Wit leer bankstel schoonmaken

Ik krijg hem echt niet meer goed schoon. Normaal gesproken doe ik het gewoon met een sopje met dreft en dan flink schuren, maar het is echt geen doen meer.



Jullie tips waarmee ik het echt weer helemaal goed wit krijg ?

Speciale boenwas ofzo ?

Uhmm die van ons kwam ergens anders weg en was alles behalve roomwit…

Nou is het niet de nieuwste bank, dus kon onderstaande wel… En ik moet zeggen hij werd weer mooi schoon :mrgreen:



Cif keukenreiniger (van die gele in zon’n spray-fles)+schuursponsje, ik had toen iemand die e.a. voor me in huis deed in de zwangerschap en zo kreeg ze hem dus weer netjes… :shifty:

Misschien speciale leer reiniger die het leer ook beschermt?

Ik maak mijn spierwit leren bankstel schoon met lauw water en groene zeep.

Ik heb zelfs eens merkstift (!) van de bank af weten te halen door er eerst met een klodder pure groene zeep overheen te boenen en daarna met warm water afgenomen.

Verder heb ik voor het onderhoud ervan een spray die je bij iedere meubelzaak of zelfs hakkenbar kunt kopen. Het heet Ecoshine 3:1 Het werkt verzorgend, reinigend en vuilafstotend.

Groene zeep waar koop ik dat ?

Groene zeep kun je in plastic bakjes kopen bij de supermarkt en drogist. Je hebt ook vloeibare in een flacon.

Ik gebruik die in een bakje. Tis heel ouderwets maar werkt perfect. Gewoon te koop bij de supermarkt.

Je kunt er overigens je hele huis mee schoonmaken, ook hout, spiegels ( wel droogwrijven, dan blinken ze je tegemoed)

Een oude oom van mij wast er zelfs zijn hele leven lang zijn haar al mee en heeft tot de dag van vandaag een volle glanzende bos haar :slight_smile:

Even naar de ruitersportzaak en een pot zadelzeep ophalen. Sponsje lauw warm water met zadel zeep daarna in laten trekken en afsponsen :thumbup: