Winterberg

Aankomend weekend gaan we een weekend weg, vlakbij Winterberg in Duitsland.

Zonder ons kleine mannetje, die mag heerlijk bij opa en oma logeren :slight_smile:

Nu kan je natuurlijk heerlijk wandelen wat we ook zeker wel zullen doen, en er zijn de grotten in de buurt waar we evt wel heen willen.

Maar we willen ook nog wel wat anders doen.

Wie is daar ook es geweest? Wat voor leuks in de omgeving mogen we absoluut niet missen? :slight_smile:

Waar zit je ongeveer?

Wij zijn 12 jaar geleden geweest. Dat was wel in Januari, dus veel wintersport.

We zijn daar naar een soort van Kasteel geweest, beklommen en dan had je mega mooi uitzicht. Had volgens mij te maken met Willem van Oranje, maar durf dat niet met alle zekerheid te zeggen. :oops:

We zitten in Landhotel Altastenberg, op 2 km van Winterberg.

Oh dat vinden we ook altijd wel leuk ja, een kasteel. Die heb je ook zat in Duitsland.

@EstHe wrote:

Oh dat vinden we ook altijd wel leuk ja, een kasteel. Die heb je ook zat in Duitsland.

Ik ben ook in dit hotel geweest, in januari :mrgreen:

Toen op wintersport, we zijn met de uto naar willingen gereden en toen met de gondel omhoog gegaan.

Ook erg mooi uitzicht.

Willingen, dat is gaaf ja. :thumbup:

Volgens mij kun je daar ook ergens heel lekker eten en heb je super mooi uit zicht.

@pooh wrote:

@EstHe wrote:

Toen op wintersport, we zijn met de uto naar willingen gereden en toen met de gondel omhoog gegaan.

Ook erg mooi uitzicht.

Hotel goed bevallen? :mrgreen:

Oh dat klinkt ook wel erg leuk, met zo’n ding omhoog :thumbup:

Nog nooit gedaan :angel:

willingen en vooral Kassel is erg leuk! In kassel zit Herkules met daaronder aan de “berg” Wilhelmshöher. Als je bij Kasteel Herkules staat heb je een giga mooi uitzicht.

Stuwdam bij de Edersee is ook leuk en er zit een water & wildpark bij…

@pooh wrote:

@EstHe wrote:

Ook erg mooi uitzicht.

Wij zij daar in november 2010 geweest :mrgreen: van daaruit kun je erg mooi wandelen.

Het hotel, op zich goed alleen de porties met eten zijn niet heel royaal.

Vooral na een dag skien heb je zin in een bord eten en als dat niet zo is … dan is het een beetje karig :mrgreen:

Personeel erg vriendelijk! :thumbup:

Iemand nog tips waar je goed kan eten in de buurt? :smiley:

Pooh, dank voor de ervaring daar. We hebben er alleen ontbijt bij dus met eten zullen we geen last hebben.

Wij hebben toen in een hele leuke houten restaurant gegeten. Ik weet niet meer hoe het heet maar ze serveerden er oostenrijks/duits eten. Heel gezellig en bomvol.

Het lag aan de doorgaande weg waar ook s der brabander ligt.