Witte verf in m'n zwarte broek!

M’n man heeft vorig weekend geklust en geverft. Helaas zat er nog een kloddertje verf verstopt onderaan de keukenstoel en daar heeft mams dus met d’r nieuwe zwarte broek tegenaan gezeten! :roll:

Op m’n hele achterbeen een spoor aan witte verfvlekken. Helaas ontdekte ik het pas toen het al ingedroogd was en wist ik niet dat het verf was. Dus maar gewoon in de machine gegooid en surprise surprise uiteraard waren de vlekken niet eruit. Na wat gepuzzel en gepeins kwamen we erachter dat het verf was en hebben we de boosdoener onderaan de stoel gevonden en verwijderd.

Maar nu, krijg ik die vlekken er nog uit? Iemand tips of trucs?

Dat ligt aan de soort verf, als het latex op waterbasis is dan had het er uit moeten gaan maar verf op oliebasis kun je eerst proberen op te lossen met terpentine.

Al weet ik niet of dat gaat lukken na de wasbeurt…

Gewone hoogglans verf voor buiten. Heb al met wasbenzine geprobeerd maar dat deed helemaal niks. :frowning:

wasbenzine is ook geen verfoplosser, terpentine kun je nog proberen en anders kun je helaas die broek afschrijven :hug:

je broek wassen met zwarte verf in de wasmachine? :shifty: of je man tekeer laten gaan met zwarte verf :stuck_out_tongue:

wel balen trouwens :hug: