winter/kerst efteling

Wie is daar meer geweest ?



We hebben een huisje en gaan 2de kerstdag,

in de ochtend meteen ontbijt, dan de efteling in,

om 18.00 uur dinner,

dan weer de avond naar het park,

en de volgende ochtend moeten we om 12,00 uur uitchekken.



Ik dacht dan gaan we weer even het park in,

maar nu blijkt dat ik een kaartje moet kopen…

Wij zijn een keer een nacht in het eftelinghotel geweest, we hadden toen s avonds diner, volgende dag ontbijt en een dag in het park. Was dus ook 1 nacht en 1 dag. Volgens mij heb je 2 dagen park als je ook 2 nachten verblijft.

Ik vond het echt heel erg leuk in het hotel, was trouwens niet tijdens de winterefteling. Lijkt me ook echt heel leuk in de winter! En die huisjes zijn nieuw toch ? lijkt me ook erg leuk.



Veel plezier!!

Klinkt heerlijk!



Ik ben er eens geweest toen er een dik pak sneeuw lag, dat was echt sprookjesachtig!! Later ook zonder (echte) sneeuw en het blijft leuk hoor.

Mijn ervaring is wel dat de kinderen het in de lente/met mooier weer langer volhouden. Kou vermoeit blijkbaar toch wat meer.

Ik ben 2 jaar geleden geweest en ik vond het vreselijk. Maar dat was (volgens mij) op 2e kerstdag. Het was barkoud en ontzettend druk.



Dat betekende dus heel lang in de kou in de rij staan.

Maar nu is het nog niet zo heel koud natuurlijk…



De sfeer was wel leuk en winterachtig enzo, maar ik ga liever in de zomer…



Maar ik wens je vooralsnog heel veel plezier. Ik denk dat het wel fijn is dat je een huisje hebt zodat je gewoon lekker weg kan gaan wanneer je wilt en de volgende dag het opnieuw kan proberen.

Misschien een leuke tip voor iedereen :mrgreen:



De Efteling heeft nu een winterefteling actieabonnement voor € 39,- die doordeweeks (buiten de kerstvakantie) geldig is.



Als je 1,5 keer gaat heb je hem er al uit :wink:

ik heb de skipakken voor de kids al klaar :lol:

veel dikken handschoenen, en thermo sokken…



en ik hoop idd dat het niet te druk wordt…

I LOVE DE EFTELING :inlove: en dus ook de winterefteling :inlove: :inlove:



Het sfeertje, de aankleding en oke ook de kou maja dat hoort nu eenmaal bij de winter en dus ook bij de winterefteling :wink:



Ik heb vele male liever -2 dan een de hele dag regen, op kou kun je, je heel goed kleden.

Ik heb nooit zo erg koud gehad hoor in de winterefteling en we zijn er zelfs geweest dat het flink vroor, gewoon lekker dik aankleden en genieten :inlove:



en winterefteling met ruim 20 graden is natuurlijk ook geen winterefteling he :wink: :stuck_out_tongue:

Ik ben 2x in de winter efteling geweest. Ik vond het leuk. Wel erg koud maar wel leuk.



Ik zag trouwens dat de verwachting voor de dag na kerst DRUK is. Dus als je twijfelt en apart kaartjes moet kopen moet je er misschien nog even over denken of je dat wel wil.

wij zijn vorig jaar voor het eerste na de winter efteling geweest en van der zomer na de gewone nu was voor mij de winter toch echt het top punt wel koud maar oh zo gezellig en ben nu al druk aan het denken en overleggen en dan is het winter efteling we komen er aan, leuke actie trouwens bij de ah!

@victoria wrote:

Misschien een leuke tip voor iedereen :mrgreen:



De Efteling heeft nu een winterefteling actieabonnement voor € 39,- die doordeweeks (buiten de kerstvakantie) geldig is.



Als je 1,5 keer gaat heb je hem er al uit :wink:




Wat een leuke tip, Vic! :smiley: 8)

Ik zal erover na gaan denken!! :mrgreen: :angel: :lol:

Wij gaan donderdag (de dag van kerstavond) naar de efteling. Ik heb er zo ontzettend veel zin in. Ik vind de winterefteling veel gezelliger als een ander tijdstip van het jaar. Alleen de sfeer al!!!

heb de kaartjes voor de winterefteling ook al in huis.

ws gaan we 2e kerstdag, verwachting volgens de site van de efteling staat dan op gezellige bedrijvigheid

wij zijn gepakt… en we vertrekken over 1,5 uur…



we slapen in het efteling hotel :lol:



de oudste is door de dolle heen :angel:



morgen middag komen we weer terug…

Gisteren geweest, was helemaal geweldig.

Favoriet van mijn meiske was de carousel. oftewel de “heenenweerdraaimolen”.

Was gisterenavond echt sprookjesachtig, super om een keer mee te maken.

jaa het was super !

en goed geslapen in het hotel !

Eten was redelijk goed, alleen jammer dat sommige mensen, met het buffet, hun bordje ongelofelijk vol vulde, zodat het snel op was :?



en natuurlijk prachtig mooi weer, en we konden redelijk snel overal in…



we hebben 2 super dagen gehad, alleen helemaal op nu :mrgreen: