Witte pijnlijke tepels

Wessel drinkt vanaf zijn geboorte al perfect uit de borst en had tot voor kort geen problemen. Anderhalve week geleden kregen we beide te kampen met spruw, welke we nog steeds aan het behandelen zijn. Mijn tepels doen al een stuk minder zeer en zijn mondje ziet er al weer 'schoon’uit.

Nu is het geval dat sinds een paar dagen, na 10 minuten voeden het opeens heel erg pijn doet bij mij. Ik kopelde hem dan automatisch af, omdat ik dacht dat hij verkeerd dronk. Heb het al in verschillende houdingen geprobeerd maar de pijn blijft en houdt aan tot ruim een uur na het voeden. Een gedeelte van de tepel (de bovenkant) is dan helemaal wit, alsof er geen bloed doorheen stroomt.



Weet iemand misschien waardoor dit veroorzaakt wordt en nog belangrijker hoe ik het kan verhelpen.



verder even off topic: vandaag zijn eerste cb afspraak en meneer woog al weer 4520 gram (geboorte gewicht 3295 gram) :dance: :dance: :inlove:

off topic: :dance: mamamelk rules :mrgreen:



on topic: dat doet me denken aan vasospasme (been there, done that). Kijk hier eens http://www.borstvoeding.com/problemen/pijnlijke_tepels/pijnlijke_tepels.html iets naar beneden scrollen. Misschien kun je daar iets mee? Ik heb het ook, nu nog steeds eigenlijk, en het is steeds minder pijnlijk geworden. Ik heb altijd gedacht dat het kwam omdat Leonie verkeerd hapt (doet ze nu nog), en dat daarom inderdaad te weinig bloed door de tepel stroomt. Ach, zo maak je nog eens wat mee :roll:

Dank je wel voor je reactie.

Ik had pecies het zelfde stuk in een ander tabblad openstaan. :mrgreen:



Dit zou heel goed mogelijk zijn bij mij. heb dit nl. ook bij mijn vingers en tenen, maar wist niet dat het ook in je tepels voor kon komen.



Verder denk ik dat het toch nog een nasleep is van de spruw. We zullen zien.

Tot die tijd maar voeden met een stukje hout tussen mijn tanden. :mrgreen:

He Jorien,



Ik heb ook een poosje met spruw gevoed, en alleen tijdens die periode had ik opeens ook last van vasospasme :? Een paar weken na de spruw ging dit opeens ook weer over :dance: Het hoeft dus niet iets permanents te zijn :slight_smile: (wat knudde voor jou, Biebels, dat je al die tijd al last hebt ervan…)



Succes!!

Hier ook enorm last gehad van vasospasme… Zonder spruw overigens…

Ik heb alles geprobeerd… Niets hielp… Alleen doorbijten (en ik heb wat afgejankt door de pijn!!! (nog maar niet te spreken over hoe pijnlijk douchen was…)

Maaaaaaaaaarrrrr… Na een maand of 3, 4 is het minder geworden en nu heb ik er bijna geen last meer van… Nog wel witte tepels, maar niet meer echt pijnlijk…