Wist jij dat als je de laatste cijfers van je geboortejaar en de leeftijd die je dit jaar wordt bij elkaar optelt, de uitkomst 111 is? Dit is bij iedereen zo.
Nee, nooit over nagedacht.
Voor volgend jaar geld dan 112 natuurlijk.
Geldt niet voor iedereen, als je na 2000 geborden bent is die som al anders natuurlijk.
ja gek het klopt en bij onze beide kindjes is de uitkomst 11 :?
@D. wrote:
Geldt niet voor iedereen, als je na 2000 geborden bent is die som al anders natuurlijk.![]()
ja, dan is de uitkomst altijd 11

En dat is heel logisch want het is het jaar 2011 8)
Dus ik denk dat iedereen dit wel wist, want hoevaak reken je het niet andersom uit: Iemand is geboren in 1977, het gat tussen 1977 en 2011 is dan 34 dus die persoon is 34 :mrgreen:
@WoLa wrote:
En dat is heel logisch want het is het jaar 2011 8)
Dus ik denk dat iedereen dit wel wist, want hoevaak reken je het niet andersom uit: Iemand is geboren in 1977, het gat tussen 1977 en 2011 is dan 34 dus die persoon is 34 :mrgreen:
Dat is ook gewoon heel erg logisch natuurlijk :lol: :lol:
Soms kan je het je zelf zo moeilijk maken, terwijl het antwoord gewoon voor je neus ligt.
Ja maar dan is dit toch geen handig truukje of weetje of een bijzondere feit
Is gewoon een simpele optelsom.
ja dat wel, maar bij mij drong het niet meteen door.
Ik stond toen ik het voor t eerst hoorde echt even verbaasd.
Dacht echt zo van, hoe kan dit?
Maar het is logisch, maar ik vond het wel grappig.
Ik heb serieus een aantal keer zitten rekenen met verschillende data en leeftijden in mijn omgeving en het klopte elke keer
Als ik dan logisch na ga denken (wat even duurt zo in de avond ;)) is het opeens heel logisch eigenlijk.
Wel grappig idd…
Wat apart en het klopt ook nog…