Wintersport met kids in de kerstvakantie

Ja ik weet dat het nog mooi zomerweerbis, al valt hier wel een flinke bui af en toe, maar we zijn aan het kijken naar de wintersport.



Dit jaar moeten we helaas voor het eerst in de vakantie omdat onze zoon leerplichtig is. Dat zal dus gelijk een stuk duurder worden :frowning: wie oh wie heeft er een leuke tip voor ons.



We zijn al in val thorens, fugen, bad gastein, junkfrauregion geweest.



Het hoeft geen groot gebied te zijn, we zijn zelf blauwe en rode pistes gewend. Wel willen we graag ook een keer sleeen van de berg :smiley:



Wat is de beste vakanie? Kerstvakantie of voorjaar? We zullen sowieso erg aan de drukte moeten wennen denk ik :think:

Wij gaan ook in de kerstvakantie.



Info via PB :wink:

Uit ervaring denk ik dat als je niet gewend bent aan de drukte, je idd beter in de kerstvakantie kunt gaan. Veel gezinnen gaan dan niet omdat ze toch met kerst wat traditionele familie dingen doen. Maar hier op school gaat 90% van de wintersportende ouders in de voorjaarsvakantie… die meestal in februari valt…

Niemand tips???

Trafoi! Een heel klein plaatsje in Italie, sud Tirol. Ze spreken er duits. Leuk klein skigebied, goeie skischool.

Er vlak bij ligt een plaats met meer skimogelijkheden, maar voor kleine kinderen is Trafoi perfect.

Wij gaan altijd naar hotel Madatsch. Vorig jaar is het verbouwd en zo mooi geworden! Bella Vista is ook leuk, maar heeft geen zwembad. Hotel Post is niet aan te raden. Dat wisselt zo vaak van eigenaar en de ene is beter dan de andere. Kijk maar eens op trafoi.it

Met kerst is het wat kouder dan in februari. Daarom gaan wij in februari, maar kerst is daar wel erg leuk.

De keuken van Madatsch is trouwens waanzinnig goed!!! :drool:

haus Doris in schrocken is een echte aanrader… wij gaan elk jaar in de voorjaarsvakantie…bij het huis kun je lekker sleeen van een bergje af… het is lekker rustig gelegen…

Maar gaan jullir dan met de auto naar de skiliften? Of met de skibussen?

Dus niet de heen reis maar daar te plaatse?

wij gaan met de skibus naar boven, maar kunnen terug skieen naar het appartement :thumbup:

Dat klinkt leuk, maar oom de kids kunnen naar beneden skieen? Ze gaan wel pas voor het eerst lessen.



En zijn de bussen heel druk dan? Heb van die taferelen voor me dat de kids straks in de bus staan en wij erbuiten. :smiley:

Dat gedoe heb je in Trafoi niet. De eerste lessen zijn beneden en de kabelbaan is vanaf het hotel naar toe te skieeen. Zonder wachtrij naar boven en aan het eind van de dag via het bospad weer naar het hotel toe skieeen.

Dus geen gesjouw!!!