wist jij het?

Je hoort vaak: ik wist direct dat het goed zat. Of: ik voelde direct dat ik zwanger was. Ik wist het al voordat ik uberhaupt een test kon doen, van dat soort uitspraken



Hebben jullie dat gevoel ook (gehad) toen je bezig was met zwanger worden?

Nee! Ik dacht het elke maand opnieuw te ‘voelen’, behalve de maand dat het raak was :smiley:

Ik wist het bij alle 4 mijn zwangerschappen meteen. (nu was ik wel elke keer snel zwanger), maar ik voelde alle keren vlak na mijn eisprong een enorme pijnscheut onder in mijn buik, wat ik anders nooit had.

En ik voelde ook dat mijn eerste zwangerschap niet goed zat, had er geen goed gevoel bij, wat ik bij de andere 3 wel had.

Ik was een week of 7,5 zwanger toen ik er achter kwam, dus nee. :wink:

Bij de eerste Ja, nu… niet echt.

Ja ik wist het zeker.

Bij deze zw.schap zelfs ruim voor mijn NOD, bij de andere zw.schappen vlak voor/rond NOD dat ik het gewoon wist en de test als bevestiging deed (bij de 2e nog meer om mijn man te overtuigen dan mijzelf, volgens hem wou ik gewoon heel graag en volgens mij was het ‘gewoon’ zo :mrgreen: ik had gelijk :lol: ).



3e zw.schap is helaas verkeerd afgelopen (missed abortion) en dit heb ik niet aan voelen komen. Wel een keertje gezegd ‘garanties zijn er natuurlijk niet, kijk naar de buren, daar ging de 3e zw.schap mis’. Maar ik voelde me zwanger en het was dan ook echt schrikken bij de termijnecho dat daar een bewegingsloos kindje lag :cry:



Ik ben toen direct weer zwanger geworden en zelf had ik eerst het gevoel zwanger te zijn, maar de testen bleven negatief. Op bepaald moment naar de gyn voor nacontrole, nou ik was in elk geval niet zwanger, zou wel ongesteld worden in de weken erna.

Als ik teruglees wat ik in die tijd heb geschreven heb ik het in mijn achterhoofd wel geweten, maar wou ik er niet aan, want zowel de testen als de echo zeiden dat het niet zo was immers (na die echo niet meer getest)… 3 week later weer bij de gyn was er een ukje van bijna 8 week te zien :inlove:



Deze zw.schap voelde ik het dus vrij vroeg… lag op een gegeven moment in bad en had zoiets: ik ben zwanger, het gaat goed en het is een meisje.



Zwanger ben ik idd, tot nog toe gaat het helemaal goed en tja dat meisje… dat moeten we nog maar zien natuurlijk :lol:

nope :slight_smile:

Ja, ik “wist” bij mijn MK dat het niet goed zat en met de andere 2 zwangerschappen dat het wel goed zat.



Tevens had ik bij beide zwangerschappen een sterk gevoel bij het geslacht en dat had ik ook juist :wink:



Ook “voelde” ik bij Tes al voor de test dat ik zwanger was. Bij Mik ook, maar dat had ik toen elke maand :wink:

Ja ik wist voor dat ik de test deed dat ik zwanger was… Ook dat het een jongen was…

@Sennapen wrote:

Ja ik wist voor dat ik de test deed dat ik zwanger was… Ook dat het een jongen was…




tssss en dan ons gewoon in het onzekere laten… (ik was er heilig van overtuigd dat jij een meid zou krijgen namelijk :lol: ).

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:
Ja ik wist voor dat ik de test deed dat ik zwanger was… Ook dat het een jongen was…




tssss en dan ons gewoon in het onzekere laten… (ik was er heilig van overtuigd dat jij een meid zou krijgen namelijk :lol: ).




Whaha, ja maar dat gevoel heb ik altijd gehad dat het een jongen werd en bij de 20 weken echo werd het bevestigd :P… Was een verassing voor alle andere mensen :angel: , is toch leuk :P!

Waren trouwens veel die d88 dat ik een meisje zou krijgen :lol:

Bij de eerste zwangerschap wist ik het niet, maar deed een test op mijn NOD. Ik had een voorgevoel dat het een jongen zou zijn, dat het in stuit zou liggen en dat ik de 40 weken niet zou halen en ik had gelijk :shock: .



Bij de tweede zwangerschap wist ik het nog voor mijn NOD. Ik had pijn aan mijn schaambeen en dat had ik alleen tijdens mijn vorige zwangerschap. Ook deze zwangerschap zijn mijn voorgevoelens uitgekomen: een jongen en langer dan 40 weken doorlopen.

Wij waren er helemaal niet mee bezig, het was een ongelukje, en ja ik wist een week na het ongelukje dat ik zwanger was, heb dan ook met 3 weken en 2 dagen al positief getest.

Ik voelde me 4 keer heel erg zwanger en dat wist ik gewoon iedere keer héél erg zeker, nog voor ik een zwangerschapstest deed :thumbup: .

Is wel zo makkelijk natuurlijk! :wink:

ik d8 dat ik het niet wist voor ik ging testen,

maar daarna altijd zon gevoel gehad dat ik het gewoon wist, en ik weet ook dat alles gewoon goed is

en natuurlijk een gevoel van wat het word :inlove: maar dat weten we 6 september of ik gelijk heb :stuck_out_tongue:

en ik ga lekker niks zeggen :wink:



alleen de laatste paar dagen twijfel ik, maar dat kunnen ook gewoon de hormonen zijn :wink:

Ik voelde me ook zwanger en had gelijk, maar het was ook in de eerste ronde raak. Weet dus niet of ik me ook zo had gevoeld als ik niet zwanger was geweest :think: Beetje vaag maar weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven :mrgreen: .



Was er wel heilig van overtuigd dat het een jongetje was… :lol:

@Tinkerbell wrote:

Ik voelde me ook zwanger en had gelijk, maar het was ook in de eerste ronde raak. Weet dus niet of ik me ook zo had gevoeld als ik niet zwanger was geweest :think: Beetje vaag maar weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven :mrgreen: .



Was er wel heilig van overtuigd dat het een jongetje was… :lol:




Dat had ik ook precies hetzelfde bij nummer 1; eerste ronde raak en ik voelde me ook vanaf de conceptie zwanger. Ook het gevoel van een zoon en dat klopte dus :mrgreen:

Elke maand dacht ik zwanger te zijn en in de maand dat ik juist niks voelde was ik zwanger.

En ik was er zeker van dat het een jongen was, ook al fout…

Mijn gevoel vertrouw ik dus niet meer :smiley:

bij beide het gevoel dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn…



bij beide gewacht tot NOD :mrgreen:



bij beide was mijn voorgevoel qua geslacht ook juist :inlove:

Nee ik had geen idee dat het deze keer raak zou zijn.