Wil niet slapen!! HELP

Dit is een noodoproep om tips en trucs door te geven aan een radeloze moeder.



Floris is nu 2,5 en altijd een erg goede slaper geweest. Sinds vier weken heeft meneer besloten niet meer te willen slapen, ook de nachten niet meer. Dit tot groot verdriet van ons en zijn kleine broertje van vier maanden.

We leggen hem om 7 uur op bed en gaat even liggen maar dan begint hij met schreeuwen en krijsen, ook krijgt hij enorme driftbuien en begint met alles te gooien wat maar voor zijn voeten komt, dus we hebben al het speelgoed van zijn kamer gehaald. Hij heeft uit woede zijn hele kleding kast leeggetrokken en de deuren uit hun verband getrokken dus de kast kan niet meer goed dicht. Dit gaat een poos zo door en vervolgens geeft hij de moed op.

Maar dit gaat eigenlijk de hele nacht wel zo door met tussenpozen. Maar ik slaap dus bijna niet meer omdat ik inmiddels weet wanneer hij weer wakker gaat worden en boos word.

S’morgens om 6 is hij weer wakker, en begint het weer, maar nu houd hij niet meer op tot het moment dat we hem halen om te gaan ontbijten.



We hebben van alles geprobeerd. We hebben een vast ritme voor het slapen gaan, geen tv meer kijken, warme melk met anijs, ik doe hem lekker in bad met speciale badschuim, we geven hem s’middags al geen suiker meer, misschien dat hij daar zo hyper van word. Ik heb nu druppels gekocht van dr van der Hoog voor slapeloosheid, dat hebben we gistern gegeven en daar word hij wel iets rustiger van en hij heeft nu geen boze buien gehad maar nog wel erg huilen. Ik heb al rustig bij hem gezeten, gevraagd wat er is. Maar ik weiger om hem uit zijn bed te halen. Ik weet niet meer wat te doen, dus als jullie tips hebben, ik hoor het heel erg graag, want ik ben aan het eind!!!

HELP

Jeetje vervelend zeg.

Ik weet eerlijk gezget ook niet wat jullie kunnen doen :think:



Maar ik hoop dat je van iemand hier tips krijgt.



Sucses



Esmie

Misschien is het de decemberstress? Dat hij gewoon alle spanning en drukte van Sinterklaas en Kerstmis moet verwerken voordat hij gaat slapen?

Ik weet het niet hoor, ik opper zomaar iets :think:

wij slapen regelmatig bij hem op zijn kamer, op de grond naast zijn bed.



zo komt iedereen toch nog een beetje aan zijn nachtrust.

en kan hij geen rare fratsen uithalen.



wij zien zijn driftbuien als onvermogen zich te uiten en zijn emoties te verwerken en dus proberen we hem te helpen. hem vragen wat er is, en veel knuffelen.

en er zo voor hem zijn helpt heel goed.



met een tweede erbij lijkt me dat idd moeilijker, maar ja dit is toch ook geen doen.

misschien wisseldiensten draaien :think:

nou zeg das ook raar, ik wilde een EXACT gelijke oproep plaatsen… Maud is nu 2 jaar en 2 maanden, en vertoont sinds een week hetzelfde gedrag! VRESELIJK!!



we hebben van alles bedacht tot aan geestverschijning op haar kamertje aan toe omdat het zo gerelateerd lijkt aan haar kamertje… gisteren nachtje wezen logeren en prima geslapen… vannacht weer in eigen bed en drama! Dus ik inderdaad in logeerbed naast haar op haar kamer, maar meer dan 4 uur achter elkaar sliep ze niet. Nu ligt ze wel in bed en ze begon even te huilen, maar al heel snel hield het op en ze slaapt… ik ga dus ook gauw even plat…





vervelend he, maar fijn te lezen dat ik niet de enige nachtbraker en :roll: :wink: ik lees mee!

heel veel sterkte!!



knuffel :hug: :zzz:

Wij hebben dat ook een tijd met Brigitte gehad.

Is het een tip om hem flink later naar bed te doen? Bijvoorbeeld om 20.00 uur?

Als straffen niet werkt… belonen als hij een nacht stil is?

Slaapt hij nog 's middags? Wij hebben dit soort drama’s eigenlijk alleen als wij willen dat Myrthe 's middags gaat slapen, maar ze eigenlijk niet zo moe is… :oops:

@S@nne wrote:

Slaapt hij nog 's middags? Wij hebben dit soort drama’s eigenlijk alleen als wij willen dat Myrthe 's middags gaat slapen, maar ze eigenlijk niet zo moe is… :oops:




Grinnik, wij hebben dat soort drama’s dus niet. Maar als wij dat zouden proberen om zeven uur 's avonds zou de tent hier ook afgebroken worden. Ze is dan gewoon nog niet moe genoeg. Ergens tussen acht en half negen is hier bedtijd. En dan is ze om acht uur 's ochends weer paraat.

he annie,jeetje die lieve floris ineens zo’n duiveltje :hug:

slaapt hij nog 's middags?

merijn heeft ook een week vreselijk drama gemaakt (ruim een uur hysterisch huilen enz? bij het naar bed gaan en werd ook 's nachts 2x vreselijk overstuur wakker worden. Nu doen we hem 's middags niet meer naar bed en hij gaat weer lief slapen.



hij gaat hier meestal om 20.15 naar bed en wordt om 7,15 wakker



vanmiddag heeft hij 2uur geslapen, hij was zo moe van afgelopen dagen… ben benieuwd of hij vanavond gewoon gaat slapen

Heb je hem al eens een paracetamolletje gegeven een half uur voor het slapen gaan? Als dat werkt heeft hij dus ergens last van, bijvoorbeeld van oorpijn kunnen kindjes vreselijk boos worden! Dat doet ook veel meer zeer als ze liggen dan wanneer ze staan. En het is winter he, snotterkindjes, verstopte neusjes en dus verstopte oortjes?

Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Floris slaapt al een paar maanden niet meer tussen de middag, hij wil absoluut niet meer terwijl hij eigenlijk wel moe is.

Dus rond 4 uur is de gezelligheid bij ons ver te zoeken. Dus dan doen we hem na het eten lekker uitgebreid in bad en dan nog een beker warme melk en dan slaapt hij al bijna op bank, en dat is rond half 8.

Ik heb nu druppels gekocht, die moet hij een half uur van te voren innemen met een beker thee. Is een middel van DR van de Hoog tegen slapeloosheid. Dit hebben we nu sinds maandag en we beginnen te merken dat het gaat werken.

Hij gaat nu slapen zonder geschreeuw, en word s’nachts nog 1 keer wakker en schreeuwt dan alles bij elkaar. Maar dat word al minder en s’moirgens word hij nu rond half 7 wakker, dus ik hoop dat we het ergste hebben gehad.

Bedankt voor de tips en trucs.



groetjes.

Annie, ben benieuwd of het nog steeds zo goed gaat met die druppels.



Hier sinds de 2e avond een niet-willen-slapertje. Ze lijkt wel bang want ze wil graag het licht aanhouden en de deur open. Hopelijk maar tijdelijk door de vuurwerkgeluiden anders probeer ik die druppels.

He seeseeem,

De druppels zijn super!!! We slapen hier weer. Hij kijgt een half uur voor het slapen gaan thee met 12 druppels, hij krijgt er helemaal blosjes van en gaat dan heerlijk slapen. Ook hebbn we hem eindelijk zover dat hij niet schreeuwt maar gewoon roept, dus hopelijk heeft het geholpen dat we erg conseqent zijn.

Als iemand het intresseert, het zijn de druppel dormeasan van a. vogel. Dus misschien hebben meer kindjes er wat aan.



Nogmaals bedankt vooralle tips.



xx

fijn dat floris weer rustiger is! :thumbup: :-*



p.s. we moeten echt nog een datum prikken!!!

Hier dus sinds een week ook van dat soort taferelen…eerst niet in willen slapen en dan 's nachts wakker worden (en zeker een uur tot anderhalf uur wakker blijven) Ga direct vanmiddag even die druppels halen…hopelijk werkt 't hier ook.



Kun je die druppels bv ook 's nachts geven als hij wakker wordt ?

Wij hebben hier ook zo’n driftkikker gehad, hij ging dan keihard op de deur bonzen, echt niet leuk meer, we hebben ook nog een kleintje van toen nog geen 4 maanden. Uiteindelijk hebben we hem in zijn campingbedje laten slapen, hij kon dan niet meer uit bed, niet meer bonzen, eignelijk heel saai voor hem. Op een gegeven moment lieten we hem kiezen tussen zijn bed en het campingbed en hij koos dan voor zijn bed maar hij kwam er dan weer uit, bonzen…etc. Dus dan ging hij resoluut weer in zijn campingbed.

Maar het is een fase geweest. Ineens ging hij weer in zijn bed slapen, het heeft ongeveer een maand geduurd. Nu zegt hij 's avonds, mama slapen…en dat is meestal rond half 8 en dan breng ik hem naar boven, even naar buiten kijken, in bed, kus en hij slaapt.



Jammer genoeg slaapt hij 's middags niet meer, is hij om 5 uur totaal van de kaart en zoals nu…ligt hij ook weer te slapen op de bank. Toch doen we hem op dezelfde tijd naar bed. Hij heeft dat middagslaapje eigenlijk zo nodig…maar ja… als je 2 bent…dan weet je het natuurlijk veel beter wat goed voor je is, dan je moeder :mrgreen: