:think: vanmiddag na school komt er een vriendinnetje van Deanne hier spelen. Hoe lang is dan ‘normaal’?
‘Vroeger’ ( :lol: ) moesten wij altijd om 5u thuis zijn, maar ik vind van 12 tot 5 zo lang :? Ze heeft al wel regelmatig ‘playdates’, maar dan is ze na een uur of 3 wel weer thuis.
Ze is nu nog aan het wennen op de basisschool, en na de meivakantie heeft ze 3 ‘lange’ dagen en 2 ‘korte’. Op lange dagen lijkt 't me logisch dat ze van 3 tot 5 spelen, maar van 12 tot 5… :think: Maar vind 't ook weer zo wat om dat meisje om een uur of 2 bijvoorbeeld weer naar huis te sturen.
Ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat!
( :roll: :shifty: whaaa welkom in de wereld die basisschool heet geloof ik…)
Mateo heb ik vorige week om 4 uur bij een vriendinnetje opgehaald.
Op andere dagen is de ophaaltijd hier tussen 5 en half 6.
Op woensdag laat ik ze meestal spelen tot een uur of 3/4.
Langer trek ikzelf niet met die kleuters
Mijn zoon is ouder,zijn ook wat rustiger en vermaken zichzelf meer en dat is vaak wat langer.
Hier werd het in het begin ook wel eens te laat. Ze speelt veel met meisjes uit groep 2 dus dan is het misschien anders. Nu ben ik er duidelijk in…op woensdagmiddag en vrijdagmiddag tussen 15.00 uur en 15.30 uur weer ophalen. (ze zijn hier om 12.00 uur al vrij)
Hier op woensdag en vrijdag tot 15:30 ongeveer.
(dan wel meteen vanuit school mee naar huis, dus inclusief lunch)
Als het meteen uit school is, dan wordt er meestal tot een uur of 3 gespeeld. Is in mijn ervaring precies lang genoeg.
Tot ongeveer 15.00 uur wordt er hier gespeeld, want onze oudste moet om kwart voor vier op zwemles zijn. Ik vind het ideaal, precies lang genoeg :thumbup:
hier ook tot ongeveer 15 uur - 15.30.
@Corry wrote:
Op woensdag laat ik ze meestal spelen tot een uur of 3/4.haha hier ook, als ze om 12:30 meteen uit school mee gaan dan haal ik ze om 15:00/15:30 op en ik vraag dat aan de moeders ook altijd op woensdag.
Langer trek ikzelf niet met die kleuters
.
Op maandag,dinsdag en vrijdag vanuit school mee en dan tot uiterlijk 16.30 en op woensdag en vrijdag (12.00 uit) tot uiterlijk 14.30. 2,5 uur vind ik meer dan genoeg. Wat ook gebeurt is dat we gewoon thuis zelf eten en dan rond 14.00 ofzo afspreken en dan tot 16.00.
hier op de korte dagen ook tot 15/16 uur. een keer kwam er een vriendje tot 16.30 uur en dat werd duidelijk te laat :roll:
Oke, dus gemiddeld inderdaad al zoals ik zelf bedacht had.
Ze hebben eerst broodje gegeten hier, toen nog even boven gespeeld en daarna door naar buiten.
't Is dus niet raar als ik kindjes op een korte dag rond een uur of 3 weer terug naar huis stuur :mrgreen:
:roll: nu nog gaan bedenken wat een maximum aantal speelafspraken per week gaat worden, geloof dat als 't aan onze dame ligt ze iedere dag wel af wil spreken
wij doen alleen maar spelen op woensdag en vrijdag = 1xnaarschool dag hier van 12 tot 15.00 / 15.30 want anders vind ik het zo gehaast en iri en dan nog komt het soms maar op 1x per 2 weken spelen zo vaak spreekt d ook niet af
en zo komt morgen een vriendje spelen (ze zijn morgen vrij) vanaf een uur of 2 tot een uur of 16.00 /16.30
Hier ook tot maximaal 15:00 op woensdag. Daarna is de rek er ook uit en weten ze soms ook niet meer zo goed wat ze nog moeten (ligt er wel aan welke vriendjes of vriendinnetjes er zijn). Kes kan zelfs nog minder lang spelen, die heeft aan 1 1/2 of 2 uur echt meer dan genoeg. Op lange dagen (tot 15:00 uur school) heb ik de gastkinderen dus dan kunnen ze alleen bij anderen spelen. Dan is het om 17:00 naar huis of ophalen, tenzij Indy bij haar vriendinnetje aan de overkant is. Die spelen vaak tot etenstijd, een uur of 18:00 dus.
Ik hoor wel vaker dat er een soort grens is en daarna weten ze het niet zo goed meer.
Lasse heb ik vandaag om 14 uur ergens gebracht omdat hij niet gelijk mee kon en ik heb hem 16.30 opgehaald.
Wij komen gemiddeld uit op eens per week ergens spelen of iemand te spelen. Hij zit ook op de bso (vanaf 1 april drie keer per week) dus daarnaast nog 1 keertje iemand hier of hij ergens spelen op woe of vrij is dan wel genoeg.
Maaike mag van mij alleen op de vrije middagen spelen en dan van 12 uur tot 15.30 uur.
Die tijden houdt iedereen hier eigenlijk aan.
Ze zou ook wel elke dag willen maar ik niet .
En daarbij komt dat ze nog best moe is van school en ze dan dus niet zo leuk meer speelt 's middags (dan wil speelgoed delen ineens niet meer enzo ).
Matthijs mag op woe en vrijdag afspreken. (tot nu toe is bijna alles nog bij ons thuis geweest 8) ). Gelijk mee uit school en dan tot ongeveer 15.30 uur.
Daarna ben ik zoooooooooooooooo blij dat speelmaatje wordt opgehaald. Ze weten nog niet zo goed hoe ze zich moeten vermaken en ik heb hier ook een peuter die het allemaal schitterend vindt en mee wil doen. Ik ben altijd gevloerd na zo;n middag!! :shifty:
De andere dagen heb ik liever niet dat hij afspreekt en wimpel dat eigenlijk altijd af. (is ook alvast ivm de aankomende zwemlestijden)
Op woensdag meestal tot 15.30/16 uur en op ‘normale’ dagen 16.45/ 17uur
Voor die hele kleine ukken vind ik anderhalf uur echt lang genoeg. Soms ligt het ook aan het vriendje.
En mijn motto is: liever op het hoogtepunt naar huis en dus de volgende keer weer graag willen spelen, dan nog een half uur vervelen samen…
Bo moet om 16.00 bij logopedie zijn, dus dan wordt het nooit later dan 15.30. Ik moet zeggen, dat vind ik precies mooi.