Winterefteling

Wie van jullie zijn er ooit geweest?

We willen met Benito deze winter,eet me klem aan de knorr wereld menu’s want die hebben een 6 euro korting pp actie :mrgreen:

(gelukkig zijn ze bij ah in de reclame :dance: )



Maar ik ben erg benieuwd hoe jullie het vonden,wat moet ik me voorstellen?



Alvast bedankt

het heeft een sfeer… vooral in het begin van de avond, met die kampvuren, en dan moet het echt lekker koud zijn, heerlijk ff je verkleumde teentjes opwarmen bij het vuur…



Verder vond ik het vrijwel hetzelfde als de gewone efteling hoor… alleen net ff die kleine dingetjes extra(vuur, soms carolers… ) en alle lichtjes…

wij willen ook heel graag naar de winter efteling dus wij gaan ook veel knorr eten haha :lol:

ik ben ook erg benieuwd las wel op de site dat ze heel veel lampjes en lampionnetjes ophangen maar verder weet ik het ook niet.

ik lees dus nog even mee :wink:

Wij gaan ook elk jaar, maar ik vind de gewone efteling toch leuker. Want dan zijn alle atracties open.

Alleen de sfeer bij de winterefteling is wel gezelliger, overal vuurkorfen, de geur van gluhwein en warme chocolade melk. In het sprookjesbos zijn alle dingen aangepast aan de winter, zo heeft langnek oorwarmers op, zit er nep sneeuw op de huisjes.

Ik woon ‘in de buurt’, en heb jaren een abo gehad.

Hierdoor associeer ik efteling met mooi weer, picknicken in het gras, korte broeken en vooral geen jassen.



Door die associatie viel de winterefteling erg tegen voor mij. Ik vond het te koud om heel de dag buiten te zijn.

De aankleding is leuk, en de vuurplaatsen waar je rond kan zitten zijn welkome verwarmingen. Maar mijn ding is het niet.



Ik ga liever in de zomer.

Ik vond de winterefteling erg leuk. Maar ook de kou viel mij ook tegen. Ik was er afgelopen februari en toen was het een gure dag. Maar het had wel een apart sfeertje toen het wast schemeriger werd.

wij gaan aankomende zaterdag met de makroactie.



kon toen kaartjes kopen voor 10 euro inclusief parkeergeld.

Aangezien we 3 kids hebben kon ik die aanbieding niet laten schieten.



weet alleen niet of er nu al een winterefteling is oficieel pas in december las ik op de site

Een keer en nooit meer…



Wij zijn dan wel op 1e kerstdag geweest maar men wat was het koud…



En dan in de rij staan is echt geen feest…



Hier dus geen winterefteling meer.

Wij wilden dit jaar ook met ons gezinnetje naar de winterefteling.

Maar wij hoeven dan dus niet in acctracties eigenlijk.

Het klinkt leuk qua sfeer maar het kan dus blijkbaar vies tegenvallen - tja in de rij staan te blauwbekken is natuurlijk niet leuk :snooty:

Wij zijn er 1 keer geweest, 7 jaar geleden. De sfeer was fantastisch, we waren er ook echt op kerstavond. En dan zo in het donker door het sprookjesbos lopen is grandioos. Maaaaaaar, het had de nacht ervoor gesneeuwd. die ochtend dooide het, regende het en was het 1 of 2 graden. VRESELIJK dus :evil: Ik heb het die dag zoooo koud gehad. En daarbij was ook het hele gedeelte bij de python enz dicht. Daar gaan wij juist het liefst heen. Kortom, het was voor mij dus eens maar nooit weer.

Oh ik vind het geweldig!!!



Je moet wel op een dag gaan dat het niet echt druk zal zijn, maar het is zooooo leuk!!!

GE-WEL-DIG



Hier standaard ieder jaar gaan we er heen !!

Gewoon een beetje kleden op het weer, en ja het is koud, maar de sfeer heerlijk,

Lekker in de kou met een lekkere kop snert :drool:

Oke ik begrijp dat ik dus moet zorgen voor dassen,wanten en mutsen :stuck_out_tongue:

Staat het erg gek als we in skipak gaan dan? :mrgreen:



Ik kom er al jaren alleen in de zomervacantie,dus ben erg benieuwd.

:dance:

Ik ben 1 keer geweest, was erg leuk maar weet er niet zo heel veel meer van. 't Was namelijk nogal vreemd. We gingen met een hele vriendengroep. De kaartjes voor de winterefteling hadden we gekregen aangezien we 26/27 okt (2002) het park uit moesten wegens storm.

Alleen in oktober was ons zieke vriendinnetje er nog bij, en in de winterefteling was zij als :**: sterretje met ons mee.



Het enige wat ik nog weet, behalve een heel fijn warm vriendschapsgevoel is dat er een jodel wedstrijd was en dat ik “JodelaKaaa3!!!” ging zingen :lol: .

En het regende die dag (paraplu mee!).



sorry, ik merk dat ik rond deze tijd nogal graag dit soort herinneringen ophaal!

Helemaal SUPER :mrgreen: Maar dan ben ik ook zwaar Efteling verslaafd he :mrgreen: :inlove: (disney trouwens ook)



Ik vindt de sfeer ook geweldig, lekker gezellig en knus en doet echt winters aan, vooral met alles sfeerpleintje, vuurkorfen, leuke gezellig kraampjes waar je lekkers kunt halen.

En tegen de kou kun je je kleden denk ik altijd maar :wink:



Wachttijden heb ik nooit last van gehad eigenlijk :think: advies ga niet in de vakanties.

Op de site van de Efteling kun je een kalender zien waarop zij de meeste drukte verwachten en wannneer het het rustigst is.

Deze klopt 9 van de 10 keer :thumbup: dus kun je van te voren al een beetje plannen.



Hou wel rekening dat niet alle attracties open zijn, binnen attracties wel allemaal. Maar zoals de Pirana (wilde waterbaan) is gesloten.



Kort om vanaf mijn kant een hele grote aanrader :thumbup: :mrgreen:

Omdat mijn man bij de Efteling werkt, lees ik altijd graag deze topics, haha



Het is voor o.a. mijn man altijd harder werken om de winterefteling voor elkaar te krijgen, omdat je dan over sfeer praat.

De aankleding van het park doet hij met zijn directe collega’s, zoals de grote strooien pop die bij de ingang stond, de aankleding in het salzburgerland e.d.

Wij gaan dit jaar ook weer, 2e kerstdag dan is het lekker rustig meestal.

Wij willen dit jaar ook graag. Nancy is er nog niet geweest en ik denk dat ze het fantastisch zal vinden. Daarbij maakt het dan niet uit als dingen dicht zijn, want in achtbanen zullen we toch niet gaan.

@Esther75 wrote:

Omdat mijn man bij de Efteling werkt, lees ik altijd graag deze topics, haha



Het is voor o.a. mijn man altijd harder werken om de winterefteling voor elkaar te krijgen, omdat je dan over sfeer praat.

De aankleding van het park doet hij met zijn directe collega’s, zoals de grote strooien pop die bij de ingang stond, de aankleding in het salzburgerland e.d.

Wij gaan dit jaar ook weer, 2e kerstdag dan is het lekker rustig meestal.




in mijn beleving is het op 2de kerstdag altijd behoorlijk druk :think:

Wij zijn een jaar of 3 geleden geweest volgens mij. Ik vond het wel erg leuk. Heel sfeervol en de ijsbaan viel ook in goede aarde.

Er was idd niet heel veel open, maar als je gewoon gaat voor een rondje sprookjesbos, en daarna hier en daar even kijken, wat eten, schaatsen en dan een gluhwijn, dan ben je een goede dag onder de pannen hoor!



1 tip… ga niet eten met etenstijd, dus tussen 12:00-13:00 of 17:00-18:00 maar even een uurtje later.