Winterjasje

Als het goed is wordt mijn meisje begin maart geboren :inlove: . Nu zit ik na te denken over een winterjasje.

Is een echte dikke jas in die tijd nog nodig? Ik heb even helemaal geen idee eerlijk gezegd. Je weet het maar nooit natuurlijk met dat weer hier.

En wat voor maat kan ik dan het beste kopen, 56??

ik zou voor van die echte kleine babytjes eigenlijk sowieso geen winterjasje kopen, al worden ze pal in de winter geboren. Het zit zo niet fijn voor zo’n kindje. Een lekkere babywrapper of hoe zo’n ding ook heet, is net zo warm en zit veeeel lekkerder.

voor in maart zou ik zowiezo geen winterjasje meer halen maar een jasje die wat dunner is. Dan een lekker dekentje en je kindje heeft het lekker warm.

Mischa is van November en had wel een winterjasje, echt super!

Veron is 10 maart 2006 geboren en ik weet nog goed dat het sneeuwde in mijn kraamtijd… De kraamverzorgster moest krabben…

Hier had ik wel een winterjasje gekocht en die heeft hij wel lang aangehad… Wel eentje van een zachte stof…

gr patricia

Lynn (je weet wel van wanneer ze is :wink: ) had wel een winterjas. Ze heeft 'm nog een hele tijd gedragen. Vooral in de draagzak en de maxi-cosi.

Je kan 'm zo overnemen als je wil :angel: het is maat 56 en heerlijk warm, zacht en soepel.

Hier ook geen fan van jasjes. ZE zitten er zo opgepropt in. Ik heb nu een vestje en dan in de wrapper van Lodger en ze is zo heerlijk warm.

Maar als je toch voor een jasje gaat zou ik geen 56 nemen, omdat er toch een shirt trui onderzit.

ik ben geen jasseenfreak …

benthe had gewoon een vestje … en dan een dikke deken erover …

Jimmy is op 18 maart geboren en toen was het 17 graden!! Daarna bleef het ook mooi weer dus ik heb nooit een winterjasje gebruikt/gekocht.

Nu voor Sanna heb ik er wel een aantal (4 maten hahaha) maar ze heeft tot nu toe alleen maar een vestje aangehad. Ligt toch lekker in de kinderwagen met een dekentje.

Ik had geen jasje…

Ik had een lodger wrapper :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Superdoek!

Lekker in de wagenbak erin :thumbup:

In de cosi had ik zo een zak dus daar ging ze zo in met een vestje aan en de zak helemaal dicht.

Winterjasje zijn zo :thumbdown: dat geprop en dan die armpjes door die mouwtjes :roll: nee niet mijn idee van even lekker de deur uit :lol:

Deze doek is het…

Veel plezier van gehad.

mmmm…lotte heeft soms een jasje aan en dan in de lodger (bunker)…das dan misschien te warm??

Hier ook in het begin veel in de lodger. Idd bij de kraamvisite, in de box en in de kinderwagenbak. Nu heeft ze een zacht vestje aan en dan onder een dikke deken. Ik ben ook niet zo’n winterjassen voorstander (bij baby’s he). Hooguit een zacht vestje.

Dietske hier ook met vest en dan onder dikke deken in de kinderwagenbak hoor, tis steenkoud! Maar is mss ook afhankelijk van hoe dik de lodger/deken en vestje is… :roll:

de mijne hier wordt ongeveer begin februari geboren en ik zat al een tijdje met dezelfde vraag!!

k bedacht dat ik maar een houtjetouwtje jas van fleece ga maken…

@dietske wrote:

mmmm…lotte heeft soms een jasje aan en dan in de lodger (bunker)…das dan misschien te warm??

Ik had er ook nog het dekbedje bij hoor in de kinderwagenbak…en voelde af en toe ff in haar nekje…gen heet/zweet nekje dan is het :thumbup:

nee zweten doet ze niet dus dat zit dan wel goed. Ze is ook wel een koukleumpje…

Bedankt voor de antwoorden.

Ik denk dat ik idd eens speuren voor zo’n lodger ding. :think: Is op zich wel heel handig. En zo’n pak in zijn geheel voor in de maxi cosi heb ik nog liggen. Ik vind jasjes ook maar ondingen als ze nog zo klein zijn, ik had bij Max een jasje en toen brak me vaak het zweet uit als ik hem daarin moest wurmen. :?

bij de pr*natal hebben ze ook zo’n soort wikkeldoeken, maar dan veel goedkoper. Die past ook in de maxi-cosi.

Ik had er voor Quinten ook eentje.

Claudje, ik weet niet waar je woont in Limburg, maar ik woon in Venlo en hier bij de Bijenkorf outlet zijn die Lodger Wrappers in de uitverkoop. Van ongeveer 65 euro nu voor 35…helemaal :thumbup:

alleen jammer dat Stijn al zo groot is, ik had zelf ook graag zo’n ding gehad (maar natuurlijk nog nooit van gehoord :roll: )

Ik woon in Geleen dus dat is toch nog een behoorlijk eind rijden alleen voor zo’n ding…Maar bedankt voor het meedenken! :-*