witlof met ham en kaas uit de oven

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel:

Hoe maken jullie witlof met ham en kaas uit de oven?

En wat doen jullie er dan nog bij aan aardappelen (gekookt of gebakken) en vlees??

Wil het wel graag gaan maken morgen!

wij koken altijd eerst de witlof (gewoon hele stronken, onderkant wel even de bittere kern eruit snijden!) zo goed als gaar.

Dan in een plakje ham rollen en kaas er over.

Op 160 graden in de oven tot de kaas gesmolten is.

Gebruik het liefst wat kleinere stronkjes hiervoor.

En erbij… ja kan van alles zijn. Meestal wel gekookt aardappeltje, vlees maar net waar we zin in hebben.

witlof schoonmaken blad voor blad van de stronk halen de pit is namelijk behoorlijk bitter en vindt ik zelf niet te eten :sick:

dat of in stukjes snijden of de hele blaadjes dit koken met een klein blokje boulion goed uit laten lekken.

dan oven schaal beleggen met de gekookte witlof daar na wens ham en kaas op doen en dat in de oven tot het goud bruin is jammie denk dat we morgen maar wiltof gaan eten :drool: :drool: :drool:

jumjum! heb ook nog witlof liggen! :smiley:

Idd koken, elk stronkje in ham rollen, kaas erover, ik doe meestal ook nog wat paneermeel erover, in de oven. En dan kan eigenlijk alles erbij qua aardappels; gekookt, gepoft, gebakken, gepureerd. Alleen frietjes heb ik nog nooit erbij gegeten.

Je kunt evt vlees erbij eten, maar er zit ook al ham omheen, dus ik vind dat er al vlees bij zit :slight_smile: Maar ik maak voor Rudie dan er nog wel eens een gehaktbal of een slavink bij.

ik doe er vaak nog een ham/kaas suasje bij :drool:

Eet het altijd met gekookte aardappels vlees ligt er aan waar ik zin in heb :mrgreen:

Wij doen ook de witlof koken , kaas en ham eromheen rollen…

Wij doen er vaak een lekker stuk vlees bij en geen aardappelen

ik kook ook eerst de witlof, dan rol ik het in hamplakjes en maak dan zelf kaassausje (boter,bloem, melk en geraspte kaas) dat giet ik erover heen :drool: ik do er meestal krieltjes bij. hub doe die zooi het liefst op brood :shifty: doen er verder geen vlees bij

ik snij de witlof altijd in kleine stukjes even koken

ook de plakken ham snij ik in kleine blokjes

dit door elkaar heen en dan met kaas erover in de oven

meestal met gekookte aard. en een tartaartje :drool:

Kun je de witlof in de ochtend al koken en dat 's avonds verder de oven in? Of moet het wat warm zijn eer het de oven in gaat?

@Danja wrote:

Kun je de witlof in de ochtend al koken en dat 's avonds verder de oven in? Of moet het wat warm zijn eer het de oven in gaat?

ik doe het ook weleens dat ik het eerder kook en dan in de avond pas de oven in. Maar dan nog niet de kaas enzo erover. 1x gedaan krijg je vieze kaas van :sick:

witlof in kleine stukjes snijden, gesnipperde ham en geraspte kaas, dit alles door elkaar husselen, (rauw)in de combi-magnetron en dan aardappelpuree (met kaas) :drool:

Ik doe altijd bovenop de panneermeel nog een paar kleine klontjes boter. Dikke stronken snij ik doormidden. En idd de bittere kern er uit halen, maar dan kan je ze wel heel laten verder.

Eet smakelijk!