witlof-vraagje

We hebben een probleem hier…



Johan houdt van rauwe witlof, ik niet. In de oven met ham en kaas lijkt mij lekkerder, maar dat moet hij weer niet. Leonie eet alles, dus die mag niet meestemmen.



Hoe eten jullie je witlof?

:sick:

moet denken aan de manier waarop mijn man het maakt.

Koken met een kaassausje.

Ik hou niet van gekookte witlof.



Ik heb ze ook liever uit de oven, ouderwets in ham gerold en met veel kaas en gloeiendhete aardappelpuree erbij.

Ik wil best stemmen…maar kan niet! Wij eten witlof namelijk op veel verschillende manieren. Ik vind het in een salade met zalm, appel, creme fraiche, mosterd en bieslook het lekkerst, maar eet het ook met plezier uit de oven of uit de wok. Gekookt eten we heel af en toe, maar daar ben ik dan weer geen fan van.

roergebakken met kerrie, appel en rozijnen.



Of roerbakken met champignons, stukjes spek, gekookt ei en geraspte kaas. :drool:

wij eten witlof



** rauwe witlofsalade met ei, slasaus, ui en kruiden :drool:

** witlof, aardappelen, ham en kaas … beetje paneermiddel over de kaas voor krokante korst lekker uit de oven … witlofschotel :drool:

Niet want wij lusten het niet kan je dus helaas niet helpen

@Cell wrote:

Of roerbakken met champignons, stukjes spek, gekookt ei en geraspte kaas. :drool:


Ahhh, dit klinkt goed! Ik heb het net even voorgelegd aan ‘de maestro’ (maar dan zonder te vertellen dat er champignons bij moeten, want die lust hij niet :silenced: ) en het leek hem ook wel wat! :-*

Opties 1 tm 4.

Ik ben dol op witlof, is ook nog 's goedkoop en makkelijk qua schoonmaken.

eerst de spek bakken (en de champignons, maar bij jou dan niet) lust hij ui? dat is ook wel lekker.

Eitjes koken, en dan als laatste de lof roerbakken, niet tot snot maar gewoon licht gaar, beetje bite nog en dan van t vuur af en gekookt ei er in stukken door. gerapste kaas doorroeren en laten staan tot het wat gesmolten is



mjam… als ik er rijst bij doe, dan vaak ook een beetje room, word het iets smeuiger van :drool:

Ik heb t een keer in de oven gedaan en dat vond manlief niet lekker. :frowning: Dus maar weer koken met een kaassausje. Ook lekker. :drool: Mijn moeder deed er altijd gesmolten kaas overheen en dan at ik de kaas er vanaf en liet de witlof staan. :oops:

Normaal standaard in de oven met ham en kaas maar ik vind het ook wel eens errug lekker in een salade met mandarijntjes , stukjes appel en een yoghurt/mayo dressing :drool:

Met een pakje ‘groentensmoor’ Wat is dat lekker!

Met ham en kaas is ook erg lekker vind ik.

Ik vind het alleen lekker om er een salade van te maken :drool:

Witlof = bah behalve als rauwe salade. Vandaar het eerste antwoord voor mij.

wat ik ook heeeeerlijk vind is:

paprika in reepjes snijden. De witlofblaadjes in de lengte halveren.



Scheutje olie in de koekepan, knoflookje geperst erin… paprika erin… even roerbakken, dan de witlof erin… scheut azijn en schepje basterdsuiker erbij, hmmmmmmmm heerlijk met rijst ofzo.



Ik zal weer eens witlof kopen hihi…

@Cell wrote:

eerst de spek bakken (en de champignons, maar bij jou dan niet) lust hij ui? dat is ook wel lekker.

Eitjes koken, en dan als laatste de lof roerbakken, niet tot snot maar gewoon licht gaar, beetje bite nog en dan van t vuur af en gekookt ei er in stukken door. gerapste kaas doorroeren en laten staan tot het wat gesmolten is



mjam… als ik er rijst bij doe, dan vaak ook een beetje room, word het iets smeuiger van :drool:


Zo heb ik het ook gedaan (met champignons hoor, hij moet niet zeuren als ik kook :mrgreen: ). Hij vond het niks, maar dat kwam vooral door de kaas. :wall: Ik vond het jammie! :drool: Lekker met aardappeltjes uit de oven (met de andere helft van de spekjes en ook champignons).

ook lekker:

in stukjes snijden, kort koken (minuutje of drie)

hamreepjes, geraspte kaas en bak creme fraiche

hop in de oven, tien minuutjes en klaar is het al!



Heerlijk!

gr

muts