Winterjas nodig?

Hi allemaal,



Ik ben bijna 5 maanden in verwachting van ons eerste kindje. Ze wordt komende winter geboren en nu vroeg ik me iets af. Ik neem aan dat ze dan een ‘winterjas’ nodig heeft, maar in welke maat kan ik deze het beste aanschaffen? En ik heb al gezien dat er een soort ‘vestjasjes’ zijn, zijn die geschikter voor pasgeboren baby’s dan een echte, wat stuggere jas?



Aangezien baby’s de eerste weken zoveel groeien wil ik voorkomen dat ik een prijzig jasje aanschaf wat ze vervolgens maar een paar keer aanheeft.



Ervaren moeders: help! :slight_smile:

Gewoon een vestje met kapje … in de maxicosy liggen ze toch in een warm “nestje”





en ook in de wagenbak gewoon vestje en had hem gewikkeld in een lodger draagzak als inwikkeldeken

Ik had ook - heel veel :roll: - dikke vestjes met capuchons. maat 62 overigens want ik hou niet van dat gefrummel, het moet over kleding heen en in het begin heb je dan ook geen handschoenen nodig :mrgreen:

Oh en je hebt er denk ik twee nodig. Voor het geval er 1 in de was moet, dan heb je er nog 1. Ik heb gekocht en gekregen en had er wel 5, dat is een beetje teveel :wink:

Ik zou wel een jasje halen die soepel van stof is.



Verder hoeft hij niet te dik te zijn, want in de maxicosi ligt de kleine als het goed is in een voetenzak en in de reiswieg had ik een laken met deken.

Hier ook nooit een echte winterjas. Altijd een iets dikker zacht vestje, die zijn overal wel te krijgen.



Je zorgt toch altijd wel dat je kindje er lekker warm bij ligt. Dan lijkt mij een rompert/truitje/gewatteerd vestje mutsje + dekentje ofzo meer dan genoeg.

Voor de oudste (in januari geboren) had ik zo’n maxicosi jasje, met voetenzak eraan vast. Ideaal. In de wandelwagen droeg hij alleen het jasje, in de maxi cosi met voetenzak eraan geritst. Het was dus wel een jasje, lekker warm en dik, maar geen winterjas zoals ik ze voor de jongste kocht toen ze een half jaar was in de winter.

Hoi,

Voor de eerste kocht ik een jasje in maat 62. Ze is geboren in januari. Ik had echt een dikke jas. van de Zeeman dus echt veel heeft het me niet gekost. Maar mevrouwtje was zo klein. Ze heeft die jas in de lente, bijna zomer een paar keer aangehad. Mijn zoontje (van februari) had een jas (dikke vest met bontachtig stof) van familie gehad als kraamcadeau en die heb ik meteen aangedaan.

En de kleine hier is geboren in januari en heeft de jas van grote zus een paar keer aangehad, maar ging eigenlijk al heel snel over op een pakje van fleece, met fleece mutsje en vestje met capuchon. En dan in de ligbak lekkere deken en in de maxi cosi had ze een fleece deken met rits en capuchon die je strak kon trekken. Niemand heeft hier dus het eerste jaar echt een winterjas gehad.

Als je niet veel naar buiten gaat straks dan zou ik een vest met lekkere muts erbij kopen en veel dekens.

Succes!

Liefs

Ik had voor S (november kindje) wel een teddyjase met van die wantjes er aan vast maar heb ik maar een enkele keer gebruikt. Alleen in de kinderwagen met sneeuw en vrieskou.

Verder van die joggingstof jasjes (met dubbele laag stof, 2-zijdig te dragen) gebruikt met een mutsje of cappuchon.

In maxi cosi en/of wandelwagen heb je toch nog vaak een zak/cocoon of dekentje en dat is dan warm genoeg.

Ik had zo’n skipakje voor beide kids (Jan en nov). Kleedt een stuk makkelijker aan dan een jasje en zo zijn de beentjes ook lekker warm!

Ons januari kindje ook in gewone vestjes en mutsjes. Had idd de voetenzak in de maxi cosi en ben pas echt gaan wandelen toen t niet zo heel koud meer was en ik weer fatsoenlijk konlopen, maar anders had ik gewoon een extra dekentje in de bak gelegd.

onze januari boy heeft een dun skipakje gehad waar hij heel veel in heeft geleefd! het vroor en was heel koud dat jaar ( bijna net zo koud als afgelopen jaar)



Ik zou zeker geen dikke winterjas halen, dat ligt helemaal niet lekker voor zo’n kleintje! wij hadden dat pakje dan, maar dat was meer een vest maar dan als pakje zeg maar. En dan gevoerd.

Onze middelste is van januari, daar had ik ook geen winterjasje voor… In de wagen lag ze in een fleece wikkeldeken, (die gebruikte ik ook in de maxi cosi) en daaroverheen een lakentje en deken.

Siem is geboren , begin februari vorig jaar, toen het zo vreselijk koud was. -18 de nacht dat ik aan het bevallen was.

Ik had van te voren een winterjasje bij de zeeman gehaald. Van soort fleecestof en soepel dus precies goed. Maat 50 en meneer verzoop er nog in :inlove: Later in maat 56 ging hij over op een winterjasje van de hema al was dat meer een gevoerd vest.

Toen was het al voorjaar en droeg hij geen jasjes meer maar gewoon een trui/vest

Hier eigenlijk vooral dekentjes gebruikt en voetenzak van de maxicosi was voor Dennis warm genoeg (maar die heeft het ook snel warm als baby al)

We hadden als kraamcadeau ook een leuk blauw jasje gekregen die hij zo af en toe aan kreeg, maar dat was een behoorlijk gepruts. Hup een dekentje over de maxicosi of een extra dekentje in de wandelwagen was makkelijker, als ik dan wat langer ergens naar binnen ging kon ik het ook makkelijk even weghalen. Ik had twee zachte dekentjes en dat was hier voldoende.



Ze kregen beide pas een jasje zodra ze konden lopen, en lopend mee naar buiten gingen.