Onze dochter is van maart, dus ik had toen alleen een wat dikker vestje en een wrapper. Deze puk is van november en als dat vestje te klein wordt is het midden winter. Ik twijfel gruwelijk of ik een winterjasje zal kopen. Als het echt zo’n winter wordt als afgelopen jaar lijkt me dat wel handig.
Wat hadden jullie? En welke maat? Ik denk een 62, omdat dat vestje 50/56 is…
Ik had een wat dikker katoenen winterjasje die ik 6 weken heb gebruikt, maat 56. Daarna hetzelfde jasje in maat 62. Veel plezier van gehad (en gewoon bij Zeeman gekocht).
Isa is van 1 december, ik had een unisex jasje van de prenatal maat 62 (wij wisten niet of we een zoon of dochter zouden krijgen).
In het begin was het net een jurk :mrgreen: , maar dat zag je toch niet in de kinderwagen met dekentje of maxicosi met voetenzak 8)
Ik had een jasje maat 56 maar nooit gebruikt want als we naar buiten gingen was een dik vest in de kinderwagen makkelijker en ik had een lekkere hoge voetenzak in de maxi cosy. Winterjas hier dus pas gebruikt vanaf maat 62 en toen was het febr/maart volgens mij.
ik zou lekker voor een skipakje :inlove: gaan heerlijk warm en zo lief voor de kleintjes in de winter. onze jongste is van okt en voor de winter hadden wij jasjes vestje skipak en voor echt hele koude dagen de bunker van lodger in de maxi cosi
Hier 2 novemberkindjes en voor beiden (hetzelfde :inlove: ) winterjasje gebruikt, maatje 62. Wel ruim in het begin maar ze hebbenhet er beiden de hele winter mee gedaan.
Jasmijn is van half Oktober en een winterjas was echt te warm, ik deed haar gewoon een lekker dikker vestje aan.
Ja hier ook vestjes. Hij had van 1 oma een leuk Espritjasje gekregen, jammergenoeg bijna nooit aangehad .
Hij heeft voornamlijk met een vestje aan in de Wallaboo-voetenzak gelegen (maxicosi), want daarin is een jas niet nodig. Of in de wandelwagen in een lekkere winterslaapzak met muts op en wanten aan :inlove: .
floris is van okt en hier hebben we pas een winterjasje gekocht toen hij ruim 3 maand was…daarvoor heb ik hem altijd in een lekker warm ski pakje gestopt en het staat ook nog eens mega schattig
Ik heb een winterjasje maat 56 (Koen was nogal klein) gekocht en de hele winter plzier van gehad (hij is van eind okt.)
Mijn man vond het trouwens maar niets om die kleine armpjes in de mouwtjes te frunniken, maar ja…
Hier ook maat 62 gebruikt
Ik had er meerdere omdat ik heel veel kleding heb gekregen haha
Zou geen winterjas kopen maar eerder een vest achter de hand houden.
En een warm mutsje.
Die kleintjes liggen onder lakentje/dekentje in de kinderwagenbak onder
het afdekje (of hoe heet dat ding op de bak) ontzettend warm m.i.
Sven is van juli 2008 en in de winter van 2008/2009 heeft hij geen winterjas gedragen. In de MC hadden we een voetenzak die tot hoog dichtkon. HIj heeft het nooit koud gehad.
Het verschil is nu dat het een pasgeborene treft he in de winter
Je moet er ook rekening mee houden dat je de kleine in en uit de auto moet halen wen zo’n klein stukje dan best koud kan zijn
Ik heb vorig jaar voor 6 euro geloof ik een winterjasje maat 50/56 gekocht bij Zeeman. Gewoon voor de zekerheid. Voor als het koud zou zijn als we uit het ziekenhuis ontslagen werden. Het was toen overigens zomers warm :mrgreen: en heb het niet nodig gehad.
Mijn vriendin heeft er met haar novemberkindje wel heel veel plezier van gehad :thumbup:
Mijn jongste is van 30 november en ik heb voor haar een jasje gehaald bij de Zeeman voor 5 euro maar die heeft ze bijna niet aan gehad.
Ik had een lekkere warme voetenzak in de maxi cosie en een ski/pakje voor in de wagen en draagzak.
Wel heb ik veel mutsjes gebruikt.
Van de C & A een leuk warm geveord winterjasje zowel voor mijn zoon uit Dec! En Dochter uit Feb! Voor beidde maat 50 aangeschaft en heel veel plezier van gehad voor een paar euro!
nano is van half december, die heeft de hele winter geen jasje aangehad. gewoon zo’n lodger, en dan onder het dekentje, nou dan heeft een babytje het warm zat. Ligt volgens mij een stuk prettiger voor een kind dan een jasje aan.
Heb toch een jasje gescoord maat 62. Als het zo’n koude winter wordt als vorig jaar en de wrapper zit een keer in de was heb ik toch graag iets warms. Onze andere gup bleef met 3 maanden ook niet meer braaf overal onder, dus als dit ook zo’n rappe wordt en ik een keer met maxi cosi op de wagen op pad ben is alleen de voetenzak echt te koud met de echte winter. Dus dank voor de info!!