wil zo graag meer kinderen!!!

Hallo,



dit topic heb ik niet langer nodig (lees de update onder aan maar)



mvg zomerbloempje

Een heel erg moeilijk onderwerp, zoals je zelf al zegt je zit zelf niet zo lekker in je vel en je man wil geen kinderen meer omdat hij vind dat hij er al genoeg heeft.



Ik weet jij bent nog jong en je hebt 2 gezonde kids en van allebei 1…

Zou je wat je nu hebt allemaal op het spel willen zetten voor een derde kind van jullie samen en dan dadelijk alleen eindigen omdat jij perse wilde?



Ik denk dat ik eerst mijn leventje weer op rails zou willen hebben vooral als je geestelijk niet goed in je vel zit.

En ik weet uit ervaring ben zelf een vrouw van 40 dat het gevoel om meer kinderen erg lang zal blijven, zelfs ik heb dat nog denk aan wat je hebt en of een kind meer je nog gelukkiger zou maken, mij ljkt wat je niet hebt kan je ook niet weten. Voor het zelfde geldt is het niet wat jij ervan verwacht.

Succes met keuzes maken dat zul je toch samen met je partner moeten doen.

Ja, het is zeker een keuze die je altijd met 2 moet maken maar ik kan je je gevoel heel erg goed voorstellen en ik zou er ook héél erg mee zitten!

Ik denk niet dat ik er zomaar mee zou kunnen leven om te moeten stoppen omdat je man geen kinderen meer wilt, en jij wilt nog zó graag een (of meerdere) kind(eren)!

Ik zou geen oplossing weten maar ik zou er à ltijd mee zitten… :frowning:

Staat zijn besluit echt vast of kunnen jullie er nog eens bij gaan zitten…? :shifty: :pray:

Sterkte hier mee! :-*

Lastig meid.

Maar is dit in het begin van jullie relatie niet als onderwerp aan de orde gekomen?! Of is dit iets wat je NU zo voelt?!



Heel veel sterkte om er met zn tweetjes uit te komen!

Dat is een behoorlijk dilemma.

Je gevoel zegt het ene, je verstand het andere…



Misschien een gek idee hoor, maar al eens gedacht aan pleegouderschap?

Er zijn veel kinderen die, al dan niet tijdelijk, een veilige woonsituatie zoeken door hun eigen situatie thuis.

Ik begrijp jou heel goed.

Ik ben nu 23 jaar en heb een pracht van een dochter toen zij 4 maanden was raakte ik trg zwanger van hem onverwachts.



Hij geeft gedreigt dat hij mij en Kitana zou verlaten als ik het kindje zou houden.

Ik wou het echt heeeeeel graag houden maar hij duwde me tegen de muur en heb een abortus gedaan.

8 maand na datum zijn we toch uit elkaar gegaan.



Nog vraag ik me soms af hoe het er zou hebben uitgezien of het een zoontje of dochtertje zou zijn enz…



Soms denk ik dat het mss het beste was dat het weg is want ik heb heel veel problemen sinds we uit elkaar zijn en ruzie’s om onze dochter.

Het 2de kindje zou ongeveer 2 maand zijn geweest als we uit elkaar gingen.



Hij wilde geen kinderen meer en ik wel.

Ik heb me er bij neergelegd NU omdat ik nu besef hoe zwaar het is om er alleen voor te staan.



Ik weet niet wat jij moet doen maar in u plaats zou ik gewoon gelukkig zijn met de 2 prachtige en gezonde kinderen dat je nu al hebt en een man die voor jullie zorgt.



Ik heb ook meerdere kinderen gewilt maar had me nooit voorgestelt dat ik er alleen ging voor staan en het is echt moeilijk hoor.

het idd ook moeilijk…maar begrijp je wel hoor…ik ben 31 en mijn man is net 41 geworden…hij heeft altijd gezegd (vroeger :wink: ) neee kinderen wil ik niet meer na mijn 35e dan wordt ik zo’n oude papa…et voila zie banners :wink: … Nu heeft het na de geboorte van Sem ook nog wel geknaagd hoor…maar begin me er steeds meer in te bezinnen dat we opgeteld 3 GEZONDE kids hebben…en dat ik het wel goed vind zo…



succes met jullie beslissing…dit kunnen jullie alleen met zn tween doen :hug:

:-*

oude papa zijn???



40 is toch niet oud???



ik vind “40 jaar” echt alleen nog maar bij mama’s spelen… ik bedoel… als je als 40-jarige vrouw nog eens nadenkt (ivm risico’s)… maar een papa… pfieuw…



mannen… enerzijds stappen ze weer in een racekar als ze 40 zijn en doen ze alles om maar jong te zijn… anderzijds willen ze geen kinderen meer omdat ze te “oud” zijn…



En maar roepen dat vrouwen wispelturig zijn.



Maar goed… hier heb je allemaal niets aan…



Net zo min als dat ik vind dat leeftijd een reden is om het niet te doen… vind ik jouw reden om het wel te willen ook discutabel. Omdat dat het enige is waar jij voldoening uit haalt. Speelt dit niet een rol in zijn “nee?”.



Ik weet niet… heb 1 kind en ben er supergelukkig mee…

ik hoop dat jullie ook een goed pad vinden… samen

:think: als je psychisch niet goed bent vraag ik me af wat je hebt omdat je zegt dat je goed bent in mama zijn.

vaak is het juist extra moeilijk het goed te doen als je hoofd niet zo meewerkt :shifty: dus applause als het jou wel lukt!



en hoe moet dat dat later, als de kinderen uit huis gaan?



je blijft alleen achter met je man en je zal toch met hem je leven verder vorm moet geven…kinderen zijn relatief maar zo kort echt bij je…ik zou wel willen dat mijn relatie met hem meer dan goed is zodat ik mij niet eenzaam ga voelen als de kinderen uit huis gaan…wij zijn een team…nu maar later in ons leven ook…

ik zou niet willen dat een wrok tussen ons zou zijn …maar ik zou ook niet een diepe wens van mijn hart willen verloochen alleen maar voor mijn partner…tuurlijk is het huwelijk geven en nemen…maar ik kan MIJN leven maar 1 keer leven…en dus leef ik vooral voor mijzelf…ik kan mijn leven niet overnieuw doen…en dus volg ik in alles mijn hart…doe wat ik wil…maar probeer wel een balans te zoeken tussen geven en nemen…je hebt het over dealbreaker…ik weet niet of ik een kinderwens een dealbreaker zou willen laten zijn als ik al kinderen samen had…kijk wel of niet kinderen vind ik een dealbreaker…maar 1 meer of minder…nee dat zou mij te ver gaan daar mijn huwelijk op af te ketsen.



verder vind ik dat je zeker als je trouwt met iemand die een stuk ouder is en al kinderen heeft je dit voor je huwelijk goed had moeten bespreken.



succes met je keuze!

Guusje :shock:

Voor de verandering ben ik het met je eens :wink:



Helemaal.



Dealbreker… Oei, weet je wat je zegt.

Begrijp ik het goed dat je hiermee stelt dat je kinderen belangrijker vindt dan hun vader, jouw man? Maar misschien begrijp ik het niet goed hoor, leg het me anders even goed uit :wink:

probleem is al opgelost, wij hebben in goed overleg besloten dat het beter is dat we onze wegen scheiden. niet alleen vanwege de kinder wens, het werkt gewoon niet meer, of misschien heeft het wel nooit gewerkt…



bedankt allemaal voor het mee denken.

Ik begrijp je heel goed en kan me goed voorstellen dat dit enorm lastig moet zijn,… helaas kan ik je hier niet mee helpen want hiervoor ben je enkel en alleen maar met 2 om over te beslissen,… en dat zul je toch met je man moeten doen.

Ik zou het echt heel goed bespreken of gewoon nog even laten rusten, jij kent je man het best, maar als hij écht niet meer wilt, tja,… dan zullen jullie tot een akkoord moeten komen, wat of hoe die ook zal zijn kan niemand anders voor jullie uitmaken.

En om papa te worden ben je toch helemaal niet oud wanneer je 40 bent! :roll:

Sterkte en veel wijsheid met jullie keuze! :-*