Wintersport

Na weer een kerst met veeel eten en weinig bewegen, hebben we besloten volgend jaar lekker op wintersport te gaan. Ik zit nu een beetje te kijken hoe en wat - je kunt er maar op tijd bij zijn he :slight_smile: -, maar zie nu al door de bomen het bos niet meer. Misschien heeft hier iemand de gouden tip!? We zoeken een apartement met twee slaapkamers, een keukentje en een zitgedeelte. Een zwembadje in de buurt zou top zijn. We willen liefst niet hoeven autorijden naar de pistes. Land maakt niet uit (Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk). Helemaal leuk zou een huis of complex zijn met drie van zulke apartemenenten, zodat opa & oma plus mijn broer met zijn gezin ook mee kunnen.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Wij hebben vorig jaar geboekt bij frankrijkhuispuntennel. Was goed bevallen. In februari gaan we weer naar Frankrijk :lol:



Aparthotel Adler in Hinterglemm Oostenrijk is all inclusive en heeft een wellness gebeuren. Daar wil ik ook zeker nog een keer heen. :lol:

wij hebben de afgelopen twee jaar bij camelot geboekt. Die hebben in elke prijsklasse iets, maar vooral ook veel keus in grote huizen (dus als je met meerdere personen gaat). Wij zijn altijd tussen de 8 en 15 personen.

waar je goed op moet letten, vooral in Frankrijk, is dat ze de appartementen al gauw ruim genoeg vinden. Dus een appartement voor 8 personen is in ‘werkelijkheid/ onze standaard’ maar voor 6 personen geschikt. Zeker als er kinderen die wat speelruimte nodig hebben, meegaan.



daarvoor heb ik ook via internet geboekt, maar ik weet niet meer via welke site. Ooit een keer via kras, dat was ook wel goed. Ik vind de standaard qua accomodatie in oostenrijk echt veel beter dan in frankrijk. Alleen heb je in frankrijk vaker de luxe van de accomodaties op de skipiste, zwembad erbij, winkeltjes in de buurt. In oostenrijk moet je vaker de auto pakken, of de skibus.



het skigebied dat ik echt waanzinnig vond voor de kinderen was Serfaus/Fiss/Ladis, in oostenrijk. hele leuke kinderclub, vooral in Serfaus. Je kon als wandelaar ook in de cabine naar boven, incl. wandelwagen. Boven in het restaurant was een magnetron, verschoningsruimte etc. Echt super. Er was ook een echt leuk snowfunpark gedeelte, waar je in een rubberen band een parcours kon afleggen, er was een grote iglo en een slee-helling. En een heel gaaf rodelparcours naar beneden. Wij hebben er super veel lol gehad en gaan er zeker nog eens naar toe. skieen was trouwens ook heel erg goed :wink:

Enige nadeel was dat het behoorlijk aan de prijs is, zeker Serfaus.

Wij vertrekken zaterdagnacht naar Saalbach-Hinterglemm en gaan met 10 personen in dit huis: http://www.chaletsplus.com/NL/Winter/acc/315/AlpenResort%20Saalbach%20TopD2/3



De prijs valt reuze mee (voor zo’n groot appartement, het is nieuw (deze maand geopend), de piste ligt naast het complex. Ze hebben ook kleinere appartementen.

Ik kan je na volgende week vertellen hoe het was :slight_smile:

Lapland :inlove: (wij gaan weer naar Salla; piste op loopafstand en in je bungaloowtje een eigen sauna, keukentje en open haard. Ook veel te doen buiten het ski gebeuren om zoals rendier en husky tochten)

@Luna1 wrote:

Wij hebben vorig jaar geboekt bij frankrijkhuispuntennel. Was goed bevallen. In februari gaan we weer naar Frankrijk :lol:



Aparthotel Adler in Hinterglemm Oostenrijk is all inclusive en heeft een wellness gebeuren. Daar wil ik ook zeker nog een keer heen. :lol:






Ahhhh Luna, mag ik meeeee, ah toe, in je koffer???



Saalbach/Hinterglemm is leukkk (althans, ik was er in de zomer, TOEN was het al leuk)! Wij zaten in Ferienhaus Hasenau, NET iets boven Adler.

Kijk ook eens op bizztravel. Hele leuke goeie aanbiedingen incl skipas!

saalbach hinterglemm is idd leuk, ben er ook ooit in de zomer geweest. Maar ik vind het wel ver rijden voor een weekje wintersport :?

@Pumba wrote:

Wij vertrekken zaterdagnacht naar Saalbach-Hinterglemm en gaan met 10 personen in dit huis: http://www.chaletsplus.com/NL/Winter/acc/315/AlpenResort%20Saalbach%20TopD2/3



De prijs valt reuze mee (voor zo’n groot appartement, het is nieuw (deze maand geopend), de piste ligt naast het complex. Ze hebben ook kleinere appartementen.

Ik kan je na volgende week vertellen hoe het was :slight_smile:


Veel plezier! Laat je na volgende week weten hoe het was??

@M&J wrote:

Lapland :inlove: (wij gaan weer naar Salla; piste op loopafstand en in je bungaloowtje een eigen sauna, keukentje en open haard. Ook veel te doen buiten het ski gebeuren om zoals rendier en husky tochten)




Dat klinkt ook leuk zeg! Is er een site van???

@Kim3e wrote:

@Luna1 wrote:
Wij hebben vorig jaar geboekt bij frankrijkhuispuntennel. Was goed bevallen. In februari gaan we weer naar Frankrijk :lol:



Aparthotel Adler in Hinterglemm Oostenrijk is all inclusive en heeft een wellness gebeuren. Daar wil ik ook zeker nog een keer heen. :lol:






Ahhhh Luna, mag ik meeeee, ah toe, in je koffer???



Saalbach/Hinterglemm is leukkk (althans, ik was er in de zomer, TOEN was het al leuk)! Wij zaten in Ferienhaus Hasenau, NET iets boven Adler.




We hebben 10-persoonsapp., dus plaats genoeg :lol:

@Suuus wrote:

@Pumba wrote:
Wij vertrekken zaterdagnacht naar Saalbach-Hinterglemm en gaan met 10 personen in dit huis: http://www.chaletsplus.com/NL/Winter/acc/315/AlpenResort%20Saalbach%20TopD2/3



De prijs valt reuze mee (voor zo’n groot appartement, het is nieuw (deze maand geopend), de piste ligt naast het complex. Ze hebben ook kleinere appartementen.

Ik kan je na volgende week vertellen hoe het was :slight_smile:


Veel plezier! Laat je na volgende week weten hoe het was??




Jazeker! :smiley:

wij gaan over een weekje naar ellmau huis voor 20 personen 1tot 10 pers is een vast bedrag en dan van 11 tot 20 wordt het iets duurder. als je dan met 13 pers zou gaan is het wel weer gunstiger. als ik terug ben dan laat ik weten hoe het beviel



http://www.oad.nl/reis/94257/OOSTENRIJK/Skiwelt_Wilder_Kaiser/Ellmau.html?context=Wintersport_Oostenrijk&currentPage=1&currentRow=2&date=27-03-2010&duration=8&price=1288



alleen je moet er snel bij zijn hij is heel snel weg. en via organisatie

Het is hier super! Lekker luxe huisje mét internet :mrgreen: :wink: Je kunt hiernaast afdalen en zo naar het huisje lopen. De liften en de skischool zitten ook om de hoek. Het heet hier Vorderglemm, gem. Saalbach. We moesten wel met sneeuwkettingen omhoog rijden, wat best stijl was. Maar het is hier dus echt leuk :mrgreen:

@Suuus wrote:

@M&J wrote:
Lapland :inlove: (wij gaan weer naar Salla; piste op loopafstand en in je bungaloowtje een eigen sauna, keukentje en open haard. Ook veel te doen buiten het ski gebeuren om zoals rendier en husky tochten)




Dat klinkt ook leuk zeg! Is er een site van???



http://www.lapland.nl :wink:

Thuis blijven? Sneeuw genoeg :mrgreen:

,wij gaan ieder jaar naar schrocken (vlakbij Lech) naar Haus Dores :thumbup: heen met de skibus, maar je kuntaan einde van de dag terug skieen naar het appartement… ideaal…

@mama van Teun wrote:

saalbach hinterglemm is idd leuk, ben er ook ooit in de zomer geweest. Maar ik vind het wel ver rijden voor een weekje wintersport :?




Ja hier ga ik ook heen binnenkort! Maar ver valt wel mee vind ik. Ik weet niet waar je woont maar dit gebied is vrij gemiddeld wat afstand betreft.

@Suuus wrote:

Na weer een kerst met veeel eten en weinig bewegen, hebben we besloten volgend jaar lekker op wintersport te gaan. Ik zit nu een beetje te kijken hoe en wat - je kunt er maar op tijd bij zijn he :slight_smile: -, maar zie nu al door de bomen het bos niet meer. Misschien heeft hier iemand de gouden tip!? We zoeken een apartement met twee slaapkamers, een keukentje en een zitgedeelte. Een zwembadje in de buurt zou top zijn. We willen liefst niet hoeven autorijden naar de pistes. Land maakt niet uit (Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk). Helemaal leuk zou een huis of complex zijn met drie van zulke apartemenenten, zodat opa & oma plus mijn broer met zijn gezin ook mee kunnen.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?




mijn vriend gaat volgende week naar Solden in Oostenrijk op zoover geeft hij eenbehoorlijke boordeling als het om kinderen gaat.

Misschien moet je dat eens googelen.

@Danielle_M wrote:

@mama van Teun wrote:
saalbach hinterglemm is idd leuk, ben er ook ooit in de zomer geweest. Maar ik vind het wel ver rijden voor een weekje wintersport :?




Ja hier ga ik ook heen binnenkort! Maar ver valt wel mee vind ik. Ik weet niet waar je woont maar dit gebied is vrij gemiddeld wat afstand betreft.




Wij vonden het ook goed te doen hoor. De heenreis wel vrij lang overgedaan omdat het toen net dat slechte weer was met mist en sneeuw. Wij zijn 's nachts vertrokken zodat de kinderen sliepen en dat is echt heel goed gegaan.