Eigenlijk wilden we dinsdag met onze kindjes (ruim 2 en 4,5) naar de winterefteling gaan. Maar nu twijfel ik of het niet te koud voor ze zal zijn? Ik heb voor Marlot wel een warme voetenzak en ik heb thermo-ondergoed voor ze. Wie is er met deze koude dagen geweest?
Wat leuk! Het is inderdaad wel koud maar er zijn genoeg plekken om even op te warmen toch ? En Marlot, wil ze niet liever alles lopen ? Dan houdt zxe het wel warmer dan in een buggy. Als ze moe wordt kan ze even zitten en bijkomen in de voetenzak.
Het is heerlijk winterweer, ik zou lekker gaan :thumbup: Mutsen op, sjaal en handschoenen mee en als ze wat snotterig zijn, wat Vicks Vaporup op de borst smeren.
Waar ik altijd last van heb met de kou zijn ijsvoeten. De kinderen hebben hier geen last van als ze met 3 paar sokken in regenlaarsjes lopen
Misschien een thermosfles met hete choco mee ? Tegen de tijd dat je het nodig hebt om op te warmen is het lekker warm drinkbaar.
Marlot wil inderdaad graag alles lopen :roll: maar als ze moe is wil ze ook wel zitten. Ze hebben van die sneeuwlaarsjes, goede tip trouwens. En chocomel is ook een goede. Dank je wel
lekker aankleden, en idd buggy met voetenzak mee en gewoon gaan.
Als je ze goed aankleed zullen ze er niets van krijgen hoor, kou is niet zo erg, als het maar droog is vind ik altijd
Heb je niet toevallig zo’n kersenpittenkruik voor in de magnetron? Je kan ze bij De Tuinen in knuffelbeervorm kopen voor €11.95 geloof ik. En ze hebben vast wel een magnetron in de restauratie om dat ding op te warmen. En dan lekker in de voetenzak doen of vast laten houden…ideaal hoor.
als het weer is om te schaatsen is het ook weer om te wandelen en of dat nou in een bos is of in een dierentun of in een efteling maakt volgens mij helemaal niks uit.
Lekker gezond weer juist :thumbup:
Ik zou gaan :thumbup:
Ik ben sowieso een wintermens dus ik zou nooit thuis blijven omdat het iets kouder is. Ook niet met kids :mrgreen:
Ik zeg altijd dan: In rusland is het pas koud
Extra kleding aandoen en lekker laten lopen/rennen. En voor moe/slapen vind ik de kersenpit wat hierboven is genoemd een goede oplossing :thumbup:
Veel plezier!
NIET GAAN…
Wij zijn 2 jaar geleden geweest en toen was het 5 graden BOVEN nul en dat was echt heel erg koud…Ik doe het nooit meer, zo’n winterefteling, zeker niet met -5 graden :shifty:
In de efteling zijn niet genoeg plekken om warm te worden hoor… Er zijn maar een paar binnenrestaurantjes, de rest zijn stalletjes buiten. Verder zijn er wel wat winkeltjes, maar om daar nu te gaan staan…
De point van de efteling zijn natuurlijk de atracties en als je het niet treft en het is wat drukker moet je ook wat langer in de rij gaan staan. Dan is het echt niet leuk…
Ik ben woensdag geweest met 6 graden boven nul en ik had Mika thermokleding aangedaan. Ging prima :thumbup: . Het was wel erg druk trouwens maar een geweldige sfeer. Overal vuurtjes waar je omheen kon zitten om even warm te worden.
Nu is het wel een tikkeltje kouder natuurlijk, maar de sjaal, muts en wanten waren hier vaak niet aan dus als je die wel lekker aan doet is het wel te doen hoor :thumbup: (je hebt voor Noud toch ook al een skibroek gekocht of niet :think: anders is dat misschien ook wel een goed idee).
@Madre wrote:
NIET GAAN…
Wij zijn 2 jaar geleden geweest en toen was het 5 graden BOVEN nul en dat was echt heel erg koud…Ik doe het nooit meer, zo’n winterefteling, zeker niet met -5 graden :shifty:
In de efteling zijn niet genoeg plekken om warm te worden hoor… Er zijn maar een paar binnenrestaurantjes, de rest zijn stalletjes buiten. Verder zijn er wel wat winkeltjes, maar om daar nu te gaan staan…
De point van de efteling zijn natuurlijk de atracties en als je het niet treft en het is wat drukker moet je ook wat langer in de rij gaan staan. Dan is het echt niet leuk…
Hi, Even voor de werkgever van mijn man opkomen hoor!
- 2 jaar geleden is niet hetzelfde als nu
- er zijn op elk plein bij attracties grote kampvuren, bewaakt door de vrijwillige brandweer om je te warmen.
- er zijn bij veel restaurant verwarmde terrassen
- er zijn kraampjes voor warm eten, soms zelfs in de wachtrij van de attractie
- bij de soep of rookworst krijg je een leuke wintermuts
- doordat er veel attracties open zijn, kunnen veel bezoekers worden ondergebracht, waardoor het minder druk is per attractie
- de sfeer is hartverwarmend, vooral als het een beetje donker begint te worden.
Wij zijn dus 2e kerstdag geweest en hoewel het parkeerterrein vol stond, was het echt geweldig, zoo gezellig, nog in verschillende attracties geweest, en dat terwijl we dat niet eens zo hoeven, omdat we een abonnement hebben, gaan we niet wachten als er een rij van 30 minuten of meer staat. Als afsluiter de midwinternachtsdroom van Pardoes, echt heel mooi hoor!
Dus ik zou zeggen: gewoon DOEN, lekker naar de Efteling gaan, zorg dat je bescherming hebt tegen de ergste kou (handschoenen, sjaal, dekentje, warme kleding)
Veel plezier!
Wij zijn ook geweest met onze zoon van 3 (die van 1,5 bleef bij mijn ouders) en het was echt heel leuk! We zijn vorige week zondag geweest, en toen was het niet zo koud. Overal kampvuurtjes, en je kon ook veel binnen zitten als je dit wilde. Het was gezellig druk, en dat wachten viel me nog mee. We hebben het niet koud gehad iig, en Jayden heeft zelfs de hele tijd zonder handschoenen gelopen, hij wilde ze niet aan…
Nee, het was heel goed te doen, nog beter dan ik had verwacht zelfs! maar deze dagen is het natuurlijk wel iets kouder dan vorige week, dus nu wel goed aankleden
Ook wij zijn vorige week geweest, op maandag, en ik vond het heel goed te doen! We hebben het niet koud gehad, en de drukte viel erg mee. We hebben nergens langer dan een kwartier hoeven wachten, en er zijn inderdaad meer dan genoeg plekken om even op te warmen. Nu moet ik wel zeggen dat het toen erg zacht weer was (10 graden), nu is het natuurlijk wel een stuk kouder. Dus ik zou zeker een voetenzak in de buggy/wandelwagen doen, mutsen, sjalen en wanten mee en een dikke winterjas aan. Verder is het een goed idee om twee paar sokken aan te doen en thermo-ondergoed, of een lekkere maillot onder de lange broek aandoen. :thumbup:
Ik zou het in ieder geval gewoon proberen, als het echt geen doen is weet je dat toch meteen voor de volgende jaren?
Er wordt door de Efteling zelf gewaarschuwd voor de drukte om NIET te gaan, vandaag gelezen.
Groetjes, Petri