witte was bleken

Ik had 2 witte shirtjes van Marlot waar chocoladepastavlekken inzaten. Die heb ik samen met een wit bloesje ven mezelf een nachtje in een emmer biotexwit gezet. Daarna gewassen op 30 graden. Nu zijn de vlekken er niet uit, er zitten zelfs gele vlekken in die er eerst niet inzaten :frowning: en de was is grauw :evil: Misschien kan ik ze wel bleken, maar ik heb geen idee hoe? Gewoon met bleek van de toilet :think: Help deze desperate houswife :-*

maartje schijnt de zon bij jou??

Leg ze in de tuin in de felle zon, dan bleekt het uit.

Als ie niet schijnt weet ik het ook niet hoor :think:

nee, het is hier heel bewolkt :frowning:

Misschien met groene zeep proberen… die harde vierkante blokken… insmeren, uitspoelen… weer insmeren… even in de zon… of gewoon in laten trekken en nog eens wassen (machine)

ik stop ze gewoon in de aangelengde chloor, ik denk maar zo, zo met vlekken kan ze het toch niet meer aan, dus als er iets mis gaat, jammer dan.

@Barbara wrote:

ik stop ze gewoon in de aangelengde chloor, ik denk maar zo, zo met vlekken kan ze het toch niet meer aan, dus als er iets mis gaat, jammer dan.

Ik ook :mrgreen:

ja ik heb dat laatst ook gedaan met chloor en daarna gewassen maar had toch met strijken dan een geel plekje erin.

Ik lees vol interesse mee, heb hetzelfde probleem :mrgreen:

@Barbara wrote:

ik ook … als het witte was is dan :wink:

Hier ook chloor. Laat het een paar uur staan en dan op 60 graden de wasmachine in. Let wel op dat je alleen je chloorspul wast dan, want ooit deed ik er ook gewoon de handdoeken bij met als gevolg dat ik allemaal chloorvlekken op mijn handdoeken had. :wall:

Ik heb zo een speciale Chloor stift voor de was, erg handig!

ik zweer bij in emmer heet water mikken en dan paar kunstgebitbruistabletten erbij :thumbup:

@Ninanien wrote:

ik zweer bij in emmer heet water mikken en dan paar kunstgebitbruistabletten erbij :thumbup:

dat ga ik morgen eens even proberen dan. Heb ook nog wel wat wit spul wat niet helemaal wit meer is.

Hier chloor + afwasborstel. Even lekker inpoetsen en daarna de wasmachine in en dan is het weer stralend wit :smiley:

Hier ook met de witte was.

Klein beetje Chloor in een emmer HEET water, de dingen er in wat schoonmoet uurtje anderhalf uur laten staan, en dan in de wasmachine!

Maar alleen de dingen die met chloor er in zijn gegaan geen handdoeken erbij ofzo want dat geeft chloor plekken die ik niet moest hebben

@pientje wrote:

Dat is idd handig. Waar heb je die vandaan?

van de week toevallig babykleding bewerkt…

t eerste pakje van Sem was doorlopen van kleur ipv wit/blauw

doopjurk zaten 2 gelige hang plekken in

en Alles wit gekregen…met Hg flesje !!

Ja precies je hebt er speciaal spul voor, van HG en ook van Sorbo vlgs mij. en anders zakje recket blauw erbij, of schep vanisch oxy bij je was.

Ik zou een beetje uitkijken met chloor, want dat kan juist gele vlekken veroorzaken.

Je kan ook nog proberen de vlek in te wrijven met Ossengal zeep. Dan moet je het daarna gewoon wassen. Dit werkt perfect bij ‘verse’ vlekken maar ik weet dus niet of het bij vlekken helpt die er nog in zitten nadat de was uit de machine is gekomen.

Er is trouwens ook een flesje van Hg voor vetvlekken die kan ik iedereen aanraden. Ik heb dat standaard thuis omdat er nog wel eens wat geknoeid wordt hier :roll:

@Maxime wrote:

@pientje wrote:

Dat is idd handig. Waar heb je die vandaan?

Ik heb deze toevallig uit Amerika meegenomen, maar ik zag soortgelijke van de week toevallig ook bij het Kruidvat liggen.Handig voor kleinere vlekjes, want met gewone chloor loop je zo het risico er te veel op te doen en dat het dan gaat uitlopen in de was (op een print ofzo) .