Wild doen met het hoofd..

D doet altijd erg wild met zijn hoofd na de fles en ik vraag me af wat dit zou kunnen zijn en of meer baby’s het doen.

Als hij zijn fles leeg heeft en ik hou hem tegen me aan overeind om een boertje te laten dan gaat hij heel wild met zijn hoofd naar voor en achteren slaan, ik moet altijd mn gezicht naar achter bij hem weg houden omdat hij je anders gewoon een beuk tegen je kaak aangeeft…

Ook maakt hij er soms zielige piep en eh eh eh eh geluidje bij…

Hij doet ook zijn hoofd dan telkens van links naar rechts (gaat telkens op een andere wangen tegen me aan liggen) het lijkt een beetje op de beweging alsof hij zijn neus aan me afveegt.

Ook is hij dan heftig met zijn vuistjes in zijn gezicht aan het wrijven.

Ook in bed doet hij soms zo wild, dan trapt hij met zn benen en slaat zichzelf telkens met zijn vuisten in het gezicht…of trekt aan zijn oren of knijpt in zijn wangen…hierdoor komt hij heel erg moeilijk in slaap, als we hem inbakeren dan word hij helemaal aggressief en gaat hij huilen en met zijn armen wiebelen totdat hij weer los is…

Ik weet dat het gevaarlijk kan zijn, maar als ik erbij ben overdag leg ik hem op zijn buik…dan slaapt hij binnen een paar minuten en heeft hij niet dat wilde gedrag dat hij op zijn rug wel heeft. Ook slaapt hij vaak op zijn zij, maar ook dan knijpt hij vaak met zijn handen in zijn gezicht en wrijft met zn armen over zn hoofd…

We zijn met hem naar het ziekenhuis geweest en hebben de voeding Neocate meegekregen om te kijken of hij misschien last heeft van koemelkallergie, en we hebben nexium meegekregen voor het geval het verborgen reflux zou zijn…maar hij doet het dus nogsteeds…

Weten jullie wat het kan zijn of herkennen jullie het? Ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen.

hoi,

emily schud ook vaak hevig met hoofdje heen en weer…vaak zit er dan toch een boer dwar en niet een maar meer…met het schoppen dan moet ze vaak reutelen en erna poepen… duurt dan ook ff…

wat bij mij helpt is 3x stoppen tijdens voeden… boertje laten en zo krijgt ze minder lucht binnen… echt verdwijnen doet het niet…

Als ze op bed ligt dan schopt ze dekentjes weg.

inbakeren word ze ook verdrietig van dus ik leg zo goed als kan dekentje klem met spuugdoeken en hydroluiers.

Denk ook dat het een beetje de tijd is… ze ontdekken meer en gaan meer aandacht vragen (prikkels zoals cb zegt)

Dank je wel voor je reactie Linda, ik hoop ook dat het gewoon komt door de prikkels die hij krijgt.

Over de 60 keer gezien en verder niemand die dit herkent?? :frowning: :eh:

Nee sorry… hier zwiebelt ze zo met haar hoofd omdat ze hem niet stil kan houden, dus ook regelmatig een slag tegen mn kaak, of haar neus tegen mn kin , au…

Bij het recht op bij mijn schouder doet mijn kleine meid ook. Ik merk dat ze dan gewoon weer aan het “zoeken” is. Maar ze krijgt BV dus daar heb ik nooit bij stil gestaan. Ik lees dat jou kleintje de fles krijgt, dus ik denk gewoon de zuigbehoefte of hij wil zijn flessie weer :inlove:

Dat slaan in bed noemen ze wel Moro reflexen ( ofzo) Dat doen ze dus ongecontroleerd. Mijn zoon had dat ook heel erg en die hebben we toen ingebakerd. Zo kon hij zich zelf niet meer wakker slaan/krabben. Die bewegingen verdwijnen vanzelf.

Novi doet dit ook, zo heen en weer schudden vlák voor ze in slaap valt.

Schijnt een vorm te zijn van ‘‘het hoofd leeg maken’’ na de dag en voor het slapen, niks geks.

Maar inderdaad, heb ook al een paar keer een behoorlijke kopstoot gehad :lol:

Ik herken het eigenlijk niet.

Oren trekken, richting oogjes wrijven zijn ook vermoeidheidssignalen naar wat ik weet.

Hier ook een meisje die dat doet. Vaak omdat ze moe is, en op die manier een soort van in dr oogjes wrijven nabootst.