wist jij het?

Bij Jo…

EEuuhh…Ja en Nee. Waren al zo’n 2,5 jaar zonder pil,waarvan 1,5 jaar ‘serious’ (af en aan, op de achtergrond) bezig. Na 1 tot 1,5 jaar elke maand netjes op tijd ongi worden ben je er niet meer zo op de dag mee bezig…

Dec. 2004 dus wel…moest 8 dec. ongi worden…precies dag 28…op tijd zoals altijd. Normaal voel je die dag al iets aankomen…in mijn rug. Die dag niet. Hele dag zenuwachtig naar het toilet om te kijken. Toen het tegen het er in de middag nog niet was, kwamen de zenuwen.

Thuis na het werk meteen een testje er tegenaan gegooid…die was NIET negatief (zoals altijd),maar ook niet positief…eigenlijk was hij mislukt…controlestreep deed ook raar en een licht vleugje in de kleur…



Avond flink in de zenuwen…dag later, nieuwe test gehaald…man was in de supermarkt. Deed de test…duidelijk positief. Meteen man gebeld of hij er nog 1 wilde halen…hahahaha…hij helemaal van slag,omdat hij door het nieuws een beetje kwijt was waar hij eigenlijk was…hahaha.

Dus nee…voelde niets,maar wist doordat het niet precies op dag 28 kwam wel dat de kans deze keer echt aanwezig was.



dec. 2004 zou onze laatste poging zijn…wilde later die maand al een afspraak gaan maken om te onderzoeken waarom ik niet zwanger raakte).



Eli…Ja…

Na Jo lang niet ongi geweest. Was net weer 6 maanden ongi,maar zeeeeeer wisselt. Van 28 tot 31 dagen om en om…Was 2 maanden ervoor ook al enkele dagen overtijd,maar dat was vals alarm. Waren pas 3 maanden bezig,dus wat zouden we ons druk maken (gezien geschiedenis van Jo). Hield de laatste ongidatums bij. Vlak voor kerst '06 liep ik (dacht ik) weer op 31 dagen. Toen ik op een avond tegen man zei dat ik al tegen de 32 dagen zat, schoot me ineens iets te binnen…die datum kon niet kloppen!!!

Ik rekende vanaf 22 nov. (laatste ongi) door…keek ineens op het bord of dat wel klopte…dat bleek 20 nov. te zijn…was dus al bijna 34 dagen verder…kortom…overtijd!

Heb geloof ik 2 dagen later pas een test gedaan…dat ik zwanger was,dat wist ik al…maar i.v.m. kerst/ oud/nieuw wilde ik het even zeker weten.



Later bij de echo bleek ook dat ik al iets verder was. Ook meer richting begin/half december dus.

@Noor82 wrote:

Nee! Ik dacht het elke maand opnieuw te ‘voelen’, behalve de maand dat het raak was :smiley:




dat had ik ook!!

NOPE. Echt he-le-maal niks.



Ik heb zelfs getest juist omdát ik zeker dacht te weten dat ik toch niet zwanger was, en zo kwam het dat ik op maandagmiddag in mijn eentje met een positieve test zat :roll:



Het ‘klussen’ was volgens mij helemaal niet op het goede moment gelukt en ik had een test gekocht op de dag dat ik ongesteld moest worden. Dan zou die negatief zijn en hoefde ik niet te wachten tot het doorbrak. Ik zou de test dan weggooien en geen haan die ernaar kraaide.



Vlek voordat ik de test deed stond ik in de hal en vroeg ik mezelf nou af of ik me à nders zou voelen, de keer dat de test positief zou zijn (Echt hilarisch, achteraf).



Dus ik deed de test en PATS binnen 2 sec stond ie daar, knalblauw. Ik: “Oh, de test gaat werken, ik leg hem weg” nog steeds volledig overtuigd dat hij negatief zou zijn.



Ik weggelopen en 2 min later gaan kijken. De streep stond er nog steeds, nog steeds even blauw. Daar sta je dan, in je eentje op maandagmiddag om 14.00.



:lol:

Bij de eerste waren we bewust bezig met zwanger worden. Ik liep in de supermarkt en moest nog tampons hebben voor als ik ongesteld zou worden maar zei tegen mijn man terwijl ik ze in de boodschappenwagen legde dat ik ze niet meer nodig zou hebben en dat klopte



Bij de tweede was het niet gepland maar ik wist meteen dat ik zwanger was, het was precies de juiste tijd van de maand. Ik deed 1 dag voor mijn NOD een test en die was negatief de volgende dag deden we boodschappen en zagen we de verloskundige. Ik zei dat het een teken was en de dag erna heb ik getest en die was positief

Bij Kaylee wist ik niet dat ik zwanger was… daar kwam ik pas achter toen ik 8 weken zwanger was en ik het wel erg lang vond duren voor ik een keertje ongesteld werd (we waren wel bezig, maar ik ben erg onregelmatig ongesteld, kan zo twee maanden duren).

Dat ze een meisje was wist ik wel zeker, niemand had me wat anders kunnen wijsmaken :mrgreen:



Bij Jayden had ik wel het gevoel dat het raak was. En sydney ook, want die zei opeens op een avond spontaan “volgens mij is het deze keer gelukt”. Een week later kon ik testen en was het dus idd zo.

Ik had bij Jayden een lichte neiging naar “het is een jongetje”, maar niet die zekerheid van toen bij Kaylee.

Bij Bo had ik wel een zwaar vermoeden door allerlei lichamelijke reacties.



Bij de 2e zw (eingide in een mk) voelde ik niets. Heb die 9 weken ook helemaal geen kwaaltjes gehad, niks nada noppes.



Bij de zs van Nikkie waren we helemaal niet bezig met zwanger worden, ik was de mk nog aan het verwerken. Maar daar trok Nikkie zich bar weinig van aan. Ik was wel onwijs moe, maar het kwartje wilde maar niet vallen :wink: Ik heb een ietwat onregelmatige cyclus die ik toendertijd ook helemaal niet bijhield, dus ik had geen idee wanneer ik ongi moest gaan worden. Ws. was ik al ruim een week overtijd toen ik ineens bedacht dat ik mischien al wel ongi had moeten worden? Na de test viel het kwartje…ein-du-luk :mrgreen:

Ik heb het wel gevoeld. Terug denkend betekent dat dat ik al een keer eerder zwanger ben geweest, want dat gevoel heb ik 2x gehad.



Ik heb de innesteling namelijk gevoeld. Ik was dan ook erg verbaasd dat ik toch bruinverlies kreeg. Gelukkig hield dat na 2 dagen op en de dag daarna begon het overgeven. Toen was het toch wel al vrij zeker.



In die 4 jaar dat we bezig waren heb ik natuurlijk wel vaker gedacht dat ik zwanger was, maar dat was dan omdat mijn cyclus ineens weer langer was. Bij de keer dat het echt raak was voelde alles anders. Dat was bij de 3e IVF poging. Ik heb bij de 1e IVF poging hetzelfde gevoeld. Waarschijnlijk is het toen dus ook in eerste instantie wel ingenesteld, maar heeft het zich weer bedacht.

Mijn man wist t elke x als eerste

haha die zei voor de nod…nou je hoeft geen test te halen hoor :mrgreen:

Ik wist het voordat ik ging testen (manlief wilde liever een weekje wachten met testen, anders raakte ik teleurgesteld als het niet zo was), maar ik wist het zeker!! 24/7 misselijk en enorm moe!

@mamaelise wrote:

Mijn man wist t elke x als eerste

haha die zei voor de nod…nou je hoeft geen test te halen hoor :mrgreen:




Manlief zei hier de laatste keer… nou je bent niet chagrijnig, dus je wordt vast niet ongesteld. En ik ben altijd het zonnetje in huis :liar:

(inmiddels vindt hij die 2 dagen chagrijnen rond menstruatie peanuts… heb er nu namelijk ook zwanger last van… en hij nog meer :oops: ).

op t moment van testen wist ik het wel een btje, want ik was al een tijdje over tijd en zo extreem moe…maar ik geloofde mezelf niet…dus hoopte ik dat ik het wist…maar eigenlijk voelde ik niet zoveel bijzonders hoor…pas op het moment van testen had ik echt het idee van ja…het is echt zo… :inlove:



hopelijk komt de 2e ook snel…ben benieuwd of ik het nu ga voelen… :slight_smile:

Het is heel raar. Bij de eerste had ik geen enkel idee. Heb de eerste drie maanden geen kwaaltjes gehad en voelde me ook niet zwanger. Ik had een test gedaan dus het is dat ik wist dat ik zwanger was…



Nu had ik een week na mij eisprong al opgeblazen gevoel, winderigheid en krampen. Normaal heb ik dat nooit. Ook last van misselijkheid en het gevoel een krop in mijn keel te hebben. Nu ben ik echt nooit misselijk dus dat was voor mij eigenlijk wel het sein dat ik zwanger was. Gepaard met de krampen en de moeheid was de test eigenlijk alleen nog een bevestiging. Mijn lichaam voelde gewoon zo anders dan anders!

:stuck_out_tongue:

hihi leuk topic.



Ik wist van mijn eerste dat ik zwanger was… Ik had namelijk een droom gehad waarin ik met een zwangerschap test in mijn handen stond.

Dus de dag erna gewoon een test gehaald. En heel nonchalant die test gedaan…

En positief.



Bij deze had ik dezelfde droom gehad en 3 dagen voor mijn NOD getest ( zij het een hele lichte streep ) maar wel positief!



Bij mijn eerste wist ik ook dat ik een knul kreeg… NU heb ik geen flauw idee… :smiley:



Mijn vader wist overigens al dat ik bevalllen was zonder dat hij een melding had gekregen.

Hij zat op het booreiland en wij konden hem niet bereiken…

Maar de volgende dag belde hij mij al om ons te feliciteren :inlove:

Bij Riley had ik het gevoel zwanger te zijn, alleen de test zou het nog moeten bevestigen (voor Roy).

Bij deze zwangerschap, verbaas ik me de dag van vandaag nog ,dat ik zwanger ben.

:lol:

@Sweet-Love wrote:

Bij Riley had ik het gevoel zwanger te zijn, alleen de test zou het nog moeten bevestigen (voor Roy).

Bij deze zwangerschap, verbaas ik me de dag van vandaag nog ,dat ik zwanger ben.

:lol:




Volgens mij ben je zwanger 8) je heb 2wkn geleden ook gereageerd in dit topic :mrgreen: :wink:



edit: dan ook meteen maar mijn antwoord:

Ja, ik wist het direct nadat de zwangerschapstest een + aangaf :wink: Was natuurlijk ook niet bezig en die vreslijke verkoudheid hield iets te lang aan naar mijn zin. Voor de zekerheid dus maar een testje gedaan, met in de veronderstelling dat direct daarna mijn ongi wel zou komen. Die kwam een jaar later weer :angel:

@crazymom wrote:

@Sweet-Love wrote:
Bij Riley had ik het gevoel zwanger te zijn, alleen de test zou het nog moeten bevestigen (voor Roy).

Bij deze zwangerschap, verbaas ik me de dag van vandaag nog ,dat ik zwanger ben.

:lol:




Volgens mij ben je zwanger 8) je heb 2wkn geleden ook gereageerd in dit topic :mrgreen: :wink:

:lol: :lol: :lol:

Bij de 1e had ik geen idee nu bij de 2e zwangerschap had ik wel mijn vermoedens dat ik zwanger was…

@Noor82 wrote:

Nee! Ik dacht het elke maand opnieuw te ‘voelen’, behalve de maand dat het raak was :smiley:


Hier idem haha!

breek ff in



meiden,



ik wil graag jullie hulp vragen bij de volgende poll :oops:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=92861



sorry voor het storen :oops: :oops: :oops:



iig bedankt voor een momentje van jullie tijd :-*



breekt weer uit

hier dus vorige week getest en zwanger :inlove: :inlove: ik had nu niet het gevoel dat ik echt zwanger kon zijn…manlief zei voor de grap, deze maand is het raak 8) , maar hij gelooft het nu niet :roll: :lol: haha…



wel had ik 1x verschrikkelijk krampen, 2 weken geleden…dus verwachtte ik mn ongie…en die kwam er niet…toen had ik het gevoel dat er iets gaande moest zijn…maar niet dat ik echt zwanger zou zijn…apart dus :slight_smile: