@marijke79 wrote:
mosselen :sick:
Doe mij maar een biefstukje :mrgreen:
:drool: :drool: ach…nog maar 34-36 weken wachten
@marijke79 wrote:
mosselen :sick:
Doe mij maar een biefstukje :mrgreen:
Nou, voor zo’n varkentje ( ik eet geen lamsvlees en zeker geen konijntjes) vind ik het ook zielig. Maar ook voor een kalfje, een koe, een kip en ga zo maar door. Dus eet ik dan het liefste biologisch vlees en eet alleen scharreleieren.
Owja ik las ook over kreeft enzo die ook levend gekookt werd. Dat wist ik dus weer wel en dat eet ik dus ook niet.
Het aller allerliefste zou ik ook vegetarisch worden, maar dat lijkt me ook weer ingewikkeld. Je moet toch aan je voedingsstoffen komen en in de winkel zie ik door de bomen het bos niet meer aan vegetarisch voedsel. Ik heb al eens een half uur staan kijken wat ik nou moest nemen om toch een goede maaltijd op tafel te zetten.
Maar de vegetarische shoarma ga ik zeker eens proberen. :thumbup:
Waar woon je, kom ik me wel ff over de mosselen ontfermen :drool:
@Bagheera wrote:
Nou ik heb ze maar even in de koekast gezet, vanavond eten we maar shoarma…
@Sis wrote:
@Kroes wrote:Trouwens… wat is er dan niet zielig aan shoarma?
Laatst was er een programma op de radio waarin werd beweerd dat zelfs aardappels levende organismen zijn, en dat ze in de pan een pijnlijke langzame dood sterven. En dat je ze niet mag pureren omdat ze dan hun gif (melk achtige substantie :roll: :lol: ) loslaten en dan krijg je van die kleffe puree. Stampen was beter.
Ik vind dat toch een tikkie overdreven hoor…
@Bagheera wrote:
Nou, voor zo’n varkentje ( ik eet geen lamsvlees en zeker geen konijntjes) vind ik het ook zielig. Maar ook voor een kalfje, een koe, een kip en ga zo maar door. Dus eet ik dan het liefste biologisch vlees en eet alleen scharreleieren.
Owja ik las ook over kreeft enzo die ook levend gekookt werd. Dat wist ik dus weer wel en dat eet ik dus ook niet.
Het aller allerliefste zou ik ook vegetarisch worden, maar dat lijkt me ook weer ingewikkeld. Je moet toch aan je voedingsstoffen komen en in de winkel zie ik door de bomen het bos niet meer aan vegetarisch voedsel. Ik heb al eens een half uur staan kijken wat ik nou moest nemen om toch een goede maaltijd op tafel te zetten.
Maar de vegetarische shoarma ga ik zeker eens proberen. :thumbup:
whahahaha… ik kan eigenlijk alleen maar lachen met dit onderwerp.
Als ik dit zo lees begrijp ik wel waarom er zoveel mensen ziek worden van mosselen…
Nou dat tikken op een mossel daar heb ik ook nog nooit van gehoord, die 2 keren dat ik ze eerder klaargemaakt heb, gooide ik de hele zwik in de pan en het is beide keren goed gegaan.
Ik wist het wel, is voor mij ook een reden om ze niet zelf klaar te maken, maar bij een ander eet ik ze GRAAG! (puur omdat ik onpasselijk word van het bewegen van die beesten) :sick:
Garnalen vissen/scheppen we hier ook in de zomer, die gooi ik dan wel weer in de pan (sommige springen er dan weer uit, zorgt altijd voor veel komische momenten).
Zielig? Nee, als je dat echt vind dan moet je idd vegetarieer, of nog beter veganist worden! Anders vind ik het eigenlijk gewoon “gelul”.
Ik heb dus vorige week mosselen gemaakt…
Heb de hele pan weggegooid, zat vol met minikrabjes in de mosselen zelf…
Jakkkieees…
Dus kind blij,mama naar de Mac
ja ik wist dat ook.
mosselen mogen dicht zijn maar ze moeten zodra ze het water aan raken open gaan en open blijven.
en van dode mosselen kun je idd goed ziek van worden een collega van mij is daardoor opgenomen in het ziekenhuis.
ook de mossellen met mini krabjes moet je direct weggooien inderdaad ook dat is een teken dat ze niet goed zijn.
@Gab wrote:
Ik heb dus vorige week mosselen gemaakt…
Heb de hele pan weggegooid, zat vol met minikrabjes in de mosselen zelf…
Jakkkieees…
Dus kind blij,mama naar de Mac