Sinds de klokken een uur terug zijn gezet is onze dochter van bijna 11 maanden vooral 's ochtends wat van slag. Normaal gesproken werd ze om een uur of half 7 / 7 uur wakker, maar nu opeens half 6 / 6 uur (dus echt een uur eerder) en vanochtend zelfs kwart over 5. De eerste ochtend haalde ik haar uit bed om bij ons een beetje verder te doezelen (snapte het toen ook wel aangezien de klokken net terug gezet waren!), maar het is nu dagelijks dat ze als ze wakker is meteen gaat piepen en eruit wil. Bij ons in bed wil ze wel slapen maar kan haar draai niet vinden (wij dus ook niet!) en is ze erg onrustig. Kan ik haar dan beter in haar eigen bedje laten liggen en het piepen maar negeren? Went ze er zo aan dat ik haar meteen uit bed haal?
Ik hoop dat iemand een tip heeft, de dag begint anders wel erg vroeg!
hier ook een dochter die er een beetje van van slag is … vandaag de eerste dag dat het lijkt of ze het weer gewend is :think:
alex is ook wat van slag… eerst wakker tussen 7 en 8, dat is nu tussen 6 en 7 geworden
Als ze een beetje piept zou ik haar denk ik in haar eigen bedje laten liggen. en bij huilen eruit halen.
Hier ook…Draaien begint om 6.00 en half 7 moet ik er toch uit. Hij slaapt de halve nacht zowiezobij mij, ik heb daar zelf geen problemen mee, advies kan ik je verder niet geven op dat gebied.
Ik heb begrepen dat het een week duurt minimaal voordat ze echt weer in hun ritme zijn. Hieke heeft vooral moeite met de avonden. Die ligt tegenwoordig om 6 / half 7 uur in bed… :shifty: (was eerst half 8 )
Bas ook last van de omschakeling, gelukkig gaat hij na het geven van een speen nog even slapen, al varieert dat ook van een half uur tot zelf nog 2 uur.
Wij nemen bewust Bas niet mee in bed, want dat is wat hij het liefst zou willen. Hij ligt dan wat te draaien en wij (nou ja ik, malief slaap gewoon weer aan :roll: ) blijven wakker.
Evelien heeft alleen zondag last gehad van de wisseling van de wintertijd. Ze heeft het ritme alweer helemaal te pakken. Ze is zondag om 8.30 uur wakker geworden en toen hebben we haar schema direct aangepast op de nieuwe tijd. Dus eigenlijk was ze om 7.30 wakker.
Hier valt het met de kinderen wel mee. Maar voor mij duurt het zelf ruim een week voor ik ben omgeschakeld. Uiteindelijk komt het goed, maar ondertussen is het even niet fijn. Mij lukt het aanpassen door de etenstijden, dan gaat het slapen op een gegeven moment wel mee. Hopelijk is het met je dochtertje ook zo.
Verschrikkelijk die wintertijd. Mees van slag. Ik aan het snotteren (maar da’s geloof ik een algehele winterdip ) Mees sliep altijd door van zeven tot zeven, maar vanaf zaterdag wordt hij standaard om half zes wakker. Gek genoeg zou dit in oude tijd half zeven zijn en voorheen lag hij dan nog lekker te tukken. Ik begreep ook dat het zeker een tot twee weken kan duren voordat ze weer het ritme te pakken hebben. We geven hem nu een schone luier en een klein beetje te drinken met alle lichten uit. Daarna laat ik hem tot zeven uur liggen. Het werkt nu wel wat beter, maar hij wordt nog steeds om klokslag half zes wakker. Overdag heeft hij trouwens wel weer zijn gewone ritme en slaapt hij zelfs vaak bij.
Wat ook vreemd is, is dat hij toen we op vakantie naar Tenerife gingen nergens last van had… Hopelijk is het gespook volgende week verleden tijd.
Succes aan iedereen!