Winkels Arenaboulevard ontruimd

Winkels Arenaboulevard ontruimd

AMSTERDAM - Diverse winkels aan de Arenaboulevard in Amsterdam Zuidoost zijn donderdagochtend ontruimd.

Ook de Ikea-vestiging vlakbij de Arenaboulevard en alle toegangswegen zijn afgezet.

De politie van Amsterdam-Amstelland meldt dat er een “serieuze dreiging is met explosieven.” Verdere informatie is nog niet bekend.

Volgens een woordvoerster van IKEA zijn de bedreigingen niet specifiek op de winkelketen gerichtOntruiming

De bedreigingen kwamen donderdagochtend rond 9 uur bij IKEA binnen, zo vertelde de woordvoerster. De ontruiming van de zaak is rustig verlopen, mede omdat klanten op het tijdstip van de ontruiming alleen bij de winkel terechtkonden om te ontbijten.

Bellers naar de Ikea krijgen een boodschap te horen waarin gesproken wordt over een “technische storing”, meldt AT5.

Marieke Tinnemans, werkzaam op de Arenaboulevard, meldt dat de ontruiming rond half tien donderdagochtend begon. ''De parkeerplaatsen zijn ook allemaal afgesloten, ook onze auto’s kunnen er niet uit."

jaah ik hoor het ook net…ben benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren…

Ben ook wel benieuwd. Mijn zusje werkt in een pand naast de Ikea maar ze wist van niks, zij hoorde het nieuws van mijn moeder.

echt…werkt ze toevallig bij Versatel?

Nee, bij Graydon.

Was net een extra bericht op tv dat het ging/gaat om een terroristische bedreiging. Er zijn al een aantal mensen opgepakt.

ja man wat een toestand…

NIEMAND KOMT AAN ONZE IKEA!!! zow…

maar ja, ik kreeg het thuis wel om mijn oren, dat ik altijd zo heerlijk naif kan reageren… ver van ons bed show… maar nu komt het wel heel dicht bij

mijn hemel, ik bedenk me, heb al best veel dingen gezien

vliegtuigje dat neerstort in een plas (h’lemmermeer) terwijl we daar aan t surfen waren, de tram 51 die een jongetje die ik ken had overreden (reed er langs toen ze de lakens over de ledenmaten heen legden), in de achtbaan bij walibi waar in de middag dat ding door de remmen heen schoot’ bij diezelfde ikea tijdens een grote storm de ochtend bezocht en smiddags stortte het dak in, betonnen stootband door een geledenbus 2 rijen achter me waar ik zat, de ramp op schiphol waar ik midden in de hulpdiensten en lijkwagenstoet zat, jongetje onder een stadsbus zien glijden, moest langs de rampplek waar de bus in a’veen tegen een tram en een gevel aan was gereden

maar goed nu was ik er niet bij… maar besef me ineens dat ik al een hoop plekken heb meegemaakt…

maar het is wel schrikken geblazen voor al dat personeel…

SJee Snoesje… genoeg gezien idd

Gister idd extra nieuwsuitzendingen gister…en vond t nu toch wel erg dichtbij komen. Een van de opgepkate is een familielid van die gasten die in Spanje 5 jaar geleden die grote aanslagen hebben gepleegd

Zag op t nieuws de huizen waar ze opgepakt waren…dat was nog akeliger dichtbij dan me lief is…

Bah…weet niet goed wat ik ervan moet denken :eh:

dat heb ik nu ook

zeker nu die mensen zijn vrijgelaten (hadden er dus niets mee van doen) en er dus nog een paar gekken rondloopt!