Heb even een vraagje.
Bij Noah op school hebben ze binnenkort een dans uitvoering. Echt hartstikke leuk. Ouders mogen ook komen kijken e.d.
Normaal moet Noah de donderdag de hele dag naar school en de vrijdagmiddag is hij vrij. Nu gooien ze het gewoon om. Donderdag middag vrij en de vrijdagmiddag dus gewoon les, omdat ze de uitvoering hebben.
Wij hebben die middag en avond een bruiloft erg ver uit de richting dus hadden met mijn ouders afgesproken dat we Noah uit school zouden halen en dan direkt door zouden rijden, omdat de kinderen daar dan zouden blijven.
De kinderen hoeven niet mee naar de bruiloft, maar stel dat dit wel het geval was geweest. Hoe werkt zoiets dan? Mag de school zomaar eisen dat je kind aanwezig is terwijl het geen normale les-uren zijn?
Wij hebben het nu zo opgelost dat mijn ouders gewoon hier komen en dan kan alles gewoon lekker doorgaan enzo, maar anders hadden we denk ik toch echt een probleem gehad.
Kijk ik was er nooit moeilijk over gaan doen bij de school, maar ben wel benieuwd wat de regels zijn op dat gebied i.v.m. de leerplichtwet.
Groetjes Gismo
school is vrij de uren in te delen dacht ik, als het maar wel het aantal verplichte uren zijn…
uren omwisselen gebeurd niet zo snel denk ik, meestal proberen ze dit soort dingen wel te plannen in het normale lesrooster is mijn ervaring.
Anders kan je altijd nog vrij vragen voor de kinderen met een verlof formulier bij bijzondere dingen enzo…
Ja Heleen, ik denk ook dat het uiteindelijk niet echt een probleem geweest zou zijn hoor, maar toen ik de nieuwsbrief las had ik even zoiets van oh hoe gaan we dat nu weer allemaal regelen…
Mijn ouders passen altijd de vrijdag op op mijn jongste en de 2 jongens van mijn zus dus ja eigenlijk konden ze deze kant niet opkomen. We wonen n.l. niet in dezelfde plaats. Zuslief heeft geregeld dat haar jongens naar haar schoonouders gaan die dag dus konden mijn ouders hierheen komen.
Maar ik wil Noah zulke dingen echt niet onthouden dus ja ik probeer dan gewoon alles zo te regelen dat het voor hem het leukste is zeg maar.
Maar ik vind het wel apart dat school die dagen zeg maar zo mag omgooien!