Winddicht maken

Kan je een slaapzak die van origine niet winddicht is, winddicht maken met bijvoorbeeld speciale shampoo van Tenson?

Er is speciaal spul om kleding (en neem ik aan ook slaapzakken dan) wat meer waterafstotend etc te maken, ik neem aan ook meer winddicht.

Ik heb het vorig jaar met een skipak gehad, die was niet waterdicht :? Ja die bestaan :roll:

Bij Bever heb ik toen een spuitbus gehaald en het pak daarmee behandeld. Daarna heeft de oudste het skipak op vakantie naar volle tevredenheid gedragen. Het heet fabric care en ik lees net dat het vooral waterafstotend/vuilafstotend maakt. Maar ga eens kijken bij zo’n zwerfsportwinkel, zou ik zeggen.

Ik denk dat het met dat spul om een jack winddicht te maken ook werkt voor een slaapzak. (Ga je er mee buiten in de wind liggen ???)

@lbc wrote:

Ik denk dat het met dat spul om een jack winddicht te maken ook werkt voor een slaapzak. (Ga je er mee buiten in de wind liggen ???)

Nee ik ga er niet buiten mee liggen. Mijn vriendin heeft een zoontje van 3 die meervoudig gehandicapt is. En nu zijn de voetenzakken te klein aan het worden. En aangezien de speciale voetenzakken €100 kosten en niet vergoedt worden, zijn we op zoek naar een goedkopere oplossing.

Toen bedacht ik de slaapzak, maar die zijn natuurlijk niet winddicht.

hoe groot moet de voetenzak zijn?

Zoals deze

het gaat dus puur en alleen om de beentjes?

Ja en zijn billen natuurlijk… Bovenkant kan je een goede warme winterjas doen natuurlijk.

Hij groeit zo hard, dat een skipak heel snel te klein is.

een universeler voetenzak voor in een buggy dan? ik heb namelijk 1 liggen en die is best wel langzit geen elastic in voor hoofdje dus kan ook niet vervelend zitten lijkt me.

Lief Hendrika. Maar ik hoorde net van mijn vriendin dat ze er eentje heeft voor weinig geld. Zo’n speciale dan. Dus ik laat hier een slotje opzetten.

In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenk, ook namens mijn vriendin.