witte kleding wit krijgen

ik heb allemaal witte legginkjes en sokjes dieof groen zijn of bruin.

Nu is mij gezegd dit in een emmer met een scheut bleekwater en de rest water te doen en een nacht te laten staan.

Maar dit werkt niet.

Hoeveel water en hoeveel bleekwater moet erin

je hebt van HG spul tegen gras en moddervlekken en daar krijg ik alles weer supergoed mee schoon.

Ligt eraan waardoor het verkleurd is. Is het idd gras ed dan daar een vlekoplosser voor vinden. Evt kun je daarna nog een korte was ermee draaien met citroensap en wat azijn erin en dan in de zon (euhm als die er is…) hangen voor het extra bleekeffect. Werkt dat nog niet genoeg; handwasmiddel in een sopje, daar de kleding in. Daarna door in een donkere vuilniszak en die een hele middag liefst ook weer in de zon leggen. Daarna nog uitspoelen, en te drogen hangen weer in de zon.

Is het allemaal dan nog niet te redden dan kun je nog uitwijken naar een kleursel. Dylon en een kleur kiezen voor je wasgoed en het opnieuw verven als je vind dat de kleding het waard is. Wel uitkijken en goed op de gebruiksaanwijzing letten en daarna enkel heel donkere kleding wassen in de machine. :angel:

Als het echt wit-wit is, was ik op 60 graden. Voorweken indien nodig met vlekkenpoeder van Ariel (ook de poep-rompertjes gaan daarin).

Lukt het dan nog niet, dan was ik gewoon met wasmiddel en een scheut chloor erbij in het wasbolletje (heel soms heb je dan dat randjes geel worden, maar meestal is het resultaat perfect)

Ik gebruik een voorweek van Vanish voor Witte was. Daarna spuit ik er shout op en gaat het in de wasmachiene op 30° met witwaspoeder en een schep van die vanish voor witte was bij.

Anne had gister Judo op strandbad Nuenen. Haar spierwitte judopak kwam bruin terug. Heeft 5 uur geweekt (12 uur redde ik niet) en daarna gewassen en je ziet er bijna niks meer van…en dat was echt viesvies.

biotex voor witte was werkt hier erg goed!

Echte vlekken insmeren met Ossegalzeep en dan met een scheut Ariel vlekkenspul in de wasmachine mikken.

Zo krijg ik echt bijna alles er uit!

Mijn witte-was-poeder is op en ik vraag me af of ik hetzelfde merk weer ga kopen. heb altijd een grote 6 of 9 kilo bak van de lidl, maar eerlijk gezegd ben ik er niet meer zo tevreden over. Of het ligt aan mn wasmachine, of aan de vlekken, maar wit wordt niet meer helemaal schoon wit.

poep-rompers worden schoon, ondergoed ook, maar vlekken van buitenspelen, drinken (sap) en sokken krijg ik niet meer schoon/wit. Zelfs met vanisch erbij niet, dus weet natuurlijk niet zeker of het door mn wasmiddel komt, maar waarmee wassen jullie de witte was?

Ik wil perse weer poeder. Op iedere verpakking staat dat het ‘de beste is’ de was ‘stralend wit wordt’ etc… :lol: maar welke werkt nu écht?

Vruchtensap en modder zijn gewoon lastige vlekken en moet je m.i. altijd voorbehandelen. Als je ze er dan al goed uit krijgt. Ik gebruik idd ook ossegalzeep. Evt zet ik het daarna nog in de biotex.

@Emma wrote:

Mijn witte-was-poeder is op en ik vraag me af of ik hetzelfde merk weer ga kopen. heb altijd een grote 6 of 9 kilo bak van de lidl, maar eerlijk gezegd ben ik er niet meer zo tevreden over. Of het ligt aan mn wasmachine, of aan de vlekken, maar wit wordt niet meer helemaal schoon wit.

poep-rompers worden schoon, ondergoed ook, maar vlekken van buitenspelen, drinken (sap) en sokken krijg ik niet meer schoon/wit. Zelfs met vanisch erbij niet, dus weet natuurlijk niet zeker of het door mn wasmiddel komt, maar waarmee wassen jullie de witte was?

Ik wil perse weer poeder. Op iedere verpakking staat dat het ‘de beste is’ de was ‘stralend wit wordt’ etc… :lol: maar welke werkt nu écht?

Ik gebruik Witte Reus poeders (wit en bont), hier doet ie het goed, maar ik heb weinig keus want de meeste wasmiddelen kan Anne niet tegen en deze toevallig wel.

Ik koop tegenwoordig altijd kleine verpakkingen en ben best fan van de Formil van Aldi. Heb echt het idee dat alle witte was ook echt witter is. En de prijs is ook erg fijn.

Grote verpakkingen als in mega giga voordeel doe ik niet aan. Waspoeder dat te lang staat verliest aan waskracht. En vloeibaar wordt steeds minder vloeibaar en daar verminderd de waskracht ook van.

wasmiddel staat hier nooit te lang, dat weet ik wel :?

Qua wit: dat Vanish oxy action (maar dat is nu een beetje op want jongste heeft de complete fles in een vol bad leeggekieperd :oops: :oops: . Gelukkig werd het daardoor wel direct vermengd) werkt erg goed.

Ossegal, is ook al gezegd, of in de zon.

Ik ben niet echt dol op witte kleren :mrgreen:

nou dat vanish heb ik geprobeerd, maar gaat er niet uit hoor.

dat moet toch gewoon in voorwasmiddel bakje.

en ik was dan op 60 graden.

@lydia wrote:

Ik ben niet echt dol op witte kleren :mrgreen:

Hoewel mooi, heb ik er ook een hekel aan… en komt het er dus gewoon niet in :angel: .

Afgelopen week op zoek naar een broek voor mezelf en mijn moeder was mee… leuke witte broek… dus ik praktisch als altijd 8) zie daar direct 3 snottebellen, een hand chocopasta en een pindakaas kus voor mijn knie op zitten he… mag duidelijk zijn dat ik de witte broeken laat voor wat ze zijn tot de kinderen dat soort geintjes niet meer uithalen :lol: .