T.ristan is nu ruim 2 weken oud, en sinds dag 4/5 hebben we spruw. Ik kwam er snel achter, door de pijn bij het voeden, de glimmende (parelmoer) roze tepels, en het 400 keer opnieuw aanhappen. We hebben gelukkig meteen Daktarin gekregen voor hem, en zalf voor mij, en het is al een stuk verbeterd. Misschien zijn we er zelfs alweer vanaf, maar dat is me dus niet zo duidelijk… Aan mijn linkerkant is alles over, geen glans meer, totaal geen pijn, helemaal prima. Rechts doet het voeden nog gemeen zeer, vooral het aanhappen, maar volgens mij heb ik daar ook kloven, en hij pakt die kant gewoon ook heel erg slecht (werken we aan). De puntjes op zijn billen zijn al 4 dagen verdwenen (was ook die schimmel en reageerde meteen op het smeren van de miconazolnitraatcreme)
Zijn tong is een stuk schoner, maar blijft een witte waas houden. Daar verandert nu al een dag of 4-5 niks meer in. Nu begin ik dus te twijfelen of die laatste waas misschien zo hoort. Is de spruw voorbij en is die pijnlijke tepel toeval, of is dat waasje en mijn zere boob toch nog gewoon spruw. Ik kan me even niet herinneren of een mini-baby-tongetje helemaal roze moet zijn of een wit waasje ‘mag’ hebben.
Het plan is trouwens sowieso nog een week doorsmeren na het verdwijnen van de klachten.
Hoort het waasje, of moet het echt helemaal roze zijn?
Hallo Niek!
Nog Van Harte met de geboorte van T.ristan!
Spruw, balen!
Jesse heeft ook nog een tijdje na de spruw en behandeling een wittige waas over zijn tongetje gehad. Toevallig moest ik naar het Cb en heb daar toen gevraagd of het weer terug kwam. En dit was niet het geval. Als de klachten verder weg zijn (geen witte wangen/binnenkant lippen etc) dan is dat witte waasje geen probleem. Bij Jesse is het toen ook steeds meer afgenomen. Hij heeft nu nog wel een beetje een wittig waasjes op zijn tongetje, maar hij spuugd ook best wel vaak een beetje dus heeft vaak ook wat een melk waasje. Niet erg!
Suc6 ermee!