze dán weg, zodat iedereen weet waar hij of zij aan toe is!





Zij heeft dus al een klacht ingediend bij de gemeente… Je zou bijna zeggen dat er eerst iets ergs moe gebeuren voor ze wat gaan doen natuurlijk… Dat even los van het feit dat sommige jeugdige fietsertjes zo’n grote mond hebben.

Pheebs, je hebt gelijk hoor! Wij vonden ouderen vroeger zeuren als ze het hadden over “de jeugd van tegenwoordig…” :lol: Ik heb dan ook allerlei verwensingen in mijn hoofd zitten op het moment voor de gastjes in kwestie, maar ik wil dus idd het goede voorbeeld aan mijn kinderen geven en weet dat ik er ook helemaal niks mee opschiet, alleen maar meer uitlok… Maar je voelt je zo voor joker staan als je zo uitgescholden wordt door een paar van die pré pubers :shifty:

ik dacht even toen ik snel las: rotkokers… :shifty: :oops:



maar het is soms echt te gek voor woorden wat je naar je hoofd krijgt van die kinderen hoor :shock: jammer dat er zo weinig aan gedaan wordt :roll:

Wauw… lekkere kinderen met hun taalgebruik… :shock:



waar gaat het toch heen he?

Waar blijft het fatsoen tegenwoordig in bepaalde opvoedingen…



:think:

Zelf ben ik nog niet zo oud, maar als mijn moeder vroeger zulke taal uit mijn mond hoorde was ik thuis nog niet jarig hoor. Maar vind de kinderen tegenwoordig heel brutaal. 3 jaar geleden ben ik zelfs een keer ondergetuft door 2 jochies van 10/11 jaar oud. Omdat ik ook niet aan de kant wou gaan voor ze. :evil:

Maar denk dat het de mentaliteit van tegenwoordig is. Je hebt nu toch ook een reclame over het aardig zijn tegen andere mensen?



Nog even iets heel anders maar dat was ook z’n erger punt. Stond bij Ikea even een hotdog te eten :drool: en mensen keken naar mijn buik en zaten me echt verwaand aan te kijken. Ik heb vroeger ook altijd geleerd opstaan voor oudere en zwangere. Jammer dat dit tegenwoordig ook niet meer gebeurd.



Niet dat ik zonodig moest zitten maar een aanbod was vriendelijk geweest

Ik verbaas mij ook steeds meer aan de brutaliteit en woordenschat van bepaalde kinderen.



Bij mijn werk voor zit vaak een straatmuzikant te spelen.

Ik ben niet zo’n fan van hem aangezien hij maar 3 liedjes kent en als hij er de hele dag zit dan komen ze je op een bepaald moment lichtelijk je strot uit. Hij heeft een accordeon en hij speelt o.a. de vogeltjesdans…

Maargoed, hij lacht altijd vriendelijk en ik heb hem in de winter eens helemaal wit zien worden toen het begon te sneeuwen en hij maar bleef zitten…



Toen de voetbalplaatjes hectiek was uitgebroken stonden er ook veel kinderen, ook die leeftijd zoals jij omschrijft, 9 á 10 jaar.

Zaten die man gewoon lastig te vallen.

De beste man spreekt geen Nederlands of doet alsof, maar ik gok toch het eerste.

Dan roepen ze hem vanalles toe onder het mom, hij hoort het toch niet…



Vorige week moest ik even buiten zijn en toen stond er weer een groepje omheen, kinderen waren uit school, komen chips en drinken halen en vervelen zich.

Riepen naar hem en hij schudde zijn hoofd als in ‘ik versta jullie niet’.

Nou daar ging het ‘Hij kan niet eens praten, die flkker kan helemaal niks man!’

'Hé vuile $%%@#%^&&




‘Lach…lach…lach…’



‘Moet je klappen hebben’





‘Whahahahahaha’





Nog een paar middelvingers en weg waren ze…



En die man maar doorspelen…

@Anneke wrote:

Ik verbaas mij ook steeds meer aan de brutaliteit en woordenschat van bepaalde kinderen.



Bij mijn werk voor zit vaak een straatmuzikant te spelen.

Ik ben niet zo’n fan van hem aangezien hij maar 3 liedjes kent en als hij er de hele dag zit dan komen ze je op een bepaald moment lichtelijk je strot uit. Hij heeft een accordeon en hij speelt o.a. de vogeltjesdans…

Maargoed, hij lacht altijd vriendelijk en ik heb hem in de winter eens helemaal wit zien worden toen het begon te sneeuwen en hij maar bleef zitten…



Toen de voetbalplaatjes hectiek was uitgebroken stonden er ook veel kinderen, ook die leeftijd zoals jij omschrijft, 9 á 10 jaar.

Zaten die man gewoon lastig te vallen.

De beste man spreekt geen Nederlands of doet alsof, maar ik gok toch het eerste.

Dan roepen ze hem vanalles toe onder het mom, hij hoort het toch niet…



Vorige week moest ik even buiten zijn en toen stond er weer een groepje omheen, kinderen waren uit school, komen chips en drinken halen en vervelen zich.

Riepen naar hem en hij schudde zijn hoofd als in ‘ik versta jullie niet’.

Nou daar ging het ‘Hij kan niet eens praten, die flkker kan helemaal niks man!’

'Hé vuile $%%@#%^&&




‘Lach…lach…lach…’



‘Moet je klappen hebben’





‘Whahahahahaha’





Nog een paar middelvingers en weg waren ze…



En die man maar doorspelen…




Oh men, ik moet echt huilen van zulke verhalen… grijpt me echt aan :frowning:

oké de brutaliteit dat begrijp ik, maar ik fiets ook altijd over voetpaden omdat het voor mij veiliger is :oops:



maar zulke woorden, en die van die straatmuziekant! :cry:

@Rooike wrote:

Wauw… lekkere kinderen met hun taalgebruik… :shock:



waar gaat het toch heen he?

Waar blijft het fatsoen tegenwoordig in bepaalde opvoedingen…



:think:




nou weet je… ik leer mijn kinderen dit soort dingen toch echt niet… maar je wilt niet weten waar ze van school (een christelijke school nota bene!) mee thuis komen.



Onze oudste is 5,5 zit in groep 2 en heeft inmiddels ook geleerd van een fijn klasgenootje dat je je middelvinger op kunt steken als je iets niet leuk vindt :shock:



En dat vind ik dus ook schokkend hoor… toen hij naar school ging wist hij van niks, binnen een week was het kt dit en kt dat (niks met intentie, maar het woord had zijn weg gevonden) en daar zijn in iets meer dan 1,5 jaar helaas nog wat woorden bij gekomen.



Dan sta ik daar dus met mijn opvoeding… die gaat door hoor, ze moeten het niet zeggen waar ik bij ben en mensen om ons heen weten ook dat ze mijn kinderen daar zeer zeker op aan moeten spreken want ik vind dat geen normaal taalgebruik… maar het leed is wel grotendeels al geschied.



Opvoeden is zodra ze naar school gaan niet alleen maar iets van de ouders ben ik wel achter :thumbdown:

hier wordt er ook veel op de stoep gefietst. en dan gaan de mensen ook nog bellen dat jij als voetganger aan de kant moet. Nou dacht het niet. Ik ga alleen opzij als er kleine kinderen op de stoep fietsen.

@klavertje4 wrote:

hier wordt er ook veel op de stoep gefietst. en dan gaan de mensen ook nog bellen dat jij als voetganger aan de kant moet. Nou dacht het niet. Ik ga alleen opzij als er kleine kinderen op de stoep fietsen.




Haha, in de tijd van de enorme gladheid afgelopen winter liep ik op een stoep waar een smalle strook ijsvrij was, de rest was spekglad. Kwam er achter mij iemand fietsen en die belde, ten teken dat ik opzij moest. Kon ik lekker op mn muil gaan op het gladde deel van de stoep terwijl meneer de fietser ongedeerd bleef, haha, dat verzin je toch niet?



Compleet offtopic ja, maar moest er even aan denken :angel:

Het valt mij zo op dat er neimand wat van durft te zeggen.

Geloof me de eerste de beste kind/tiener omvan mij part volwassen vent die mij voor een hoer durft uit te maken die mag zich de tandjes gaan rennen, want ik kom echt achter je aan.

Kom nou, dat laat je toch niet over je heen komen.



Net als die muzikant, dan kan je toch niet anders dan je mond opentrekken, ik snap het echt niet hoor, jewel er aan ergeren en het zo erg vinden maar niet die gasten eropaan durven te spreken.



Ik was zelf ook geen lieverdje hoor als puber zijnde, maar toen deden we dit soort dingen toch echt niet.



En opstaan voor een ander is er al helemaal niet meer bij, Als ik met Desmée in de draagzak en Yari aan de hand en een buggy op mijn rug de bus instapt is er enkel een 80 jarige die wil opstaan voor me, en dat hoeft nou ook weer niet.

Ik ben dus ook een van de gekken die zijn mond dan absoluut niet kan houden.



Toen Savannah nog op de lagere school zat was een van haar klasgenootjes mij uit aan t schelden voor dikke ho*r… Ik stond daar echt vertseld van dat zo een woorden uit zo een kleine kinderen kwamen… kinderen zaten destijd in groep 6.



Dus ik heb dat kindje op een normale manier gezegd dat ik zo iets niet wou horen en dat t uiterst aso was dat ze zo zou praten, en dat ik ok na school haar moeder aan zou spreken… Tja, dat had ik beter niet kunnen doen.



Ik zie na school die moeder staan, en vertelde haar op een nette vriendelijke manier wat haar dochtertje tegen me gezegd had… Ze kijkt me aan zonder blikken of blozen en zei letterlijk… Kinderen spreken de waarheid :shock: :twisted: Ik stond eerst met mijn mond vol tanden, dus ik vroeg haar waaraan ik dat verdiend had dat ze me dus ook nog eens uitmaakte voor dat gene wat haar kind had gezegd.



Ik was een dikke koe en moest niet zo zeiken. Ik flipte op dat moment uit en had haar bijna op haar neus geslagen, gelukkig hield iemand me tegen, maar o men wat was ik woest op dat moment, en tegenlijkertijd ontzettend verdrietig. Ben huilend naar huis gegaan, bah bah er zitten echt wel rotte appels tussen hoor.



Wist ook meteen hoe zo een klein kind aan zo een woorden kwam.

Meerdere mensen hoorden het en niemand die er iets van zei :sick:



Ik ben mijn leven lang getreiterd met mijn overgewicht, gestompt geslagen en uitgekotst geworden, daardoor ben ik geworden wie ik nu ben. Ik ben echt wat dat betreft hard maar t raakt me wel.



Moet ook buiten dus niet zien dat iemand onterecht word uit gescholden. Dan spring ik in, kan t niet helpen tis gewoon aso hoe sommige mensen omgaan met gevoelens van anderen, en dan nog maar te wijgen over de normen en waarden van tegenwoordig van sommige mensen :sick: :silenced:



Zo ben uit getypt :oops:

Tamara, we hebben beide een beetje dezelfde achtergrond lees ik.

Ik kan ook heel erg slecht tegen onrecht, mijn bloed gaat werkelijk koken als ik zulke dingen zie of hoor.

Daarbij heb ik wel een grote bek maar een ontzettend klein hartje, ik ben echt een watje.

Maar ik kan erg moeilijk mijn mond houden als ik zulke dingen zie of hoor.

Ik bijt echt weleens op mijn tong hoor als ik met de kinderen loop bijv.

Maar soms ook niet, en dat is niet erg de kinderen mogen best meekrijgen dat ze een ander in een benarde situatie mogen helpen.



Ik vraag ook rechelmatig of er kindjes zijn die worden gepest bij Sharon in de klas en of zij daar ook aan meedoet.

Gelukkig hoort zij niet bij de pesters, ze speelt juist erg veel met een meisje uit de klas die wordt gepest omdat ze dislectisch is.



Maar dit gaat een beetje off-topic geloof ik :oops:

Over het fietsen op het voetpad…ongeacht de redenen, jouw kind doet het ook. Lijkt heel krom, maar zo’n pre-puber die aan komt zeilen heeft dan wel gelijk met zijn antwoord “iedereen doet het”.



Over het taal gebruik…ik heb het zelf niet meegemaakt. Hier zitten de jongens in Noah’s klas al te blozen en te giechelen bij het woordje “crap” of “bugger”. Noah geeft mij standjes als ik vloek. (EN Si kijkt me meewarrig aan als ik in het Nederlands vloek. :roll: No where to hide!)



En hoe netjes JIJ je kind opvoedt, een ander kind hoeft het maar een paar keer op te pikken van radio/tv/buurman, en hopla…de ouders worden aangekeken op het taal gebruik van hun kroost. Tenzij je 24/7 boven op je kind zit kan er vanalles gebeuren in de uren dat je er niet bij bent.

Tamara, liever een dikke kont dan een laag IQ, toch?



Volgens mijn man heeft zo’n iemand nog net een hersencel te veel, anders zou het in alle hoeken van de kamer schijten :wink:



Maar het neemt niet weg dat het enorm kwetsend is. Ik weet precies hoe je dat voelt! En het idiote is dat die moeder waarschijnlijk zelf de hersencellen niet heeft om gekwetsd te worden!