willeniet is nu willewel

WIllemijn wil niet zindelijk worden… ze was het wel een week of drie… maar ze stresste er zo over dat ze wel eens een ongelukje had en over het poepen dat ze weer een luier om kreeg ( tot koorts toe stressen)



maar die luier krijgen we dus niet meer af…



Mama heb ik een luier om? Ja meid… dan ga ik even poepen/plassen…

zullen we dat even op de wc doen? Nee ik heb toch een luier om…

we doen het op de WC… zit ze op de wc komt er niets… of je nu 2 minuten zit of 10 of 20… luier weer om en binnen 5 minuten heb je de buit binnen…



iemand ideeen? Ze is niet gevoelig voor omkoperij… heb ik niet nodig… ikheb genoeg speelgoed…

Is er neit iets wat ze heel graag zou willen zoals een dagje pretpark of dierentuin ofzo. dan neemje een stickervel en voor elke dag dat ze droog is krijgt ze een sticker. ( totaal 21 ongeveer) als het stickeervel dan vol is dan mag ze met jullie dat dagje uit gaan doen!

nee dat is het lastige… zogauw je zoiets voorstelt zegt ze al van neuhh hoef ik niet… pop met echt haar wil ze graag hebben… maar als dan begint over stickers ofzo zie je dr al denken… en dan maakt ze de afweging dat ze liever die luier heeft dan de pop…



ik heb ook expres luierbroekjes gehaald nu… wil ze eigenlijk ook niet aan. ze wil een gewone luier.



ze heeft ook steeds zere billen… dan zeggen we al moet je op de wc plassen en poepen dan heb je dat niet meer… maar nee hoor… vind het niet zo erg doet niet zo heeel erg zeer…zegt ze dan…

:think: moeilijk hoor!

vooral als ze zo’n eigen willetje hebben!

ik denk ff verder en wens jullie veel succes met de pogingen! :pray:

hahahahaa veel pogingen wagen we niet meer… we wachten af tot de gouden tip of tot madam zelf zegt dat ze de luier niet meer wil… ze wil graag naar school dus over een paar maanden is dat in ieder geval een goed argument… nu duurt dat nog bijna een jaar…

en als je zegt dat de broekjes op zijn suggereert ze je zeker om dan maar nieuwe te kopen??

Mijn oudste is van april 2003 en die weigert ook. Heel af en toe wil ze een plas doen op de wc, maar dat is dan ook alles. En ook zij is niet te porren tot omkoperij. Ik heb echt vanalles geprobeerd en zelfs mijn schoonmoeder is met haar bezig geweest, maar ze wil echt niet. Dus nu laat ik haar maar gewoon met rust en wacht wel tot ze zelf komt. Ik ga er maar vanuit dat ze vanzelf gaat aangeven dat ze op de wc wil plassen en poepen.



Klinkt misschien lullig, maar ben blij dat ik niet de enige ben met een dochter die weigert. :oops:

@lydia wrote:

en als je zegt dat de broekjes op zijn suggereert ze je zeker om dan maar nieuwe te kopen??


dat ik dan vooral maar weer gewone luiers moet kopen…

@Kers wrote:

Mijn oudste is van april 2003 en die weigert ook. Heel af en toe wil ze een plas doen op de wc, maar dat is dan ook alles. En ook zij is niet te porren tot omkoperij. Ik heb echt vanalles geprobeerd en zelfs mijn schoonmoeder is met haar bezig geweest, maar ze wil echt niet. Dus nu laat ik haar maar gewoon met rust en wacht wel tot ze zelf komt. Ik ga er maar vanuit dat ze vanzelf gaat aangeven dat ze op de wc wil plassen en poepen.



Klinkt misschien lullig, maar ben blij dat ik niet de enige ben met een dochter die weigert. :oops:




nou klinkt niet lullig vind het ook wel prettig dat ze niet de enige is…

willemijn probeert al twee dagen zonder luier!!!



gisteren had ze gepoept en ze had haar lievelingsjurk aan… daar zat ook poep op… zit ik er helemaal onder mam? Ja meid best wel… je jurk moet ik even wassen…

ik uitleggen dat ze nu zo groot is dat haar poep te groot is voor de luier en dan komt het ook op haar kleren… daarom willen we graag dat je op de wc plast en poept…

dus ik wilhaar een luier omdoen zegt ze dat ze wel een onderbroek aanwil…

GOED ZOOO MEID…



nu heb ik een pot op de vensterbank en als het een dag goed gaat met plassen mag ze er een kraal in doen en als ze poept op de wc ook…

gisteren en vandaag ging het hartstikke goed!!!

ze is ook best gemotiveerd… het was nog even van ik vind een kraal wel genoeg…ik hoef niks etc… maar vandaag ging het weer goed… ze gaf wel aan dat ze het ook spannend vind maar dat mag…

en ze doet het nu helemaal geweldig… gaat zelf naar de wc als ze moet plassen en als ze moet poepen vraagt ze om een luier!!

geweldig! Goed hoor Willemijn :smiley:

Zo, in twee weken tijd, hebben jullie het toch mooi voor elkaar!

Goed zo, Willemijn!