Wist je dat...

… je na je bevalling je bevallingsverslag kan op vragen bij het ziekenhuis.

Ik heb het een á twee weken later telefonisch gevraagd en kreeg het opgestuurd. Is best leuk om te bewaren en eens na te lezen…

@Anita-1982 wrote:

… je na je bevalling je bevallingsverslag kan op vragen bij het ziekenhuis.

Ik heb het een á twee weken later telefonisch gevraagd en kreeg het opgestuurd. Is best leuk om te bewaren en eens na te lezen…

Bij de 2e en 3e was de VK erbij, dus die verslagen heb ik al.

Wil nog altijd het verslag van de oudste opvragen bij het zhuis, maar vraag me af of dat inmiddels niet te laat is bijna 6,5 jaar na dato :think:

Toevallig laatst de verslagen van 2 & 3 eens doorgelezen.

Volgens mij verwijnt alles in t grote archief en zou t na al die tijd nog opvraagbaar moeten zijn.

goh … dat is leuk zeg! Lijkt me leuk om te hebben!

Wat staat er in?

Is dat hoelaat geboren, hoe enz…? (met of zonder hulp)

hoelang vanaf gebroken vliezen enzo>?

nou dat wil ik ook wel weten…ga het iig bij mijn vk navragen…mijn bevalling was niet je van het zeg maar…dus ik wil graag weten wat er precies mis is gegaan… :think:

@Sweet-Love wrote:

Wat staat er in?

In de 2 die ik heb van de VK staat eigenlijk ‘alles’ vanaf het telefoontje tot aan de geboorte. Dus waarom ik belde (hoe vaak weeen, hoe lang etc, algeheel gevoel) tot de nageboorte en de hoeveelheid bloedverlies en eventueel hechtingen.

Bij de oudste heb ik het verslag tot ik overgedragen ben aan het zhuis/de gyn wel. Dat is al meer dan een half a 4jte met alleen mijn klachten en dan nog het besluit tot overdacht en de opname in het zhuis.

Ik heb wel een bevallingsverslag mee naar huis gekregen van de gyn. Daar stond in hoe laat ik volledige ontsluiting had, hoe lang de persfase duurde etc. Bedoel je dat?

Ik dacht eigenlijk dat het standaard meegegeven werd, voor de VK of kraamzorg… :think:

@Sweet-Love wrote:

Wat staat er in?

Alles staat er in.

Bij mij staan de data en tijden van de keren dat ik naar het zkh moest i.v.m. angst voor vroeggeboorte en de blaasontstekingen waardoor ik buikpijnen kreeg.

En ook de dag voor de bevalling moest ik naar het zkh omdat ik geen leven meer voelde.

En dan tijdens de opname, hoelaat ik belde, hoelaat ik binnenkwam, wanneer er hulp werd geboden en hoelaat ze de controle’s deden.

En uiteindelijk op pagina 4 dat onze kleine schatje geboren werd!

Echt wel leuk om na te kunnen lezen!

@Pé wrote:

Ik heb wel een bevallingsverslag mee naar huis gekregen van de gyn. Daar stond in hoe laat ik volledige ontsluiting had, hoe lang de persfase duurde etc. Bedoel je dat?

Ik dacht eigenlijk dat het standaard meegegeven werd, voor de VK of kraamzorg… :think:

Niet standaard, soms/vaak moet je er om vragen

De VK krijgen het automatisch toegestuurd.

Bevallingsverslag was bij mij niet veel bijzonders.

5 regels vanaf telefoontje tot aan geboorte, heel beknopt.

Ik heb dus alleen waar in staat hoelang de bevalling duurde enzovoorts.

Ga dat andere maar is opvragen…

Ik heb een soort van papier met een tabel erop met het verloop van de ontsluiting (met leuk, superstijl lijntje :mrgreen: )

Ik kreeg zonder er om te vragen allemaal kopietjes mee direct na de bevalling, voor de vk/kraamzorg werd gezegd. Zat ook een stukje CTG bij.

Best grappig… In mijn beleving had het een kleine eeuwigheid geduurd voor ze eens met die pethidine aan kwamen zetten, in werkelijkheid blijkt het een paar minuten geweest te zijn :mrgreen:

ik kreeg ze niet mee…

was een persoonlijk dosier, die kon ik alleen schriftelijk opvragen

en dan moest ik er ook nog voor betalen…

tja ben gekke lotje niet.

dus hebben we gevraagd of we het dan iig wel in het zkh mochten lezen…

dat mocht…dus gelijk foto’s van gemaakt :mrgreen:

dat was bij Dave

bij Jade hebben we gewoon toen de pc aan stond een foto ervan gemaakt. daar stond het verslag op…

de zuster was er wederom niet blij mee :mrgreen:

ach ze moeten niet moeilijk doen, het gaat over mij en mijn kind, niet over een vreemde :hand:

Wij hebben een uitdraai meegekregen van de computer op de verloskamer. Daarop staat alles wat ze geregistreerd hebben. Idd vreemd om te zien hoe de tijd echt verlopen is. In mijn herinnering haal ik van alles door elkaar en lijken dingen korter/langer geduurd te hebben dan dat het werkelijk was.

Je kunt ook je hele medisch dossier van de zs opvragen (met alle echo’s, CTG’s, bloeduitslagen, etc), maar dat moet ik nog steeds doen. Maar goed, dat is vooral interessant bij een medische zs/bevalling.

Wist je trouwens ook dat je via je ziektekostenverzekering op kunt vragen wat je zs zoal gekost heeft? Wel minimaal een half jaar na dato; eerder zijn de gegevens niet bekend. Is wel goed voor je bewustzijn tav verzekering/werkelijke kosten :wink: Moet ik ook nog even achteraan bellen. Ben wel benieuwd wat mijn opname vorig jaar gekost heeft…

Ik wil ook mijn medische dossier op vragen van 3 jaar rond hobbelen op de afdeilng gyn

Hoe doe je dat?

Gewoon bij je volgende controle aan de gyn vragen of even bellen met het secretariaat. Je moet er wel wat voor betalen (bij het UMCG tenminste).

mijn bevallingsverslag van de laatste bestaat uit 4 regels…

3.05 denkt dat ze weeen heeft. 3.20 belt terug waar blijf je, vliezen gebroken 3.25 ben binnen. 3.30 kind geboren. 3.35 placenta 10/10/10 200ml bloedverlies, geen zichtbare afwijkingen, borstvoeding, vit k.

Bijna alleen moeten doen.

niet spectaculair dus hihihihi…

grts patricia